ervaringen gezocht helmtherapie

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Boyandgirl, 28 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boyandgirl

    Boyandgirl Actief lid

    24 nov 2009
    444
    0
    0
    dag dames

    ik ben opzoek naar ervaringen met helmtherapie.
    Vanmorgen is de fysio bij ons geweest om een meting te doen en kwam globaal gerekend op 97% betekend dus helm. Morgen horen we of het zeker is(ze moet het even echt goed berekenen)
    Ik schrok er eigenlijk heel erg van en ben ook wel een beetje verdrietig. Hoe hebben jullie het ervaren? hoe erg was de afwijking? en hoe lang moesten jullie kindjes de helm dragen?
    ik heb opeens zo veel vragen
    hoop dat iemand wat antwoorden heeft
     
  2. belize

    belize VIP lid

    25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    heb hem nooit laten weten door fysio, hij had zichbaar afplatting en scheef hoofdje. we hebben het gedaan en goed resultaat. hier waren er meerdere topiks hierover.
     
  3. belize

    belize VIP lid

    25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    wat wil je weten?
     
  4. belize

    belize VIP lid

    25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    als je het wilt dan moet je heel snel het ziekenhuis bellen hoor, het dragen van helm is vanaf 6 maanden, het duurt ook 2-3 weken om het te laten maken. vanaf 5 maanden begint de natuurlijke correctie en helm ondersteunt dat eigen ontwikkeling van t kindje.
     
  5. mamavanluca

    mamavanluca Bekend lid

    5 jul 2007
    639
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    zoetermeer
    als je wil kan ik de url's van mijn web-site's geven mijn beide kindjes hebben een helmpje gehad nl en heb van beide een web site gemaakt.
     
  6. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.888
    13.055
    113
    Vrouw
    Mijn zoontje heeft vanaf 6 maanden een helmpje. Hebben er eentje zonder kinbandje en met open oortjes. Hij heeft er nooit een kik om gegeven. Waarschijnlijk was het voor papa en mama erger dan voor hem ;)
    Globaal moeten de meeste kindjes een helm dragen van 6 maanden tot rond hn 1e verjaardag (ligt eraan wanneer het fontanelletje is dicht gegroeid).
    Weet trouwens niet waar je woont, maar hier in de randstad kon ik binnen een week terecht bij de ka en erna gelijk om de helm te laten aanmeten.
    Als je vragen hebt mag je gerust pm-en!
     
  7. misa

    misa Niet meer actief

    Ik heb er geen ervaring mee (wel meegemaakt op mijn werk: kdv). Maar weet wel dat het niet verplicht is. Denk er goed over na, want de meerwaarde of risico's na langere periode zijn nog niet bekend, toch? Wat ik wel heb gehoord: als je er voor een half jaar mee begint, kan het resultaat erg goed zijn.
    Lijkt me ook een heel lastige keuze..! Succes ermee!
     
  8. mirell

    mirell VIP lid

    17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    ik heb geen ervaring maar gisteren wel een kindje gezien
    die geen helm heeft gehad
    maar die het wel was aangeraden.

    dat kindje heeft echt een zichtbaar schuin hoofd aan 1 kant
    ze is nu 3 en ben bang dat dit niet meer recht trekt
     
  9. mirell

    mirell VIP lid

    17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    het is een heel mooi meisje evengoed hoor!
    maar je ziet dat er iets geks is
     
  10. anica

    anica Fanatiek lid

    3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    misschien een hele stomme vraag maar is dat helmpje voor de voorkeurs houding en dus aan 1 kan een platter hoofd dan aan de ander kant.
     
  11. misa

    misa Niet meer actief

    Ooh sneu.. Hopen dat ze een mooie bos haar krijgt..!
     
  12. Boyandgirl

    Boyandgirl Actief lid

    24 nov 2009
    444
    0
    0
    Bedankt voor je reactie je mag me wel pb-en ben erg benieuwd, zou het graag willen lezen!
     
  13. Boyandgirl

    Boyandgirl Actief lid

    24 nov 2009
    444
    0
    0
    helemaal geen stomme vraag hoor. nee hij heeft echt zijn achterhoofd wat platter maar volgens de fysio en dat zien we zelf ook wel is het nog wel symetrisch, hij heeft geen afplatting aan de zijkant.
     
  14. Boyandgirl

    Boyandgirl Actief lid

    24 nov 2009
    444
    0
    0
    Ik woon in overijssel! ik krijg morgen de definitieve meting, als blijkt dat hij dan een helmpje moet wil ik daar dan ook zo snel mogelijk mee beginnen want dan heeft het volgens mij het meeste effect.
     
