Voetenzak Maxi Cosi: ook voor in kinderwagen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Merlijn, 13 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Merlijn

Merlijn Actief lid

16 mrt 2012
    280
    0
    0
    Hoihoi,
    Wij zitten nog te denken of we een aparte voetenzak voor in de buggy/kinderwagen nodig hebben of dat we de voetenzak voor in de Maxi Cosi ook kunnen gebruiken in de kinderwagen de eerste periode.
    Wat zijn jullie tips en ervaringen? Alle advies is welkom.

2. pcomiep

pcomiep Actief lid

22 mrt 2010
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    nooit gedaan, maar het lijkt me dat je kindje dan naar beneden kan kruipen in de voetenzak en zo dus met het hoofdje in de voetenzak terecht komt. In de maxi-cosi liggen ze vast maar los in de reiswieg met voetenzak natuurlijk niet. Ik zou gewoon een wikkeldeken met dekentje gebruiken in de buggy/kinderwagen.

3. Poppe

Poppe Bekend lid

3 dec 2009
    504
    0
    0
    Rotterdam
    MC voetenzak is maar heel klein (de officiele van het merk zelf in ieder geval). Dus al zou hij in de wandelwagen (zitgedeelte) passen, daar red je het uiteindelijk niet lang mee. Dus vroeger of later zul je waarschijnlijk echt wel een voetenzak voor je wagen willen. Ik zou niet zonder kunnen. Met een dekentje is geen doen, dat schoppen ze er elke 10 meter af. En de winter is lang, kindjes zitten stil, dus je kunt eigenlijk niet zonder voetenzak.

Maar als je kindje deze winter geboren wordt en nog een half jaar in de kinderwagenbak/reiswieg ligt, dan kan de MC voetenzak dit jaar daarin op zich wel als babynestje dienen. Erg warm zijn ze wel namelijk, de MC zakken. (Dan kun je de aanschaf van de voetenzak een jaartje uitstellen.) Wel moet je hem dan elke keer in en uit de MC halen, dus ik zou zelf denk ik wat andere lekkere dekentjes voor de wagenbak zoeken.

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hij is erg klein/kort dus zal meestal niet de volgende winter in je buggy of wageninzet passen, dan zijn de beentjes van je kindje gewoon te lang. En in de wagenbak kan ws wel, maar is niet handig; je moet dan namelijk elke keer de verkleiner en de gordelbeschermers uit de MC halen als je de voetenzak eruit haalt en erin doet.

5. Anke1986

Anke1986 Bekend lid

22 jan 2012
    775
    0
    0
    Druk aan de studie
    Overijssel
    Bij mij pas hij niet een betreft de gordels (maxi cosi, 3 gordels, buggy 5 gordels)
    En lijkt me ook niet erg handig trouwens.
    Ik kinderwagen bak lekker met een dekentje (reden hierboven al meerdere keren genoemd)
    En voor buggy een aparte zak

6. tappie

tappie Lid

19 mrt 2008
    99
    0
    0
    Mijn maxicosi voetenzakje paste op mijn buggy van quinny,die heeft er tot dit voor jaar ingezeten hartstikke handig want hij verzoop zowat in die grote voetenzak. Nu is hij 2 en zit de grote voetenzak erop.

7. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Wij hebben een voetenzak bij de maxicosi, bij de kinderwagen en bij de buggy. In de winter zitten ze er alle 3 in, hoeven niet te wisselen. Heb er geen seconde spijt van gehad.

Daarnaast hebben we een zwart/rode maxicosi, rode kinderwagen en gele buggy :) en dus matching voetenzakken.

Deel Deze Pagina