opeens meer moedervlekken

Discussie in 'De lounge' gestart door Roozjuh, 2 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Schiet mij maar lek. Maar heb toch echt t idee dat ik opeens meer moedervlekken erbij heb gekregen. Ik kijk zelden echt goed in de spiegel maar was net mijn tanden aant poetsen en zag opeens paar moedervlekken die mij niet bekend voor kwamen. 3 op mn rechter wang en 1 bij mn kin. Nu heb ik ene kant t idee dat ik gek aant worden ben, dement? Hebben ze er gewoon altijd gezeten? Nee dat kan toch niet. Dan had ik niet zo uber verbaasd gekeken toen ik ze in de spiegel zag.

Is dit normaal? Kan je zomaar ineens meer moedervlekken erbij krijgen??

2. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Volgens mij wel. Ik krijg er ook steeds meer bij. En ik heb er al zoveel :(

Volgens mij krijgen mensen in de zomer meer moedervlekken vanwege de zon. Maar dat laatste weet ik niet zeker.

3. Rombely

Rombely Niet meer actief

Tussen je 20e en 30e krijg je de meeste dacht ik. Ik heb er ook veel bij gekregen en ze na laten kijken door de huisarts. Ze waren allemaal normaal en het is dus ook normaal dat je er bij krijgt, jammergenoeg.... anders voor de zekerheid x na laten kijken!

4. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Crap :( Ik kan er dus nog meer verwachten... Opzich niet zo'n ramp maar ze zitten in mn face. Dat vind ik wat minder tof. Heb nu echt zo'n gevarendriehoek op mn wang

5. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Ik heb 29+ moedervlekken in m'n gezicht. En het zijn echt geen schattige sproetjes.
    .. het kan dus altijd erger , Roozjuh :p

6. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Ik heb er tijdens mijn zwangerschap een stuk of 20 bij gekregen, gelukkig niet in mijn gezicht.

7. shadowcat76

shadowcat76 Niet meer actief

Yup hier ook tijdens mijn zwangerschap er een hoop bij gekregen, op mijn buik, in mijn beide zijden en voorgevel. Mijn zijden zien er bijna uit als een dalmatiër nu zoveel zijn er bij gekomen toen :) :D.

8. tess2013

tess2013 Niet meer actief

Niet om gelijk negatief te zijn, maar ik zou met (nieuwe) moedervlekken geen risico nemen en even naar de huisarts gaan. Grote kans dat het niks is, maar soms kan het ook kwaadaardig zijn.

9. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Zwanger ben ik niet dus dat kan t niet zijn :)

Waarom met nieuwe moedervlekken naar huisarts trouwens? Er wordt juist gezegd dat nieuwe moedervlekken normaal zijn? *confused*

10. nadin

nadin Bekend lid

27 apr 2012
    560
    105
    43
    NULL
    NULL
    Ik heb het ook

11. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik zou ze zelf ook door de huisarts laten nakijken. Ze kunnen, (ik zeg kunnen) kwaadaardig zijn.

12. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Uit de zon blijven en insmeren met hoge spf, minstens 30. Ik heb er zelf gelukkig geen last van maar vriendinnen van mij wel. En tja, ouderdom verergert het ook. ;)

13. tess2013

tess2013 Niet meer actief

Huidk*nker? Waarschijnlijk is dat het niet, maar groeiende/nieuwe moedervlekken zouden een hier op kunnen wijzen.

Liever voor niks naar de huisarts dan dat het wel iets is

14. Leo85

Leo85 Niet meer actief

In de zomer als het zonnig is heb ik er ook altijd meer.. Deze zijn tijdelijk en trekken in de winter weer weg.. De moedervlekken die ik altijd al heb gehad blijven wel zitten in de winter :) Hier komt het dus gewoon door de zon :)

Ik zou er niet voor naar de huisarts gaan, maar ligt er wel aan hoe ze eruit zien. Zijn ze mooi afgegrensd, niet grillig van vorm, en heb je er geen jeuk aan, bloeden ze niet e.d. dan zou ik me er persoonlijk niet druk om maken, maar volg je eigen gevoel uiteraard..

15. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Ze zien er gewoon normaal uit. Zijn hele kleine vlekjes. Stipjes meer. Geen pijn, geen jeuk. Je voelt ze niet eens, lijken meer ín de huid te zitten dan erop. Zon zou kunnen al zit ik daar bijna niet in. Altijd in de schaduw met die hitte. Ouderdom? Thx :p hoop t niet haha ben pas 28

16. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ik heb het ook!

17. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Ik zou ze goed in de gaten houden en bij twijfel na laten checken bij de huisarts.

Mijn vader is 2 maanden geleden overleden aan melanoomkanker, dus ben hier zelf heel voorzichtig mee. Heb in oktober ook een weg laten halen die er niet goed uit zag.

18. sydneys

sydneys Niet meer actief

Als ik voor elk nieuw moedervlekje naar de huisarst moet dan kan ik 20x per jaar gaan.
    Zolang ze normaal uitzien is niks aan de hand, ze zijn er soms gewoon ineens.
    Kindjes krijgen toch ook moedervlekken, mijn zoontje heeft er nu 3 en die waren er ook ineens.

19. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik heb de grote beer op mijn arm :p of de kleine? Nou ja, een sterrenbeeld :)
    Wie weet heb je ze al maanden, wie weet pas sinds gisteren maar als je niet weet wanneer ze gekomen zijn zal het voor andere mensen ook niet echt opvallen ;)

20. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    van de week toevallig op de foto geweest toen we naar Apenheul waren en daar zaten die moedervlekken nog niet op mn face :p dus ja het zijn echt nieuwe

blijf het vreemd vinden

Deel Deze Pagina