Uitgerekende datum na echo 10 dagen 'verlaat'. Toch eerder bevallen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Smile, 12 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Meiden,

Voordat ik zwanger werd had ik een zeer regelmatige cyclus.
    Toen mijn menstruatie uitbleef, dacht ik dan ook meteen dat ik zwanger was. Het duurde echter nog tien dagen voordat ik positief testte.
    In eerste instantie werd mijn uitgerekende datum berekend aan de hand van mijn regelmatige cyclus. Op de echo bleek de baby te klein en werd deze uitgerekende datum 10 dagen verschoven.
    Precies die tien dagen die ook tussen mijn NOD en de positieve test zaten.
    Nu vroeg ik mij af....zit er een kans in dat ik toch eerder ga bevallen?
    Iemand hier ervaring mee??

2. Poppe

Poppe Bekend lid

3 dec 2009
    504
    0
    0
    Rotterdam
    Hoi Smile, mijn uitgerekende datum op basis van mijn (regelmatige) cyclus was 9 april. Na de 1e echo is er 12 april van gemaakt = vandaag... en ik zit hier nog met mijn buikje...

Kan bij iedereen anders gaan natuurlijk, er zijn er ook genoeg die met 38 of 39 weken bevallen, dus zeker weten zul je het nooit. Succes met wachten!

3. Nicole85

Nicole85 Actief lid

23 jan 2009
    315
    1
    18
    Hoi,

Dat je eerder gaat bevallen kan natuurlijk altijd!

Maar als de echo voor de 15 weken is gemaakt is het het meest betrouwbaar, omdat de meeste 'kindjes' foetussen in deze periode even snel groeien...

Als de echo later is gemaakt is dit minder betrouwbaar omdat het ene kindje groter word dan de andere....

Op je echo berekening staat ook altijd ....datum... +- ...aantal dagen dat het kan afwijken.... In het begin is dit 5 a 10 dagen... later kan dit oplopen tot 25 dagen....

Nou succes met je zwangerschap!

4. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Mijn bevallingsdatum ging van 27 aug-naar 2 sept-naar 31 aug. En ben uiteindelijk al 19 aug. bevallen. ZO zie je maar...

5. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Mmm, interessant...
    Tja, het is natuurlijk altijd afwachten...we zullen zien...ben reuze benieuwd!

6. Vollutto

Vollutto Niet meer actief

Ik ben na mijn termijnecho bij mijn 3e 2 weken achter uit gezet. De uitgerekende datum was dus 2 weken later.
    Ik heb mij uiteindelijk laten inleiden met 40 weken en 1 dag, maar eigenlijk was ik toen al 42 weken en 1 dag. Ik wist zeker wanneer ik zwanger was geworden, maar toch hebben ze me 2 weken achteruit gezet.
    Binnenkort moet ik voor de termijnecho van deze zwangerschap, ben heel benieuwd of ze me nu weer terug gaan zetten. Ik hoop het niet!

7. natascha25

natascha25 Bekend lid

1 nov 2005
    732
    0
    0
    ik liep ook twee weken achter en ben precies twee weken later bevallen haha.

8. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik ben een week vooruit gezet...en helaaaaaaaaaas kwam Finn gewoon een week te laat!

Hij kwam een dag na wat volgens een berekening met een cylcus van 28 dagen de geboortedag zou zijn.
    Maar mijn cycli waren altijd veel korter dan 28 dagen.

Dus helaas...hier niet hoopvol ;)

9. mamaTL

mamaTL Fanatiek lid

1 mrt 2009
    2.010
    0
    0
    Maatschappelijke opvang
    Gelderland
    Ik had ook een strakke cyclus en berekende 30-03-2010 als uitgerekende datum. Met de termijn echo was dit verzet naar 03-04-2010 en ik ben bevallen op..... 30-03-2010!!
    Ook ik teste pas later positief trouwens..
    Maar het is voor iedereen anders, en het gemiddelde telt toch 2weken ervoor of erna.
    Uiteindelijk zegt de verwachte datum niet zo heel veel.. Ik zou me alleen wel richtten op de datum die het verst wegt ligt, anders duurt de tijd die je erover gaat wel errrrrg lang voor je gevoel.
    Fijne zwangerschap!!

10. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    Aan de hand van de eerste dag van mijn laatste menstruatie zou ik uitgerekend zijn op 28-09-09, maar volgens de echo moest dat 03-10-09 worden en ik ben bevallen op 20-08-2009..... DUS.....

11. Bgw

Bgw Actief lid

5 jan 2009
    101
    0
    0
    Aan de hand van cyclus zou ik bevallen op 30-11-2009. Bij mijn 1e echo werd het 5-12-2009, uiteindelijk bevallen op 3-12-2009, dus.........

12. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Mmm, tzal me benieuwen!! Tmag van mij wel wat eerder....

13. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    bij mijn eerste had ik uitgerekend dat ik 26 april zou moeten bevallen. na de eerste termijn werd dat verder gezet naar 6 mei. later kwam ik erachter dat dit niet eens kon, want dan teste ik terwijl ik nog niet eens bevrucht was hihi. dus dat aan de vk gevraagd uit te rekenen, maar voordat ze dat konden was ik al bevallen op 29 april. dus volgens mijn berekening te laat, volgens die van hun een week te vroeg.

bij mijn tweede had ik uitgerekend dat het 31 oktober moest zijn. hun wilden me naar 5 november zetten. waarop ik zei nee laat maar op 31 oktober staan. uiteindelijk 24 oktober bevallen

14. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Volgens mijn cyclus zou ik op 31 april bevallen, volgens de echo 9 mei.... 31 april is nou niet echt een toffe datum, dus wat dat betreft mag het later, maar liever eerder, haha!

15. anne82

anne82 Bekend lid

16 mrt 2008
    838
    0
    16
    nee, de 31e lijkt me niks, nooit je verjaardag vieren....

16. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Volgens mijn cyclus was ik uitgerekend op 10 november. De datum werd echter steeds verder naar voren geschoven en kwam uit bij 3 november. En ze is op 26 oktober al geboren. Wel een kleintje met 46 cm. en ruim 5 pond maar zonder huidsmeer o.i.d. Echt wel klaar om geboren te worden.

17. anna6

anna6 Bekend lid

7 jul 2009
    575
    88
    28
    zit misschien wel wat in ja! Bij ons liep het kindje gedurende de hele zwangerschap ook wat achter, maar bij 41 weken kwam er uit de echo's dat ik nog maar 37 weken was (aan de hand van de metingen) De baby werd geschat op een gewicht van 5,5 pond bij 40 weken en is uiteindelijk 11 dagen overtijd geboren met een gewicht van 3460 gram, dus bijna 7 pond!! Zo zie je maar, het klopt echt niet allemaal hoor!
    Hij was trouwens ook duidelijk overtijd hoor; de placenta was verkalkt en hij had geen huidsmeer meer. Ik wist zelf ook dat de uitgerekende datum wel ongeveer moest kloppen.

18. Caarie

Caarie Lid

3 nov 2008
    27
    0
    0
    Ik had berekend 14 juli, de VK rekende 20 juli.
    Ben bevallen op 12 juli, iets meer dan weekje te vroeg!
    Ook mijn test was in het begin ERG VAAG te zien... Na 1 week was hij duidelijker.
    De VK schatte onze dochter op een "krappe" 6 pond. Eenmaal geboren bleek ze bijna 7,5 pond te zijn!!

19. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Ik werd 3 weken terug gezet bij mijn zwangerschap. Ik ben uiteindelijk 3 weken te vroeg bevallen. Heb ook altijd gedacht dat ik eerder zou bevallen. Dit gebeurde met precies 37 weken.

Deel Deze Pagina