He hallo! Even een vraagje.. Wij zijn nu bijna een jaar bezig om een kindje te maken maar het wil niet echt lukken. Ik begin er echt van te balen telkens als ik weer ongesteld wordt! Ik weet dat het niet te plannen is maar als je iets erg graag wil, wil je dat natuurlijk ook zo snel mogelijk. Ik moet zeggen dat we er ook wel veel mee bezig zijn, hoor van anderen dat dat ook een reden kan zijn waarom het langer duurt, is dat nou een fabeltje of kan dit echt meewerken? Nu heb ik in februari ovulatietesten gebruikt en ben er achter gekomen dat ik erg laat mijn eisprong heb, ik had op dag 19 pas een positieve test. Dan heb je 1 a 2 dagen daarna pas je eisprong. Sinds die tijd merk ik goed wanneer ik mijn eisprong heb, ik merk dat ik onder in mijn buik pijn krijg, zo erg soms dat ik het weg moet puffen! Ik weet bijna zeker dat dat de periode van mijn eisprong is. Nu heb ik ook gelezen dat ik pas na die pijn mijn eisprong heb? Nu had ik bovenstaande dus weer afgelopen maandag op mijn 21e dag van mijn cyclus en dinsdag ook, maar toen al minder. Ook ben ik deze maand mijn temperatuur bij aan het houden maar daar zie ik nog niets vreemds in. Nog steeds elke dag 36.7 of 36.8 Ik heb een regelmatige cyclus van altijd 30 of 31 dagen. Nu is mijn vraag eigenlijk, is mijn luteale fase misschien te kort? Ik lees overal dat deze tussen de 10 en 14 dagen moet zijn, maar als ik zo zit te tellen klopt dat bij mij niet helemaal. Ook heb ik nog een vraagje aan je, ik gebruik namelijk al een aantal jaren elke dag lactacyd voor uitwendig gebruik. nooit bij stil gestaan dat dit misschien niet goed zou zijn, maar ben vanaf afgelopen maandag hier mee gestopt. Klopt het dat dit misschien wel eens de reden kan zijn waarom ik nog niet zwanger ben? Ik ben bij de huisarts geweest en moet bloed laten prikken, mijn vriend moet zijn sperma laten checken en dan kunnen we naar de gynaecoloog. Maar ik hoop natuurlijk dat het allemaal niet eens nodig is! Het is een heel verhaal geworden! haha maar ik hoop dat je me een beetje kunt helpen. Liefs, Debbie _________________ Pendel Hummel: maart 2008, zwanger van een meisje.
Hoi Debbie, Helaas is het niet bij iedereen even makkelijk om zwanger te worden. Sommige stellen hoeven maar naar elkaar te kijken en...bingo. Het is heel fijn dat je erachter bent gekomen dat je eisprong wat later valt. Dat je een wat kortere luteale fase hebt hoeft geen probleem te zijn. De dag voor,op en na de eisprong is je meest vruchtbare periode dus dan is het verstandig om gemeensschap te hebben. De lacatacyd kan je baarmoederslijmvlies beinvloeden en je zuurgraad in je schede dit kan een reden zijn. goed dat je gestopt bent. Wacht de bloed en sperma onderzoek even af. Dan heb je al wat meer duidelijkheid. Groetjes imke