Dus als ik het goed begrijp kun je op die school een voldoende "kopen" voor 295 euro?! Het klinkt haast als afpersing . Als je niet meegaat, krijg je een onvoldoende. Dit klopt niet hoor!
Raar, mijn dochter ging laatst naar Amsterdam. Je moest een strookje inleveren of je mee ging of op school een opdracht ging doen. Die keuze begreep ik niet helemaal, maar de mentor zei dat ze vanaf dit schooljaar veplicht waren om een gratis alternatief te bieden, ook al kostte de excursie in dit geval 25 (en met de MJK zelfs nog maar 14). Als dat dus al verplicht is, lijkt me dat de school van TS dit dus zeker niet kan maken.
Het gaat hier niet om het kunnen, maar het durven. Sommige kinderen vinden het doodeng om engels te spreken en klappen tijdens het mondeling dicht. Als je een week voor je mondeling de hele dagen door engels hebt gepraat scheelt dat wel degelijk. Er staat nergens dat ze beter zijn of wel? Maar als jeje monddichthoudt scoor je idd slechter dan als je wat durft te zeggen ja.
Helemaal waar! En eens dat het erg prijzig is, maar kinderen op het het voortgezet onderwijs zijn erg duur. Als ze verder gaan studeren kost het nog meer geld. Als zoon/dochter in het 3e jaar zit, dan zijn ze ong 15 jaar en zouden ze ook zelf nog het een en ander kunnen bijverdienen om een bijdrage te kunnen leveren. Voor ouders die echt op of onder het minimum leven geldt de regel van Mol81
wij zijn met school naar Londen geweest maar dat was echt voor de fun. Ik zou zeker met school gaan babbelen want dit is schandalig.Sinds wanneer kunnen ze in jouw portemonee kijken
Maar dit weet je toch al geruime tijd van te voren? In schoolgidsen staat (naar mijn weten) altijd al vermeld dat er in het 3e/4e of examenjaar (verplichte) excursies zijn. Dan kun je daar toch rekening mee houden? Naar wat ik weet is er altijd een potje voor mensen die het zich financieel niet kunnen veroorloven, maar mocht die er dus in jullie geval echt niet zijn dan moet in termijnen betalen toch zeker wel mogelijk zijn. Ik weet uit eigen ervaring dat ik ontzettend veel heb geleerd van deze excursies en het een geweldige tijd was. Ik ben in jaar 2 naar Berlijn geweest (enorm indrukwekkend, qua geschiedenis meer geleerd dan in alle andere jaren samen) In jaar 3 zijn we naar Parijs geweest (Super! Enorm veel museau bezocht) In jaar 4 naar Barcelona (Dit was een lang leve de lol excursie! Super) Eindexamenjaar naar Rome (Wederom geweldig). Nu was er 1 excursie verplicht en dat was Berlijn. De rest mocht je kiezen of je ging of dat je een opdracht ging maken.
Lijkt me dat zoiets niet verplicht gesteld kan worden, omdat sommige ouders het gewoon echt niet kunnen betalen. Een onvoldoene voor iets daarom geven lijkt me dan ook echt niet kunnen, zou het iniedergeval een rare situatie vinden!
Spreiden en sparen voor te betalen oke, maar het blijft wel bijna 300 euro hé. Mijn vader kon 300 euro per kind (hij had er 3) niet ophoesten gespreid/gespaard of niet. Geld gaven we liever uit aan noodzakelijke dingen. PS: vader was alleenstaand na sterft van mijn moeder
ik heb het ook meegemaakt. maar bij ons lag het nog anders want mijn ouders konden het wel betalen. maar de school wilde niet dat ik meeging omdat ze het te moeilijk vonden met me rolstoel. op mijn school was het ook zo dat als je niet mee ging je een onvoldoende kreeg. de school vertelde ook gewoon van: we willen je niet mee hebben vanwege je handicap en daarom krijg je een onvoldoende. uiteraard gingen mijn ouders hier niet mee akkoord en na veel gedoe met de directeur mocht ik uiteindelijk toch een opdracht op school maken om zo nog een voldoende te kunnen halen.
wij zijn in het 2de jaar naar ameland geweest voor 3 dagen, wie niet kon betalen zat 3 dagen op school extra werk te maken. en in 4de zijn wij naar ede geweest, naar een praktijk school een week lang werken/leren en savonds feesten(deed land en tuinbouw) terwijl de techno kant naar parijs gingen euro disney ect. die hadden echt leuke dingen, terwijl wij alleen de campus zagen. iemand zei dat ze 3 dagen engeland veel beter en makkelijker engels praten, ben ik niet echt mee eens dat je dat daar moet doen, je kan ook verplicht in de engelse les alleen engels praten of maak er een engels dagje van, high thee en alles, en je mag dan geen nl praten ik ben op mbo ook een week naar engeland geweest, maar dat was vrijwillig en gelijk een uitiwsseling,
Heb niet alle pagina's doorgenomen, maar wil toch even reageren. Werk zelf op een middelbare school. Zodra leerlingen worden aangenomen weten zij al dat in het 4e leerjaar een buitenlandexcursie verplicht is opgenomen in het programma en dat daaraan kosten zijn verbonden. Bij inschrijving tekenen ouders dus direct voor deelname en kunnen zij bij wijze van spreken alvast gaan sparen. Ouders die het echt niet kunnen betalen kunnen gebruik maken van een speciaal potje. Leerlingen die om wat voor reden ook niet mee gaan/kunnen, volgen een vervangend programma op school. Ik vind dat een school je niet vlak van tevoren kan overvallen emt deze enorme kostenpost.
Beate, dat kan wel zo zijn...Maar in 3 of 4 jaar kan een boel veranderen. Wat nou als een ouder zonder werk komt te zitten, of in de schuldsanering komt...Of erger nog, 1 van de ouders komt te overlijden... En nu heb je dan de crisis. Minder ingrijpend voor 1 persoon maar des meer voor een hele meute. Ik vind dat ze dit eerder hadden moeten aankaarten zodat er gespaard had kunnen worden. En de regeling niet mee=onvoldoende vind ik al helemaal van de zotte!
Ik had in de 4e het zelfde. Wij gingen naar Londen voor 3 dagen en helaas was mijn moeder 2 mnd daarvoor zonder werk komen te zitten. Ik kon dus niet mee.. Vond het erg jammer maar had er wel begrip voor. Ik mocht overigens gewoon op school komen en wat extra werk maken en kreeg geen onvoldoende als k niet mee ging. Overigens MOGEN ze je dit niet verplichten want je moet er voor betalen. Als de school had betaald hadden ze het wel kunnen verplichten.
Vond het verhaal van ts al schandalig maar nu ligt mn kaak op de grond!! HOE DURVEN ZE!!! Ik denk dat ik diegene die dat over mijn kind zei over zn bureautje getrokken had.... En dan ben ik niet eens zo'n dappere dodo maar op zo'n moment...pfff Volgens mij kan de school dit niet maken en als ik jou was zou ik dit eens goed navragen. Maar heb idd ook al eens gehoord over speciale potjes voor ouders die t niet kunnen betalen en gemeentes die zelfs bijspringen. Maar dan nog vind ik dat een cijfer er NIET vanaf mag hangen!