Kan de vinger er niet opleggen, wie helpt me?

Discussie in 'Voeding' gestart door 01Patricia, 13 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 01Patricia

01Patricia Actief lid

16 jun 2012
    463
    1
    16
    Mijn dochtertje is nu 4,5 maand en van het weekend zijn we rustig begonnen met het wennen aan een hapje. Op zich niks mis mee want het mag al vanaf 4 maanden en heb ook de indruk dat ze het wil.

Haar normale voedingspatroon is 4 of 5 flessen van 180 cc omneo

Zondag kreeg ze om half elf een half potje wortel
    Maandag kreeg ze om half elf een half potje peer
    Dinsdag kreeg ze om half elf het andere halve potje peer

Sinds gistermiddag is ze erg onrustig. Ze drinkt haar flessen niet meer leeg, heeft krampen en poept vrij veel.

Ligt dit aan de hapjes? Aan het soort hapje of aan hapjes in het algemeen? Of is er buikgriep onderweg? Of....?

Ik weet niet meer wat wijsheid is: doorgaan met de hapjes / andere fruit of groente proberen / stoppen?

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Er wordt sowieso aangeraden 3 dagen na elkaar hetzelfde te geven, dan merk je het meteen als je kindje ergens op reageert. En geef ook vers, want in die potjes zitten allerlei extra's die ook weer last kunnen veroorzaken.

3. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Ik zou even stoppen totdat haar buikje weer wat rustiger is. Daarna eventueel weer rustig opstarten met een aantal dagen hetzelfde. Dus niet steeds wisselen. Als ze dan nog reageert gewoon lekker wachten tot 6 maanden e dan weer rustig beginnen.

4. 2jees

2jees Niet meer actief

3 dagen hetzelfde is toch alleen bij allergieen?

maar inderdaad de darmen moet sowieso aan vast voedsel wennen, hier tijdenlang last van, nu gaat het beter.

stop anders even een week en kijk of dat verschil geeft.

5. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Om te kijken of ze geen allergie hebben voor bepaalde voedingsstoffen, dus als je 3 dagen peer heb gegeven dan weet je dat ze daar geen allergie voor hebben als er geen reactie op komt..

6. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Als je met 4 maanden begint is het advies 3 dagen hetzelfde te geven en maar 1 eetlepel per keer.
    Tot 6 maanden mag het geen fles vervangen.
    Ook als je met 6 maanden begint is het advies 3 dagen achtereen het zelfde te geven. Alleen als ze ouder worden mogen ze meer, hoewel bij het eerste proeven je beter niet gelijk een volle pot kunt geven omdat als het een reactie uitlokt dit ook heftiger is.

In bijna alle potjes zit rijstebloem. Dit kan krampen veroorzaken.

Als een baby nog zo jong is en last krijgt van de bijvoeding kun je beter even stoppen en over een paar weken opnieuw beginnen.

7. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dat is om uit te zoeken óf er allergie of intoleranties zijn. Iedereen is er dus bij gebaat.

8. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Ik zou ook niet met zowel groenten als fruit op dezelfde dag beginnen.
    Begin met één van de twee en eens dat vlot loopt na een paar weken, kan je het andere toevoegen.

9. 01Patricia

01Patricia Actief lid

16 jun 2012
    463
    1
    16
    Dank je wel iedereen! Ga tot het weekend alleen nog maar de flessen geven en haar buikje tot rust te laten komen. Vanaf zaterdag ga ikdan zelfgemaakte broccoli geven voor een paar dagen en dan kijken wat het doet voor ik naar drie dagen bloemkool ga.

10. 2jees

2jees Niet meer actief

Dat wist ik niet. Ik kreeg alleen bij de tweede dat advies en die heeft meerdere allergieen vandaar. Ze mag dan uiteraard geen eet- maar theelepel. Bij de oudste wist ik dat niet hoor!

Deel Deze Pagina