Hallo dames, Heb jullie hulp nodig Wij hebben van de week te horen gekregen dat we in december, indien alles goed gaat natuurlijk, een jongetje krijgen. Nu willen we onze jongen een Noorse naam geven aangezien wij grote Noorwegen fans zijn. Nu vinden wij Sverre en Roar erg leuk. Zijn er dames die nog meer leuke ideeën hebben? We vinden dat er weinig keus is in Noorse jongensnamen. We houden namelijk niet van namen zoals Olav, Andreas, Knut etc. Snappen jullie een beetje wat ik bedoel? Alle ideeen zijn welkom en ik hoor ook graag of jullie Roar en Sverre leuke namen vinden. Ik ben benieuwd Alvast hartelijk dank. Liefs!
Sorry, maar Roar, ook al spreek je het niet uit als Raar, maar Roar vind ik maar Raar en dat doe je je zoon niet aan. Dat wil ik als eerste zeggen, want kinderen zijn nogal vindingrijk met namen. Maar qua namen : Ole-Gunnar (Solskjaer) Maar Ole lijkt dan weer te veel op Ola-ijs Maar kijk vooral op Categorie:Noors voetballer - Wikipedia Kategori:Norske fotballspillere - Wikipedia
Oh, en allemaal niet echt mijn stijl...ook Sverre en Roar niet. Die laatste al helemaal niet. Klinkt toch een beetje 'raar'. Maare...succes!!!
Mats Soren (met zo`n streepje door de O maar die zie k niet op mn tobo) Kjell Euhmmmm verder.... Dunnow... Succes!
Ga alle suggesties eens bekijken... Dank joyce, leek bijna of ik de enige was die het leuk vindt. Jippie, arvid niet. Bent op zich wel leuk. Leuk dat iedereen reageert.
Persoonlijk vind ik er veel rare namen bij staan. Ik ben denk ik saai in mijn keuze maar als ik een zoon zou krijgen zou ik omdat ik in NL woon en ik wil dat een ander de naam ook kan uitspreken kiezen voor iets zoals : Finn of Bjorn
Ik weet niet of ik de link mag plaatsen, maar anders moet je googelen op Nordic Names (Nordic Names Wiki - The comprehensive site on Scandinavian first names). Daar hebben we de naam van onze middelste zoon vandaan gehaald: Runar. Succes!