Ik ken het ook alleen als achternaam. Ik vind het ook niet mooi als voornaam. Ik zou eerder voor Fabian gaan.
Ik dacht er ook meteen aan en zou er ook aan denken als ik iemand z'n kind zou horen roepen, bijvoorbeeld. Maar joh, het is zó persoonlijk of je een naam wel of niet wil geven vanwege associaties die je zelf hebt óf die anderen zouden kunnen hebben. Ik zou in deze tijd nooit meer kiezen voor 'Isis', maar genoeg mensen die het geen probleem vinden. Of mensen die totaal geen problemen hebben met initialen zoals K. U. T., terwijl ik daar nooit voor zou kiezen, hoewel ik met mijn eigen initialen (S.S.) dan weer geen problemen heb en een hoop anderen daar dan juist weer niet voor zouden kiezen. Als het voor jou de naam is en het voor jouzelf geen negatieve belading heeft gekregen, gewoon doen! Zolang er nog mensen zijn die hun kinderen 'Jizz' of 'Semen' noemen, kun je het eigenlijk ook niet fout doen
Ik heb die associatie met Anne Faber helemaal niet. Ik zou het ook geen probleem vinden. Bijvoorbeeld Anne blijft nu toch ook een heel normale naam?
Ik wilde ook aangeven dat Anne ook geen probleem is, dus Faber naar mijn idee ook niet. Ik vind het een leuke naam!