Kan dit: binnen 1 dag na tp embryo's alweer uit het lichaam?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Vrouw78, 21 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vrouw78

Vrouw78 Lid

25 nov 2013
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve dames,

Ik heb een (gekke) vraag maar misschien weten jullie het antwoord: gisteren heb ik een tp gehad van 2 blastocysten (dag5 embryo's) in de ochtend. De tp ging makkelijk en het bms was goed. Ik heb die dag erg veel gerust, geen lange wandelingen gemaakt, geen zware dingen getild. Toen ik in de namiddag naar het toilet ging, zag ik 2 bruine vlekjes in mijn inlegkruisje zitten (sorry voor de details :$). Ik pakte het met een toiletpapiertje en drukte erop en het bleek een soort slijm te zijn. Mijn vraag is nu: waren dit mijn 2 baby-tjes, of kan het nooit zo snel uit je baarmoeder komen? Ik ben zo bang en onzeker, mijn hoop is nu al weg voor deze poging.. Iemand enig idee wat dit kon zijn? Kunnen de embryo's binnen 1 dag na terugplaatsing alweer uit het lichaam zijn? :( :(

2. Marizje

Marizje Actief lid

1 mrt 2012
    257
    2
    18
    Elst
    Misschien innesteling? Dag 5 embryo's nestelen snel in nl!

3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Nee, dat gaat niet zo snel. Ze kunnen er echt niet uitvallen.
    Ik mocht ook altijd gewoon direct weer alles doen naar terugplaatsing.

Ik vermoed dat ze bij de terugplaatsing iets geraakt hebben en dat je daardoor bloedt. Het is namelijk erg bloedrijk daar beneden.
    Bruin bloed is overigens ook oud bloed.

Ik neem aan dat ze een eendebek gebruikt hebben bij de terugplaatsing? Daarmee kunnen ze iets geraakt hebben. Het lijkt me daarmee te maken kunnen hebben!

En zien kun je de embryootjes al helemaal niet bij deze termijn. Het is namelijk microscopisch klein!

4. Vrouw78

Vrouw78 Lid

25 nov 2013
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,
    Bedankt voor jullie uitleg. Het leken inderdaad op 2 stipjes bruin bloed. En ja, ze hebben een eendebek en een slangetje gebruikt bij de terugplaatsing. Maar de ´bruine stipjes´ kwamen pas ongeveer 6h na terugplaatsing. Als ze iets geraakt hadden bij de terugplaatsing, zou er vrijwel meteen bruin bloed komen toch lijkt mij?
    Ik heb eens zitten googlen op de grootte van dag5 embryo´s, maar ik heb daar geen informatie over kunnen vinden. Zijn ze echt microscopisch klein? Dat stelt mij dan weer een beetje gerust. Deze 2 ´bruine stipjes´ waren elk ongeveer zo groot als een broodkruimeltje. :$

5. Mackwek

Mackwek Actief lid

27 feb 2015
    443
    25
    28
    NULL
    NULL
    Ik had mijn eerste terugplaatsing tijdens onze verhuizing. De arts vergeleek het met een hagelslagkorrel tussen 2 boterhammen met pindakaas. Die gaan echt nergens naartoe. :p

6. sheveloper

sheveloper Actief lid

2 dec 2015
    100
    0
    16
    NULL
    NULL
    Een dag 5 embryo is geloof ik nog kleiner dan een mm, en ik kan me voorstellen dat ze niet eens met het blote oog te zien zijn... waren het verse? Want ik had direct na mijn tp ook bloedverlies maar dat kwam nog door de punctie. Bij de tp rommelen ze toch weer wat dus logisch dat er dan ook een beetje oud bloed meekomt. En dat moet dan nog door je vagina dus kan eventjes duren voor het buiten is!

En inderdaad, ze vallen er echt niet zomaar uit! Volgens mij als ze niet innestelen, 'vergaan' ze gewoon in je baarmoeder. No worries! Ze zwemmen nu lekker rond in je baarmoeder en ik duim voor je dat ze gaan blijven plakken!

7. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Nee dat kan echt niet.
    Idd boterham met pindakaas en hagelslag verhaal.
    Daarnaast zijn ze zo minuscuul klein. Die zie je echt niet met het blote oog.
    Dag 5 emmys nestelen dezelfde dag of dag erna in.
    Heel veel succes hier nu voor de 2de keer zwanger van een dag 5 emmy

Deel Deze Pagina