kan die dat nog niet wordt er zo moe van!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by marilouise, Apr 29, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. femkes

femkes VIP lid

Jul 24, 2007
    9,088
    10,382
    113
    Ik ken het gevoel ook wel. Ons manneke liep met 15 maanden, eigenlijk heel gemiddeld dus, maar wordt altijd ouder geschat omdat hij zo groot is. Gisteren weer schatte iemand hem "een jaar of drie", dan lijkt hij natuurlijk snel laat.
    Hij praat nu pas sinds kort meer dan 3 woorden. Inmiddels komen er elke dag 2 of 3 woorden bij, maar ik moet me regelmatig "verantwoorden" voor zijn spraak, terwijl hij officieel helemaal niet erg uit de pas loopt, maar ja zijn nichtje is een maand ouder en praat al maanden volzinnen (ik overdrijf helaas niet).

2. marilouise

marilouise Niet meer actief

ons mannetje lijkt inderdaad wat ouder hij heeft een heel wijs koppie met heel veel haar en echt al volwassenen haar met flinke slag, en eigenlijk is het een enorm klein ventje ,

Ik heb al een paar keer gezegd maak me er niet druk om lig er echt niet van wakker hetgeen mij irriteert is dat iedereen moet vergelijken en het eerst wat er gevraagd wordt loopt die nou nog niet,

net bij oma geweest loopt die nou nog niet je nicht liep al een tijdje hoor toen ze zo oud was ja gek die was nog geen 10 maanden, wordt zo moe van die vergelijking, het is niet dat ik me er druk om maak maar merk zelf dat ik heel kriegelig antwoordt geef als iemand het erover heeft zo van ja als die kon lopen liep ik wel met hem aan de hand. niet op mijn arm ja.

ik vindt het zelf totaal niet erg dat hij nog niet loopt, gaat toch al veel te snel, we gaan over 5 weken met vakantie en stiekem hoop ik dat die dan kan lopen, zo niet dan niet maar meer omdat het beeld van zo'n klein mannetje wat loopt lijkt me zo mooi, maar nee ik vindt het ook wel goed,

en hij kan niet alles tegelijk meneer is momenteel heel erg ondeugend alles open vergiet op zijn hoofd dat soort dingen, komt helemaal goed

maar dat vergelijken bah

3. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    Een kind van 10 mnd dat loopt, is een uitzondering. Een kind van 15 mnd dat nog niet loopt, komt best veel voor.
    Kan je niet gewoon eens zeggen dat met 10 mnd lopen echt ontzettend vroeg is en dat dat geen vergelijkingsmateriaal is??

@lopen voor/tijdens vakantie, daar hopen wij ook ;) 'Gelukkig' duurt dat nog 9 wkn dus wie weet redt ze dat :)

4. Queen

Queen Fanatiek lid

Aug 11, 2010
    1,067
    274
    83
    Waarom gebruik je 'excuses' en verklaringen als je het echt niet erg vind?
    Het feit dat hij vijf maanden ziek is geweest en volgens jou daarom achter loopt in zijn ontwikkeling doet er dan toch helemaal niet toe.
    Hij loopt niet. Punt uit.

5. tulip

tulip Niet meer actief

whaha, wat ben jij vals!!!!:D;) Nee hoor, ik snap het.

Ons meisje was in de grove motoriek in het begin ook niet zo snel. Laat ik zeggen: tot een maand of 8 deed ze niks anders dan op haar buik of rug liggen. Toen leerde ze dus pas rollen. Ik had ook zo'n miep in mn omgeving die steeds zei: "kan ze nog niet rollen", " kan ze nog steeds niet zitten, ik zou er maar eens mee naar een dokter gaan":x Maar ineens maakte ons meisje een megasprong en liep met 12,5 maand. Het dochtertje van die muts dus niet en toen heb ik ook gezegd: "jeetje loopt ze nog niet, ik zou er maar eens naar laten kijken".;)

6. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

Jul 20, 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier gaat het ook zo! Het irritante is dat mijn zoon een neefje heeft die heel snel is met alles en zij worden dus de hele tijd vergeleken:

"Kan hij nog niet lopen? 'Neefje' kon dat al bij 11 maand"

"Oefen je wel met hem??" En vervolgens pakt mijn schoonzus of schoonmoeder mijn zoon bij de hand om met hem te oefenen. Hij laat zich dan op de knietjes vallen en dan trekken ze hem aan de armen omhoog. Tot ik ingrijp. Om gek van te worden!!!!!

Mijn zoon is overigens 14,5 maand en praat niet (geen woord!) en zet alleen een paar stapjes aan de tafel. Ik word helaas best onzeker van zulke opmerkingen, maar tegelijkertijd word ik daar dan weer zo boos om. Mijn zoon volgt zijn eigen pad en dat is prima!

7. adi

adi Niet meer actief

Zoals hierboven gezegd: laat je niet gek maken en zoek geen excusses!

Mijn nichtje (neefje is 14,5mnd) brengt het andersom. Ze zegt dan: het is een luxe kind, hij laat zich liever dragen :)

8. marilouise

dat is een goede, vanmorgen ook op de vrijmarkt loopt die nog niet ? Nee komt vanzelf als hij er klaar voor is

9. tulip

tulip Niet meer actief

of: ja hoor hij kan het wel, maar heeft er geen zin in.;)

10. Rosado

Rosado Niet meer actief

HEEL irritant idd zulke opmerkingen. Mijn dochter is niet zo'n vlotte qua grove motoriek en ik hoor ook best vaak "kruipt ze nog niet", "trekt ze zich nog niet op" etc. etc. NEE! Ze kruipt niet, trekt zich niet op, loopt niet, ze rolt alleen maar. Ze lijkt volgens mij gewoon op haar moeder en doet het lekker allemaal rustig aan (ik liep pas met 20 maanden, nooit gekropen...I rest my case :D). Overigens, wij zien haar nooit oefenen. Ineens kan ze iets gewoon, net als ik dus vroeger. Mijn vader vertelde pas nog dat ze me nooit hadden zien oefenen met een paar losse stapjes proberen te zetten en ineens liep ik gewoon zo de hele kamer door.

