kan die dat nog niet wordt er zo moe van!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door marilouise, 29 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marilouise

marilouise Niet meer actief

ik wordt zo moe ervan, en zou af en toe als ik ergens loop met de buggy of op verjaardag een bordje op zijn hoofd willen plakken
    NEE IK KAN NOG NIET LOPEN

telkens weer kan die nog niet lopen, nee dat kan die nog niet is die dan niet wat laat? nee hoor volgens de dokter niet, ow ja maar ik denk dat ik het al weet kijk maar naar zijn voetjes die staan niet goed. nee hoor hij heeft geen problemen met zijn voetjes ja maar zijn beentjes dan

nou hij is pas op controle geweest bij de kinderarts en toen ben ik die onzekere miep gaan vragen maar er is niets mis met zijn heupen knieen benen voeten of tenen meneer is gewoon 5 maanden lang ziek en niet lekker geweest en heeft daardoor motorisch stil gestaan, als ze het zo uitlegt heel begrijpelijk, en als we hem nu als een speer zien gaan. we maken ons zelf geen zorgen maar ja niet ieder kindje loopt met 12 maanden.

Onze kleine man kan nu sinds 3 weken aan 2 handen lopen en sinds deze week aan 1 hand en af en toe 3 stapjes los

maar altijd dat gemekker kan die dat nog niet? Nee

of dat je dan hoort die van mij al wel toen en toen ja nou ja r op zijn 18e vast ook

we hebben 1 voordeel met onze kleine man. hij heeft zijn gebit helemaal compleet en hij kletst de oren van ons hoofd verstaanbaar ook nog
    dus hij is niet overal laat mee

zo ik moest even mijn frustraties kwijt

2. adi

adi Niet meer actief

OMG, wat een gezeik moeten jullie aanhoren!

Een gemiddeld kind in Nederland loopt met 15 maanden, wat willen ze nou? Dat betekent dat 50% van de kinderen met 15 maanden lopen, maar dat betekent OOK dat 15% van kinderen dan nog niet lopen!

Niet druk maken meid, jullie ventje gaat wel snel vooruit. Als hij nu losse stapjes zet, zal het niet lang meer duren hoor!

3. Sira

Sira Lid

23 mrt 2009
    46
    0
    0
    Naja, wat een idiote opmerkingen zeg.
    Mijn dochter is bijna 18 maanden en loopt pas een beetje los sinds deze week!
    Nooit van die bijzondere opmerkingen gehad, wel natuurlijk vaak de vraag of ze al loopt. Maar niet van die debiele reacties vervolgens.
    Overigens kletst E ook de oren van ons hoofd en is haar gebitje ook al bijna compleet.:)

4. marilouise

je wordt er zo moe van soms ook het eerste wat je hoort is loopt die nog niet?

van het weekend waren we op verjaardag en toen was er iemand uit de kinderopvang en die vroeg het na een half uur zo van volgens mij loopt die nog niet ne inderdaad
    toen kwamen er andere en die zeiden iets over onze zoon tegen haar toen zei ze zo mooi hij is 15 maanden loopt nog niet lult de oren van je kop af

toen vertelde ze dat haar kindje 23 maanden was toen die liep dusze wist wat het was

je wordt er soms echt moe van

5. Mayon

Mayon Niet meer actief

Idem hier ;) Inmiddels geef ik er weinig meer om.

6. Storm

Storm Niet meer actief

Het ene oor in, het andere weer uit.

Maar snap je frustratie. Die hebben wij ook, alleen dan om het praten. Mijn zoontje is redelijk aan de lengte en mensen verwachten een gigantische woordenstroom uit zijn mond. Nou, veel verder dan een paar losse (soms gekoppelde) woordjes komt hij nog niet. Hij is nog maar 19 mnd, hij hoeft het ook nog niet te kunnen.

Soms denk ik ook wel eens: ik haal een goedkoop shirtje en schrijf er met textielstift op: op domme vragen geef ik geen antwoord!!

7. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Herkenbaar!
    Zelfs iemand die op een verjaardag hem wegzette en een duwtje gaf, in de veronderstelling dat ie al kon lopen! Hij viel dus gewoon om, hij kon toen ook nog niet lang stilstaan. Nu gaat het stilstaan iets beter (paar seconden) maar het los lopen niet. Aan één hand lopen gaat wel, maar het liefst aan twee handen.

Ik heb het idee dat mn zoontje er gewoon nog geen zin in heeft om te lopen, hij is supersnel als hij kruipt dus waarschijnlijk ziet ie het nut van lopen nog niet in!

Als mensen er nu naar vragen word ik ook altijd een beetje kortaf en vervolgens vertel ik dan dat mn zwager 21 maanden was toen hij liep dus dat we nog even de tijd hebben. Dan is de meeste kou meestal wel uit de lucht!

8. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Joh die van mij liep ook pas met 18 maanden voor het eerst los.

Hier in de buurt ook zo'n miep die elke keer ging vragen: en, loopt ze al?
    Echt constant (die van haar liep al met 9 maand ofzo).

