zwanger & energie drinks?!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Truusje81, 12 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Truusje81

Truusje81 Actief lid

29 dec 2009
    243
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi meiden,

Ik ben inmiddels 7 weken zwanger. Ik heb volgend weekend nachtdiensten en drink dan altijd een Bullit. Nu ik zwanger ben is dit natuurlijk niet goed. Kan 1 Bullit per nacht (ik heb 2 nachtdiensten) kwaad? Ik drink verder nooit koffie en alleen kruidenthee/water. Ik ben zo moe en ben echt bang dat ik de nacht niet anders vol houd. Iemand die dit ook doet? En anders tips?

Alvast bedankt!

2. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    ik persoonlijk zou het niet doen... ik weet dat het al slecht is voor volwassenen (ooit eens gezien bij een of ander programma) dus zou het zeker niet gebruiken als je zwanger bent...
    waarom probeer je het niet met dextro? dat is toch ook een energie opwekker??

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.824
    19.145
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
  4. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    In de meeste energiedrankjes zit 32mg per 100 ml.
    Ondanks dat het niet zo goed is natuurlijk, drink ik af en toe ook een blikje energie. Ik drink verder geen koffie.
    Mijn jongste heeft een gedragsstoornis en om hem af en toe bij te kunnen benen, drink ik, als ik heeel erg moe ben, dan ook een blikje energie.
    Ieder zijn keus natuurlijk maar aangezien je verder geen koffie o.i.d. drinkt, denk ik dat het af en toe wel kan.
    Succes!

5. Alide

Alide Nieuw lid

8 jun 2008
    3
    0
    0
    Kapster
    Twente
    op de zijkant van sommige energydrinks staat NIET VOOR ZWANGEREN EN KINDEREN dus ik zou het maar effe laten staan!!

6. Seth

Seth Niet meer actief

Wat ik begrepen heb gaat het niet alleen om de hoeveelheid caffeine maar ook het feit dat er heel veel Taurine in de blikjes zit....
    In feite gewoon een aminozuur dat vochtgehalte in hersenen regelt en de harslagfrequentie maar de hoeveelheden zijn zo extreem dat ze niet weten wat het effect is, zou kunnen zijn.
    (ik ken dus ook mensen die gelijk hartkloppingen krijgen van deze drankjes... (!))

Op de red-bull in het buitenland staat dat zwangeren ze niet mogen hebben....
    heb gelezen dat op o.a. de energiedrank van super de boer,ook deze vermelding staat...

Ik neem dan liever het zekere voor het onzekere.....;)

7. kappiegirl

kappiegirl Bekend lid

5 jan 2010
    523
    0
    0
    Ik zelf heb het bij mijn zoontje ook weleens gedaan ik werkte op een manege en als je 30stallen moet mesten dan ben je wel gebroken als je al moe bent van de zwangerschap en dan ook nog tegen de laatste paar boxen aan zit te hikken, mijn zoontje heeft er niets aan over gehouden hoor.
    En mijn buurvrouw deed het soms ook wel eens als ze 4nachten achter elkaar moest draaien de laatste nacht als ze er een beetje doorheen zat kon ze tot de volgende ochtend nog effe door. Maar dat was tot 20weken en toen is ze gestopt met de nachten en was het niet meer nodig.
    Kindje heeft er ook niets aan over gehouden.
    Als je maar niet een paar blikjes op een dag drinkt en ook niet elke dag dan zal het niet zo heel erg zijn. Maar goed daar zijn de meningen over verdeeld.

8. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Hier een Bull-it junkie (lees ik drink er elke dag 2 of meer)

Ik drink dus elke dag Bull-it er gaat geen dag voorbij dat ik het niet drink, als ik het al niet in huis heb ga ik het speciaal halen. Toen ik zwanger was, had ik mezelf voorgenomen het niet meer in huis te halen en alleen als ik bij mijn moeder op visite ging daar een Bull-it dronk soms waren dat er 2 of 3 per week.
    Ik had ook echt in het begin van mijn zwangerschap veel last van hoofdpijn en mijn vk dacht dat het wel te maken kon hebben met het minder Bull-it drinken dus soort afkickverschijnselen.

Je mag al zo weinig als je zwanger bent en als je die 2 nachten dan goed doorkomt gewoon lekker drinken.

De vk had gezegd dat het niet erg is als je maar geen liters naar binnen werkt dus ik zou zeggen gewoon doen en je er echt niet schuldig door voelen hoor.

9. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    het is wel rotzooi hoor.
    Ik drink het ook graag, maar dan verfgiftig ik alleen mezelf.
    Nu even niet dus ;)

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Als je de nachtdiensten echt niet trekt, hoef je ze niet te werken hè als je zwanger bent! Ik zou daar eerder voor kiezen dan van die troep te drinken. Sowieso als je te moe bent om te werken kan je je gedeeltelijk ziek melden. Ziekte door zwangerschap wordt gewoon vergoed aan de werkgever (als is het natuurlijk altijd vervelend voor de werkgever, maar goed, als het niet gaat, dan gaat het niet...)

11. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Als je er eentje op een nacht drinkt is dat hetzelfde als 2 a 3 koppen koffie. In het buitenland (Bull is een oostenrijks product) is de samenstelling van Bull totaal anders, vandaar dat er zo extreem op werd gereageerd tijdens de introductie. Maar de Nederlandse versie is een mild aftreksel dus als jij dat nodig hebt, gewoon een blikje drinken! Je kunt wel ernstiger dingen doen tijdens je zwangerschap dan een bulletje drinken hoor....

12. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Op de bijeenkomst voor a.s. ouders die mijn vriend en ik een tijd terug hadden, werd het sterk afgeraden door de aanwezige VK en mijn gyn was er ook geen voorstander van. Ook mede door het suikergehalte.

Het enige moment waarop je het zou mogen hebben is tijdens de bevalling. Ik heb nu dus twee flesjes dextro in de koelkast staan, voor het geval dat.

13. amundsen1978

amundsen1978 Actief lid

29 nov 2009
    411
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik zou het niet doen

14. Seth

Seth Niet meer actief

Denk trouwens als je "iets gebruikt".... (maakt niet uit wat) om vermoeidheid te onderdrukken dit eigenlijk sowieso niet gezond is.....

Ik bedoel het is ALTIJD belangrijk om naar je lichaam te luisteren, zeker als je zwanger bent....
    Alles kost al zoveel engergie.... en infeite ben je "prikkels' aan het onderdrukken....
    Je kunt beter rust pakken als je lichaam aangeeft dat hij dat nodig heeft..... ongeacht of energiedranken nu wel/niet mogen....

15. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Owh ik wist dit helemaal niet.. ik ben ook verslaafd aan het spul en dronk het gewoon in de zwangerschap.. minimaal elke dag wel 2 blikjes..*voelt zich een hele slechte moeder nu* Gelukkig is mijn dochtertje kern gezond

16. Truusje81

Truusje81 Actief lid

29 dec 2009
    243
    0
    0
    NULL
    NULL
    Iedereen ontzettend bedankt voor de reacties! Ik zit nu nog even in dubio wat ik ga doen. Misschien toch maar een kopje koffie achterover slaan en gelijk wat anders er achteraan drinken. ;)
    Ik ben gelijk gestopt met Bullit drinken toen ik wist dat ik zwanger was. Dus dit zou de eerste keer worden. Misschien neem ik het voor de zekerheid gewoon mee en als het écht niet meer gaat, neem ik een blikje. Ik vind het ook zo lekker. En natuurlijk als je het niet mag, vind je het nog lekkerder!!!!! :D Ik leef verder ontzettend gezond en sport ook nog veel, dus dit zou het enige slechte zijn wat ik zou doen. Maar ja, het is natuurlijk nog steeds niet goed...

Ik denk er nog even over na...

17. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Erg he, als je inderdaad iets beter kunt laten staan dat het dan lekkerder wordt??!! Ik heb nu ook wel trek in AA of Extran, dan dronk ik redelijk vaak voordat ik zwanger werd. Heb ook begrepen dat dat niet echt handig is. Binnenkort "mag" ik weer een glas, dus dat zal ik me laten smaken ook!

18. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Heb trouwens nog wat gevonden op een website:

Wees matig met koffie, zwarte thee, cola en energy drinks. Drink niet meer dan drie koppen koffie per dag. Energydrinks kun je beter laten staan. De stimulerende middelen in deze dranken maken je kindje onrustig.

19. fafje

fafje Niet meer actief

Een Opkikker helpt mij altijd ontzettend! Werk ook in de nacht van 2200 tot 0600...voor ik slaap is het nog later...En daarvan krijg je ook een goede energy boost!

succes

(vooreen dronk ik ook rebull/bullit, maar kheb er zelf geen fijn gevoel bij sinds ik zwanger ben, maar dat is persoonlijk!)

20. Truusje81

Truusje81 Actief lid

29 dec 2009
    243
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh Edge, je moet bijna bevallen zie ik!!! Misschien ben je al bezig terwijl ik dit schrijf. :$ :D Straks mag je alles lekker weer. Heel veel sterkte en daarna lekker genieten. ;)

En Fafje, bedankt voor de tip! Ik neem het gewoon mee en probeer het gewoon. In ieder geval gezonder dan Bullit! Ik heb er namelijk ook geen lekker gevoel bij. Ik bewaar de Bullit als uiterst noodgeval. ;)

Deel Deze Pagina