En ja, ook al vind ik het wel prima dat ze alles op haar eigen tempo doet, ik vind het wel irritant dat mensen er zo vaak wat van moeten zeggen. Tjongejonge alsof het een wedstrijd is zeg...

11. MvS

MvS VIP lid

Oct 19, 2008
    5,563
    1
    36
    Over dat liever laten dragen: ik heb er dus echt zo één, he..?! :) Hij loopt sinds hij 15 maanden was los, maar denk maar niet dat meneer buiten ook wil lopen, hoor! Ja, toevallig vandaag voor het eerst! Verder zit hij prima in zijn wagen of op een arm/heup ;)
    Meid, laat je niet opfokken, hoor. Als ze vragen of hij nog niet loopt, is er één antwoord en dat is NEE! Klaar! Wie zijn zij om zich met jouw kind te bemoeien?
    Vrienden van ons hebben een kindje dat een week scheelt met mijn zoon. Die heeft in recordtempo al zijn tanden gekregen en ontwikkelt zich op andere vlakken supersnel, maar het lopen wilde nog niet zo gauw. Bij mijn kind was het andersom: die tanden kwamen maar niet, maar lopen & vooral praten ging wel sneller. Ieder kind z'n eigen tempo. En als er echt iets niet goed lijkt te gaan, dan merk je dat heus zelf wel.

12. linda84

linda84 Fanatiek lid

Sep 3, 2006
    4,383
    36
    48
    IK snap je aan de ene kant heel goed. Maar aan de andere kant denk ik waarom ben je zo geirriteerd ? Het is ook vaak gewoon interesse. Aan mij vragen mensen die ons niet goed kennen ook loopt hij nog niet. Ik raak er niet van geirriteerd en zeg ze nee maar hij kon pas met zijn verjaardag met ondersteuning zitten dus hij heeft al een inhaalslag gemaakt. En de mensen uit de omgeving prijzen hem alleen maar over wat hij nu allemaal kan. Hij doet nu wat stapjes aan 2 handen en loopt rond de tafel.
    Ach hij komt er wel.

13. tulip

tulip Niet meer actief

nou sommige mensen kunnen dat zeggen alsof het een wedstrijdje is. En dan met het zinnetje er achteraan: die van mij......
    Ik denk dat dat bij ts ook het geval geweest is.

14. wendelaa

wendelaa VIP lid

Nov 30, 2008
    8,641
    0
    36
    Noord Brabant
    Nou ik kan ts heeel goed begrijpen.
    Tim loopt net sinds een weekje.
    En als je al vanaf dat ie een jaar is hoort; o kan die nog niet lopen dan denk je wel een keer....%&^^$##@@;)
    Vorige week ook op t schoolplein, Tim deed voorzichtig een paar pasjes.
    Vraagt een moeder hoe oud hij is. Dus ik zeg: 18mnd.
    O zegt ze, het loopt alsof die net pas kan lopen!
    Eh, ja dat is ook zo:p

15. marilouise

het klopt wel wat de bovenstaande mensen zeggen als iemand gewoon vraagt goh loopt die al of he zo in een gesprekje van kan die al lopen heb ik er geen moeite mee maar zoals szus die belt 3 keer per week en vraagt kan die al lopen nee ja maar danm is die echt traag.

nou lekker

het zijn altijd dezelfde mensen, dat wordt wel irritant.

komt vanzelf denk ik nu hebben zo verjaardag en nu ben ik stiekem blij dat die nog niet kan lopen! (kan die tenminste ook niet als een speer bij de bbq staan) (kruipen gaat ook snel maar goed )

16. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

Apr 6, 2007
    1,797
    1
    38
    wat een bullshit die van mij liep ook pas met 18 maanden hoor en das helemaal niet abnormaal.

17. marilouise

terug van verjaardag en het was nog makkelijk ook dat hij nog niet loopt wij hadden geen huilend kind omdat die viel struikelde of wat dan ook

18. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    Marilouise, fijn dat t goed is verlopen!! Geen opmerkingen meer gehad?

Hier probeert m'n meisje steeds vaker los te staan en een paar losse stapjes te zetten! Wellicht gaat het in de maand mei dan toch lukken? Is ze 18+ maanden... :)

19. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    lijkt me ook ergt storend hoor. bij ons is dat dan met het praten dat vertikt ie gewoonn. hij begrijpt ons goed en loopt dus ook wel vanaf 13 mnd maar praten ho maar. zijn vriendinnentje die loopt dus ook neit en die mama baalt dus ook als een stekker want idd die opmerkingen dan he. maar goed ze komen er allemaal vast vanzelf wel.

20. Poemi

Poemi Fanatiek lid

Feb 2, 2011
    2,367
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik heb dus een schoonmoeder die m'n zoontje heel de tijd loopt te pushen, omdat haar buurjongetje, 3 weken ouder dan onze kleine, al WEL loopt.... Om gek van te worden :x. Mijn kind schuift dus gewoon lekker op z'n billen rond, komt ook waar hij wezen moet en hij gaat vast ooit wel eens lopen.

Share This Page