Op een keer was ik het zo zat dat ik zei: nee maar ik kan al wel invlechten en ze zingt poesje mauw!
    (haar kind praatte niet en was kaal en dat vond ze niet leuk) :D

9. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Het ene kindje ontwikkelt zich fysiek heel snel (snel lopen), de ander cognitief (snel praten). Jouw kindje hoort bij die tweede groep kennelijk. Lekker genieten van je kletsende vent :D

10. mroos

mroos Niet meer actief

Dit is ook onzin.. er zijn meer gebieden waarop kindjes zich kunnen ontwikkelen dan deze 2;).

Mijn zoon is 16 maanden, loopt nog niet en zegt bijna niks.
    Echter drinkt hij wel zelfstandig uit een beker, eet zijn eigen pap en yoghurt, en maakt puzzels. Fijne motoriek is helemaalzijn ding dus;).

Ontopic; mijn zoon van 16 maanden loopt ook nog niet, en ik word er ook wel moe van dat iedereen daar iets over wilt zeggen. Eerlijk gezegd zou ik het zelf ook wel fijn vinden als hij loopt en dat maakt het nog vervelender. Ook schatten mensen hem 'jonger' in terwijl het toch echt al een dreumes van 16 maanden is.

We wachten iig 'geduldig' af.

11. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Hier het tegenovergestelde.
    Onze zoon is 10 maanden,en trekt zich overal aan op om te gaan staan,wel met de handjes vast.
    Echt iedereen roept al,ooooooh met 1 jaar loopt hij al,let maar eens op,hij staat nu al zo mooi.....
    En wat als dat niet is,nou en,laat hem zelf zijn tempo bepalen denk ik weleens....al loop hij pas met 2 jaar,het komt vanzelf wel.
    Ik begrijp goed dat jij moe wordt van die opmerkingen,het gepush van mensen......laat ze maar heen doen,het komt vanzelf wel hoor.....

12. marilouise

die kleine van ons stond ook met 10 maanden en gaat al die tijd al wandelend aan de tafel en de kast de hele kamer door maar los ho maar ,

maar volgens de kinderarts is de verklaring simpel dat die door het vele en lange ziek zijn gewoon stil is komen te staan, ik vindt het wel best, maar gewoon szus ook loopt die al dan denk ik hallo ja met mijn ook alles goed

of als we bij oma komen gewoon even plaspauze of een bakkie koffie oh kom je laten zien dat je kan lopen?!

13. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    pfffff vermoeiend he...ik kan wel zeggen dat je jezelf er niks van aan moet trekken,maar ik doe het zelf wel....kan alleen maar zeggen STERKTE....

14. Esmeralda1984

Esmeralda1984 Niet meer actief

Meis maak je niet druk. Elk kind ontwikkeld zich op zijn/haar eigen tempo. Een vriendje van mijn oudste zoontje liep pas met 22 maanden. Tis wel vervelend zulke opmerkingen maar het ene oor in het andere uit

15. marilouise

#15 marilouise, 29 apr 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 apr 2011
    ik zit er ook niet erg mee, maar altijd dat vergelijken wat kan die van jou al bah !

(die van mij kan tenminste lang slapen vanaf vanmorgen half 12 tot nu nog steeds ):D

16. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    das gemeen maar wel leuk :D:D

17. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    sandraske, ja normaal ben ik echt niet zo maar zij vroeg het ook expres om te laten zien dat haar kind dat al kon zegmaar.
    Normaliter als ik weet dat een kindje bijv niet praat zal ik niet teveel loslaten over mijn dochters gebabbel.

18. Queen

Queen Fanatiek lid

11 aug 2010
    1.067
    274
    83
    Ik snap niet dat je je daar zo druk over maakt.

Nee, hij loopt nog niet. So what?

Mijn zoontje loopt ook niet en praat ook niet.
    Ik erger me niet aan vragen daarover omdat het me oprecht niet interesseert dat hij beide nog niet doet.
    Komt vanzelf wel als hij er klaar voor is.

Kan het misschien zijn dat jij het zelf vervelend vindt dat hij nog niet loopt...?

19. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    ik weet wat je bedoeld, ik heb ook mensen in mijn omgeving die steeds de kindjes vergelijken met elkaar..

20. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Ik krijg gelukkig geen irritante opmerkingen maar mijn dochter loopt ook nog niet los en volg wk is ze 18 mnd oud. Wel loopt ze achter van alles aan maar ze durft het nog niet alleen denk ik. Ach, het komt wanneer het komt, toch?! Hoewel het voor haar wel fijn zou zijn als het wel binnenkort gebeurt want ze is er wel aan toe.

En ja of ze dan veel praat, geen idee! Wat is veel denk ik dan... Er komen flink wat woordjes uit, of iets wat erop moet lijken ;)
    Wel merk ik dat haar fijne motoriek best goed is. Zo doet ze alle vormpjes in het goede vakje van het vormenhuisje.

Maar goed, ontopic, probeer je er nix van aan te trekken! Gemiddelde ligt rond 14 mnd...en dat houdt in dat er kinderen voor de 14 mnd lopen, maar ook genoeg die later zijn. Lastig maar ene oor en andere oor uit.

Succes!

Deel Deze Pagina