Als voor jullie DE naam is waarom twijfelen jullie? En aan de andere kant is DE naam voor jullie maar zal dat ook voor jullie dochter later zijn aangezien de combinatie?
Beau misschien nog een optie. Ik ken een meisje met de naam Beau ipv Bo. Beau B.out ziet er toch anders uit dan Bo B.out. En beide kids een zelfde voorletter en dan geen 2e naam is ook niet altijd handig, spreek uit ervaring
Beau is misschien nog wel een optie. Ik dacht zelf altijd dat Beau meer voor een jongen gebruikt wordt en Bo voor een meisje. De voorletter van onze zoon is een S. Ze krijgt sowieso nog 2 extra namen. Ze wordt namelijk ook vernoemd naar de oma's. Bedankt voor het meedenken.
Tja hoe zij er later over denkt weet ik natuurlijk niet. Ik ben degene die twijfelt. Mijn vriend vraagt zich af waar ik me druk om maak, haha. Hij is de nuchterheid zelve. Zijn volwassen vrienden noemen hem nog altijd B.outje dus haar achternaam zal haar sowieso wel achtervolgen. Dat is dan ook de enige reden waarom ik twijfel ondanks dat ik de naam Bo geweldig vind. Door mijn twijfel is hij gaan verder denken en kwam dus met Soof. Maar beiden vinden we Bo een leukere naam dan Soof. Maar het is een goede 2e.
Oh sorry ik vind het echt niet mooi De naam wel hoor!! maar de combinatie is toch wel bedenkelijk... ik zou daar wel rekening mee houden voor je dochter. Een naam zonder B zal het al lichter maken. Succes! Heb je al Op zee van namen gekeken? Daar kan je op soortgelijke namen zoeken. (“Mensen die Bo mooi vinden, vinden ook mooi...”, en dan volgt lijstje). Wie weet vind je daar nog wat moois.
Zou zelf echt niet voor die combi kiezen: Zou dan toch kijken of jullie nog wat anders kunnen vinden Misschien: Aaf Ann Cis Eef Fee Fem Fien Fiep Flo Floor Fran Gwen Jet Joes Jools Juul Kaat Kee Keet Kes Kim Kris Lien Liv Liz Lot Lou Luus Lux Mel Mex Mies Mint Moos Nien Nim Noor Nou Pien Pip Puck Quin Rae Rox Saar Suus Tess Tris
Beau is de mannelijke vorm van mooi in het Frans, ik vind het altijd een beetje gek als een meisje zo heet. Noem haar dan Belle (vrouwelijke vorm van mooi in het Frans). Of dus gewoon Bo
Allemaal bedankt voor jullie reactie. Dankzij de tip van kleineM ben ik de zeevannamen website gaan bekijken. Ik heb daar alle 1 lettergreep namen bekeken. Uiteindelijk hebben we 1 naam kunnen toevoegen. Toevallig heeft Anoukskie hem ook genoemd; Liz. We houden de komende weken dus even het volgense lijstje aan ; Liz Soof Bo
Liz en Soof vind ik allebei heel leuk met jullie achternaam. Bo zou ik zelf niet doen. Succes met jullie keuze! Misschien nog: Lynn Evi Faye
Ik zou verder zoeken, ik zou zelf echt niet blij zijn met mijn naam als ik zo zou heten. Niks mis met de naam Bo overigens. Andere suggesties: Do Pien Roos Noor Wies
Ik vind het ook prima kunnen hoor! Misschien niet 100% ideaal, maar ik vind het echt niet storend. Bo vind ik een leuke naam. 'Hoi, ik ben Bo B.out'. Kan gewoon vind ik! En zo vaak stel je je ook weer niet voor met voor- én achternaam. Als je met alle verschillende factoren rekening wilt houden kom je altijd op een compromisnaam.
Nou hangt ook beetje af van bijvoorbeeld je werk, denk ik. Ik heb me heel vaak voor moeten stellen met voor en achternaam! En ik heb ook een bijzondere achternaam en al heb ik hem duizenden keren gezegd, ik voel me er nog altijd beetje beschaamd bij. En als je dan ook nog een alliteratie hebt, vind ik dat echt wel Een dingetje.
Onze dochter heet L.otje. L.otje B.out vind ik dan wel weer heel lief klinken. (Maar ik vind L.otje met alles lief!) Onze zoon heet N.out, die zou ik dan weer nooit doen met B.out. haha @Nina Sanders zou dit dan weer wél leuk vinden #gtstfantotdemax
We laten het de komende weken even bezinken. Ik ga ervan uit dat we over een tijdje dan zeker weten welke naam van de 3 we kiezen. Helaas kunnen we de achternaam niet veranderen .