  15. mirell

    mirell VIP lid

    17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee

    maar het begint al bij voorhoofd en zijkant gezicht
     
  16. lieselot84

    lieselot84 Fanatiek lid

    11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Tims fontanel is nog steeds niet dicht hoor :)
     
  17. lieselot84

    lieselot84 Fanatiek lid

    11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    proreva in Zwolle is super! echt aan te raden!

    ProReva Orthopedisch Maatwerk

    Tim heeft overigens 2 helmen gehad.
     
  18. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.888
    13.055
    113
    Vrouw
    Ow, dan weet ik het ook niet meer haha. Maar je zegt dat hij 2 helmpjes heeft gehad, dus ondanks het feit dat zn fontanel nog niet dicht is, is hij wel al klaar met helmtherapie?

    Geloof trouwens dat het ook iets met de dichtheid van de schedelnaden te maken had ofzo? Moet eerlijk bekennen dat mijn man altijd naar de helmenman gaat. Ik doe altijd de spreidbroek afspraken, zo blijven de taken mooi verdeeld. ;)
     
  19. Elegance

    Elegance VIP lid

    13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    lekker dan..

    hier een kindje met de 110% + afwijking.. betekende dat het zonder helmtherapie niet meer goed zou komen...
    wat balen was, dat wij al vanaf week 12 riepen dat er iets gedaan moest worden, want de afplatting/bult werd alleen maar erger!
    natuurlijk krijg je eerst fysio, osteo en kwamen we al vaak bij de ka en neuroloog.. maar goed.. eindelijk bij 6,5 maand.. voor ons gevoel al veel te laat want we zagen het elke week verslechteren door de dwangstand die hij had.. kreeg hij dus een helmpje..
    dat heetf zeker goed geholpen.. maar nu met 10,5 maand zijn wrs de schedelnaden al dicht.. en zal het nooit helemaal goed komen..
    we hebben de helm 23/7 op gehad op heel af en toe na een uurtje na als we bv boodschappen gingen halen of even de stad in gingen.. we zijn nooit lang gegaan.. en dan was dat ook het uurtje dat hij de helm afmocht.. ook maakte ik foto's in het uurtje dat de helm af was.. zodat ik later er niet altijd aan herinnerd zou worden..
    hij heeft de helm dus de benodigde tijd gedragen en toch niet het succes geboekt zoals er van te voren voorspeld werd..
    we hopen dan maar dat hij een bos haren krijgt., al ben ik bang van niet als ik naar mijn man kijk..

    Ook ik had in het begin wel eens moeite met het "idee" en wilde hem over zijn bolletje kunnen aaien als hij huilde.. nou dan deed ik hem voor die 5 minuutjes echt wel even af hoor.. na een gewenningsperiode had hij totaal geen moeite meer met het helmpje dus waarom neit even over zijn bolletje wrijven.. hij vond het zichtbaar heel fijn..

    Ook de afspraken vielen me reuze mee, ik zag in het begin best op tegen de vele keren dat ik ernaartoe moest.. nu met 10.5 week kreeg ik al te horen, nog maar 1 keer.. dacht zo, daar zijn ze snel klaar mee.. ook al is het hoofd nog steeds niet goed..

    Ik heb me best druk gemaakt om veel dingen, ook hier een topic geopend en nu denk ik, waar heb ik me druk om gemaakt! :D

    Ik hoop dat mijn ervaringen je zullen helpen bij je beslissing!
    Heel veel succes ermee! :D
     
  20. lieselot84

    lieselot84 Fanatiek lid

    11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Hij is met een maand of 5 begonnen. Zijn hoofd is de 'draagperiode' zo gegroeid/veranderd dat een 2de helm nodig was. Toen hij een jaar was, was zijn hoofd al symetrischer als dat van jij en ik. Toen zeiden ze dat ze hem nog één keer zouden aanpassen en dan mocht Tim hem ophouden zolang hij dat zelf wilde. Ik hoefde geen vervolgafspraak meer te maken.

    Hij heeft een heel mooi hoofdje, maar je kunt zien dat het iets minder bol is dan dat van een ander kindje. Ook zijn ene oortje staat een millimeter of 2 meer naar voren.
    Nu hij meer haar krijgt, valt het allemaal weer mee.

    Voor diegenen die willen, wil ik hier een voor en na foto plaatsen om te vergelijken.
     

Deel Deze Pagina