Hallo meiden, Wij krijgen een meisje en zijn inmiddels druk aan het nadenken over een leuke naam. 1 naam vinden we beide erg mooi, maar de combinatie met haar toekomstige achternaam vinden we niet geweldig. Wat vinden jullie: Nena Veenema. De laatste klanken van de achternaam komen bijna overeen met de voornaam.. Eigenlijk zou een voornaam zonder de letter a aan het eind het mooiste zijn, maar we hebben nog geen andere mooie naam kunnen vinden. Ik hoor graag jullie mening!
Ik vind het inderdaad niet zo'n hele mooie combinatie, maar wil nou ook weer niet zeggen dat het echt niet kan. Misschien wat ideetjes: Nola Niene Lore Fenne Fiene Lana Laure Nova Niah
Ik vind het wel kunnen, Tuurlijk is het niet 'perfect' dan, omdat het een beetje rijmt Maar ik vind het niet storend. En als jullie Nena een prachtige naam vinden: Doen! Andere optie zou nog Lena kunnen zijn, maar vooral omdat ik dat een mooie naam vind
Mmm...ik snap jullie twijfels...maar wie weet went het ook wel...De 'n' komt wel heel vaak voor.....lastige keuze.
Ik vind de combi niet mooi. Daarnaast vind ik de naam Nena ook verschrikkelijk, maar dat vroeg je niet...
Ik vind het ook geen mooie combinatie en al helemaal niet als je in het noorden van het land woont? (Je achternaam komt hier nml veel voor) Ik weet dat ze het hier in het noorden namelijk echt verschrikkelijk uit zouden spreken..
Vind de combi ook niet super, maar aan de andere kant wanneer spreek je de voor en achternaam nou tegelijk uit? Als je echt verliefd bent op die naam, gewoon doen! Anders krijg je misschien spijt.....
Als het Nina was geweest, had ik het wel mooi gevonden. Dat klinkt eigenlijk zelfs heel soepel. Nena vind ik minder; het worden dan idd wel erg veel gelijkende klanken. Die -a aan het einde vind ik niet storend, overigens. Het gaat meer om het geheel aan klanken.
ik vind Nena Veenema wel kunnen hoor, klinkt niet heel erg rampzalig. Als Nena echt jullie naam is zou ik het gewoon doen.
Niet echt mooi idd, maar wel apart, je hoort het zo niet vaak op zo,n manier dat maakt het juist wel wat bijzonders dan, als je het zelf wel mooi vindt, dan waarom ook niet dan ??? Ik vind het wel appart dan.
vind het ook wel kunnen - hoewel Nina inderdaad net wat lekkerder loopt, maar misschien komt dat vooral omdat de i de naam wat zachter maakt.
Ik weet dat Veenema (of Venema) hier in de omgeving echt op z'n "gronings" uitgesproken wordt door velen, dus echt dat "veeejnumaaa" en idemdito geldt voor Nena, dat wordt door van die echte boeren zeker weten Neejnaaaa. Dus dat wordt dan samen neejnaaaa veeejnumaaa en ik zou het verschrikkelijk vinden als de naam van mijn kind zo werd uitgesproken
Meiden bedankt voor jullie reacties! Sommige van jullie vinden de combinatie wel kunnen, maar er zijn dus ook meiden die het niet zo mooi vinden. Mmmm lastig hoor, want we blijven het wel een hele mooie naam vinden! Ik kom inderdaad uit het noorden van het land (alleen niet uit het uiterste noorden), dus ik kan me voorstellen dat de voor-en achternaam door sommige noordelingen zo uitgesproken gaat worden (en dat is inderdaad niet zo leuk voor ons meisje). Nina is ook een optie geweest, maar wij willen toch graag een naam die wat minder vaak voorkomt (zoals Nena). Gisteren hoorden we de naam Lauren ergens voorbij komen. Wat vinden jullie van deze naam? Het past qua klank wel beter bij onze achternaam, maar we zijn bang dat mensen uit onze omgeving het een 'kaknaam' gaan vinden (Laurens wordt namelijk ook vaak beschouwd als een 'kaknaam'). Wat is leuker: Nena of Lauren (ook in combi met onze achternaam)? Ben benieuwd naar jullie reacties!
Ik vind echt dat jij de mooiste moet uit kiezen! ik vind Nena Venema echt wel kunnen, en Lauren vind ik ook mooi en een lieve naam en echt niet kak. En als andere dat wel vinden, moeten ze dat zelf weten toch?
Pip1986: bedankt voor je reactie. Ik weet dat we zelf moeten kiezen welke naam we het mooiste vinden, maar ben gewoon heel benieuwd naar de mening van anderen. Helemaal omdat we zelf twijfelen over de combi voor-en achternaam bij Nena. Kan natuurlijk geen advies aan familie en vrienden vragen . Dus alles reacties/suggsties zijn welkom!
Ik vind Nena Venema geen mooie combinatie. Zou daar zelf niet voor kiezen. Lauren vind ik een super mooie naam. Ook veel mooier in combinatie met de achternaam.