Hallo Ik heb een vraagje, het zit namelijk zo: Vanaf week 37 heb ik voorweeen/oefenweeen en erge bekkenpijn. Hiervoor neem ik in overleg met de vk 2 paracetamol in voor het slapen. Helaas slaap ik nog heel slecht. Heb wel een x temazepam gekregen (via de vk en zkh) en heb er wel redelijk mee geslapen maar had veel angst dat het niet goed voor mn kindje is, dus dat wil ik echt niet meer! Heb vorige x bij de verloskundige gevraagd of ze wilde strippen maar dat wil ze pas met 41+5.. Wel bood ze me weer temazepam aan maar dat wil ik niet, of een nachtje in het ziekenhuis slapen met medicatie (prik in been?) Ik heb afgelopen nacht weer niet geslapen en overdag lukt het ook niet. Als ik niets doe dan trek ik dit nooit tot 42 weken. heeft er iemand wel eens in het zkh geslapen? Krijg je dan een ctg? Nemen ze je dan wel serieus? Ik wil vanavond aankijken en anders bel ik de verloskundige morgen dat ik het zo niet meer aan kan. Wil gewoon dat ze proberen te strippen en anders wil ik vrijdag (moet dan naar de vk) doorverwezen worden naar de gyn..
Ik heb er geen ervaring mee voor de bevalling, heb ook nooit gehoord dat je voor zoiets in het ziekenhuis met medicatie kan slapen. Prik in het been? Zou ze pethidine bedoelen? Dat is ook niet echt geweldig goed voor je kind. Maar heb jij redenen om aan te nemen dat temazepam slecht voor je baby is? Heeft je vk gezegd dat er risico's aan zitten? Misschien is het niet schadelijk en kun je het gewoon gebruiken.
Ik werk zelf in de zorg en weet redelijk wat van medicatie, en heb het opgezocht. temazepam kan er voor zorgen dat het kindje suf wordt, minder goed drinkt en ademhaalt. En aangezien ik dus elk moment kan bevallen wil ik dat risico niet nemen. heb dus geen idee wat ze me in het ziekenhuis willen geven, behalve dat het een prik in het been is met andere medicatie waar je diep van gaat slapen. Maar als ik dan een ctg krijg van de baby dan weet ik in ieder geval dat het met hem goed gaat.. Ik weet gewoon niet hoe lang ik dit nog vol hou zo en al helemaal niet hoe ik de energie voor een bevalling op moet brengen..
Ik lees even mee.. Vandaag ook de gyn en vk gesproken over mijn situatie, ik slaap ook al weken slecht! Heb veel pijn in mijn rug, heupen en liezen als ik lig. Daarbij loop ik al ruim 3 weken rond met voor weeën, erg pijnlijk en vervelend! Ik trek het ook niet heel veel langer meer, ben dood op! Morgenochtend moet ik voor extra controle me melden in het ZH, vanmiddag hadden ze het ook over een nachtje slapen in het ZH maar vroeg me later pas af wat dat precies mag inhouden??! Ik bedoel, vaak lig je in een heel ander bed ook slecht te slapen....het zal dan wel iets zijn van medicatie wat je krijgt? Maar dan de volgende nacht dat je weer thuis bent is het weer bal en begint alles weer van vooraf aan?
He Violet ( lalalalala van TF hier ) Vervelend dat het nog niet doorzet verder! Toevallig heb ik vorige week een bevallingsgesprek gehad en kwam zo'n nachtje in het ziekenhuis ook ter sprake ( al is dat bij mij totaal niet aan de orde) maar ik weet dat ze dan met pethadine-injectie in je been bedoelen. anderzijds over die temazepam: ik ga ervan uit dat een VK niet zomaar zegt dat je die kan slikken...toch? Neem aan dat ze geen enkel risico zomaar zou nemen!? Sterkte meis, hoop morgen te lezen dat je bevallen bent!
Wat ontzettend balen dat je zo slecht slaapt. Inderdaad je moet voor de bevalling toch wel op en top fit zijn en dat gaat natuurlijk niet lukken zonder slaap. Echt heel erg vervelend. Ik heb het geluk dat ik nog echt heel goed slaap. De hele nacht (met plaspauzes) en ook overdag nog een paar uurtjes. Besef me nu ook eigenlijk hoe blij ik daarmee mag zijn. Zet hem op meid, het einde is dichtbij!!
Hier iemand met ervaring. Bij mijn 1e zwangerschap had ik al enkele weken 3cm ontsluiting, sliep slecht veel voor weeen, echte weeen, bevalling die min of meer stil viel. Toen heeft de gynea ook voorgesteld mij een nachtje te houden na WEER een valse start. Zodra de weeen toen afgezakt waren heb ik een combi van een doorzichtig pilletje en 2paracetamol gehad, en daarna inderdaad geslapen toch wel 7uur achter elkaar. Die dag mocht ik naar huis, om de volgende dag ingeleid te worden. Op zich slaap ik in het zh nou niet echt geweldig, maar die combi van medicijnen werkte dus echt wel. Bij mijn 2e zwangerschap hebben ze het ook voorgesteld maar heb ik het niet gedaan...Tja had al een kleintje thuis natuurlijk wat ik niet zomaar alleen kon laten. ben toen wel met 39.1 ingeleid omdat ik 4cm ontsluiting had.
