Nog nooit gehoord dat het iets met spek betekend. Ik vind het een mooie naam. Hij stond op onze jongensnamenlijst bij Mira, maar mijn man heeft meerdere familieleden die de naam Kaan hebben.. Dus hij wilde het liever niet. Achteraf hoefde het ook niet omdat ze een meisje was natuurlijk.. Maar ik vind het dus een erg mooie naam!
Ik vind het geen rare naam. Het is niet mijn smaak maar een neefje (mijn man is turks) heet Kaan en krijgt daar echt geen gekke reacties op hoor. Dus als jullie de naam mooi vinden gewoon lekker doen!
wat leuk ! ik ben ook getrouwd met een Turkse man en woon in Turkije. Kaan vind ik prima kunnen in Nederland. Toen ik nog in Nl woonde kon ik ook een jongen die Kaan heette. En ik denk niet dat iemand de link zal leggen met spekjes. Ik heb er tenminste nog nooit van gehoord en zal die link ook niet leggen, dus leuke naam!
Ik ken Kaan alleen als werkwoord kanen (vreten, schransen). Verder weet ik dat het een naam is, maar vind het wel een zeer aparte naam.
Allereerst bedankt allemaal dat jullie een reactie hebben willen geven. De meeste mensen die op een of andere manier een connectie hebben met de Turkse cultuur vinden het wel een mooie en stoere naam. Het betekend in het turks ook Prins. Maat ik begrijp dat het voor de Nederlandse onder ons een aparte naam is. Vandaar ook mijn twijfel Maar omdat het een korte en duidelijke naam is met een mooie betekenis trekt het mij enorm aan. DAAN is tenslotte een heel normale populaire naam dus dacht dit is een mooie variatie hierop. Ik begon voornamelijk te twijfelen Door de betekenis in de van Dale. Ik denk toch dat het hem wel gaat worden. Mijn dochters heten F.eyza en S.enna....klinkt het erbij?
Ja hoor, vind ik er wel bij kunnen. Ik ken wel het woord kaantjes, maar geen moment aan gedacht als ik de naam Kaan hoorde.
Ik vind het mooi bij je meiden passen hoor. Ook al is het een korte naam, het hoeft niet persé dezelfde klank te hebben toch? Vooral nu ik de betekenis erachter weet zou ik het zeker doen, heel stoer
kende hem niet als naam zijnde, maar vind hem prachtig! heb ook absoluut niet de associatie met iets negatiefs.
Ik had de associatie met spek ook niet en vind de naam prima kunnen. Ik kende de naam niet als Kaan geschreven, wel als Khan maar ik weet niet of dit dezelfde betekenis heeft? Vind zelf de spelling Khan wel mooier als je het hetzelfde uitspreekt.