snel vertellen ???

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mirpat87, 27 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mirpat87

mirpat87 Bekend lid

2 mei 2012
    676
    0
    0
    vrachtwagenchauffeur
    waddinxveen
    Ben nu bijna 9 weken zwanger en mn buik begint ook al aardig zn eigen ding te doen.
    Nu word er natuurlijk altijd gezegd, je kan beter wachten tot 12 weken maar dat ga ik niet redden.
    Zijn er meer meiden die het al een poos voor die 12 weken vertelt hebben. ???
    Ouders en broers zussen weten t sowieso al. ;)

2. Sjaccie

Sjaccie Actief lid

9 jun 2012
    182
    3
    18
    NULL
    NULL
    We hebben het m'n (schoon)ouders en broers/zussen wel verteld voor 12 weken, had ook al snel een buikje (2e zwangerschap). Maar verder pas gewacht tot rond deze tijd, dik 12 weken nu en de eerste echo afgewacht die we vorige week vrijdag hebben gehad. Alles goed dus iedereen mag het nieuws nu horen!
    Lijkt me zo vervelend als het halve dorp het al weet en je krijgt een echo die niet goed is... en ik vind het voordat je het aan iedereen verteld dan nog zo lekker iets van ons samen, je omgeving kan er nog lang genoeg over meepraten als alles goed mag gaan.

3. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Ik heb het al verteld bij 2-3 weken zwangerschap aan familie en vrienden. Gewoonweg omdat ik mijn blijdschap wil delen.. Ik wil er niet van uit gaan dat er iets mis gaat. Dat kan natuurlijk altijd, maar wil er zoveel mogelijk van genieten en mensen in onze blijdschap delen. Dat geeft ons iig een heel goed gevoel..
    En als er toch iets mis zou gaan, vind ik het zelf ook prettig om een netwerk om me heen te hebben..
    Het wel of niet vertellen is denk voor iedereen ook anders afhankelijk van de situatie en de hele geschiedenis misschien er om heen...
    Ik denk dat je moet doen wat jou een goed gevoel geeft! Het heeft voor- en nadelen.
    Ik denk ook dat het belangrijker is om af te wegen tegen wie je het zegt ipv of je het zegt..

Succes!

4. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Met 6 weken al....tja als het wel mis zou gaan dan kan je ook wat steun gebruiken. Engte was gewoon te leuk om te vertellen....

5. 23mama

23mama Lid

23 jun 2012
    48
    0
    0
    Noord holland
    ook ik kon mijn mond niet houden hoor! is veel te leuk en spannend om het te gaan vertellen, ik heb gewacht tot de eerste echo (die met 9 weken was) en kijken of alles goed was op dat moment, toen gelijk gezegt tegen iedereen

6. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Ik vertelde het mijn ouders en schoonouders, zusje en schoonzus met 6 weken. In de weken erna heb ik vanuit praktisch oogpunt het een aantal mensen verteld ( ik was/ben nogal ziek )...

Maar straks met 12 weken vertellen we het de mensen die het nog niet weten. Waaronder de collega's van mijn vriend en wat kennissen.

7. Maia

Maia Niet meer actief

onze ouders wisten het ongeveer zodra we een positieve test hadden, de rest van de familie en vrienden en collega's kregen het pas na een goede echo te horen.

8. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Hier wist ook iedereen het vrijwel meteen en met 6 weken hebben we het op facebook bekend gemaakt.

9. Rinajusase

Rinajusase Fanatiek lid

17 jun 2012
    2.078
    0
    0
    Secretaresse
    Midden Nederland
    Hier alle 3 de keren verteld aan familie/vrienden toen ik 11 weken was ofzo, er was toen nog niet veel te zien:D

10. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Allemaal gefeliciteerd met jullie zwangerschap ook dames!

11. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Directe familie weet het sinds de eerste echo. De rest vertellen we het na de 2de echo aankomende vrijdag :)

12. Jonon

Jonon Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.319
    0
    0
    In m'n huuske
    Wij hebben het met zes weken verteld. Wij zaten midden in een verbouwing/verhuizing en daarom veel aan het schilderen e.d dus we moesten het wel vertellen.

Maar we hebben het ook meteen op het werk verteld en op facebook gedeeld. Wij waren ook zo enthousiast dat we het niet voor ons konden houden. Verder waren we ook van mening dat het zelfs in de 30e week verkeerd kan gaan. En als het mis zou gaan wilden we dat ook delen met anderen.

Succes met jullie keuze!

13. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mijn ouders en zusje en een paar hele goede vrienden wisten het al iets eerder maar de rest van de directe familie verteld met 7w2d (eerste echo), overige vrienden en familie tussen de 9 en 10 weken (2e goede echo). Wel zo handig want ik vierde mijn verjaardag afgelopen zaterdag (bijna 11 weken). Als ik niet jarig geweest was hadden we het ook wel na de 2e goede echo aan de rest verteld ;).

Ik heb ook zoiets van: als het mis gaat kunnen we de steun van onze vrienden en familie hard gebruiken. Daarnaast vonden we het natuurlijk super onze blijdschap te kunnen delen en vond ik het ook wel heel fijn dat het gewoon bekend was!

14. mirpat87

mirpat87 Bekend lid

2 mei 2012
    676
    0
    0
    vrachtwagenchauffeur
    waddinxveen
    Dank je wel voor jullie reacties.
    We gaan ook waarschijnlijk eind van de week de rest van de familie vertellen.
    Ik krijg bij onze VK alleen termijn echo en dan pas met 20wk.
    Afgelopen dinsdag 1e echo gehad en alles zag er goed uit en ben idd ook veel te enthousiast om t voor me te houden. :D
    Thanx.

Deel Deze Pagina