Toen ik destijds zwanger was van mijn oudste zoontje heb ik met 40w5d een nachtje in het ziekenhuis doorgebracht omdat ik al weken voorweeen had die maar niet door wilde zetten. Ook ik was op een gegeven moment op. De bewuste avond hebben ze me opgenomen om even lekker een nachtje te kunnen slapen en de volgende ochtend gingen ze dan wel verder kijken wat te doen (in de hoop dat het dan ondertussen echte weeen waren geworden). Ik heb toen ook om lekker te kunnen slapen een prik in mijn been gehad en moet zeggen dat ik nog nooit van mijn leven zo lekker heb geslapen!! De volgende ochtend werd ik gelijk aan de CTG gelegd om te kijken hoe het ervoor stond en wat bleek ik had volop weeen, maar door die prik heb ik niets gevoeld! Uiteindelijk bleek ik al 5 cm ontsluiting te hebben en ben toen ook binnen een paar uur bevallen. Het is idd wel zo dat ook de medicatie die in die prik zit invloed heeft op je kindje. Op de CTG die volgende ochtend was hij heel erg rustig (lees totaal niet actief), maar er werd gelijk gezegd dat dat binnen een paar uurtjes wel zo bijtrekken. Toen ik eenmaal bevallen was begon de kleine gelijk te huilen en was er totaal niets meer te merken van die prik zowel bij mij niet als bij mijn zoontje niet. Ik vind het een aanrader en zou het zeker doen als je de kans krijgt!!
Bedankt voor de reacties! Speentje, dat klinkt wel positief! Heb vannacht redelijk geslapen, dus ik kijk het nog een nachtje aan. Slaap ik aankomende nacht slecht, kan ik zo bellen naar de vk dan regelt ze het.. Dees, ja daar ben ik dus ook bang voor. Als de bevalling niet dan op gang komt zoals bij speentje, heb je dus misschien 1 goede nacht en dan je daarna weer de rest van de week slecht slapen thuis.. herken je gevoel en pijn echt precies, het is zo slopend he! Man ik hoop gewoon zo dat hij zich nu eindelijk eens aan gaat dienen..maar ja,dat moet ik maar gewoon afwachten..
meid ik zou het doen! in het ziekenhuis zijn ze vaak ook wat makkelijker met strippen ed. en als hun zien dat je t echt niet trekt willen ze je vaak nog wel inleiden ook (is mijn ervaring). succes en ik hoop dat je snel mag bevallen
Mijn VK vertelde dat ik met 41 wkn mocht vragen om ingeleid te worden, dus daar zou ik voor gaan als ik jou was. Je moet er toch niet aan denken zo nog een paar dagen door te gaan en dan uitgeput te moeten bevallen...? Sterkte!
Ik vind het raar dat de VK pas met 41+5 wil gaan strippen, sowieso ook omdat jij aan hebt gegeven het niet echt meer vol te houden. Zou het doen hoor, zo'n nachtje ZH en idd als ze daar zien dat het niet meer gaat, dat ze je dan willen inleiden? Sterkte, nog heel even!
ik vindt t ook vreemd dat ze niet wil strippen ik zou met 41 weken gestript worden bij onze dochter was niet nodig want ze melde zih net op tijd haha... een vriendin van mij mocht ook een nachtje in t ziekenhuis blijven en vondt dit super fijn!!!gewoon doen en mss kunnen ze daar wel iets voor je betekenen succes!!!
Ik snap je onrust over medicatie inname tijdens de zwangerschap. Ik kreeg van de gyn ook tempazepam ivm slaap problemen maar uiteindelijk ook niet ingenomen. Maar temazepam is een hele lichte inslaper, waarvan gezegd wordt dat je die aan het eind van je zwangerschap wel in kunt nemen. Bij een prik in je been bedoelen ze Pethedine mee. Maar dat is een sterker medicijn dan een lichte inslaper. dus als je twijfelt zou ik voor de temazepam gaan. Ik heb trouwens laatst gelezen dat als je 41wk zwanger bent dat je vk je moet door sturen naar de gyn als je dat graag wilt. Als ik jou was zou ik eens contact opnemen met de poli in het ziekenhuis. Een gyn zal, indien het mogelijk is (dus ontsluiting), zeker kijken of je gestript kan worden. Bij mij heeft de gyn met 38 wk gekeken of ik gestript kon worden omdat ik er ook helemaal door heen zat door het zeer slechte slapen. Was helaas geen ontsluiting dus dan houdt het op. Maar mijn gyn kijkt in elk geval meer naar de persoon en hoe het gaat dan zich per se aan richtlijnen vast te houden zoals pas strippen vanaf 41+5. In elk geval veel succes!! Hopelijk beval je snel!!