Pff.. ik wil dat m'n cyclus weer op gang komt! Maar ik wil niet stoppen met borstvoeding.. lastig lastig! Iemand die met borstvoeding geven weer vlug in verwachting is geraakt?
Heb ik wel gehad, maar dit was pas met 11 maanden. Ben toen gestopt met bv (voorraad van een maand in de vriezer) en toen ik nog niet ongi werd heb ik een maand de pil geslikt en toen kreeg ik weer een cyclus. (in hoeverre ik die dan heb )
Hier werd ik na 7 maanden weer ongesteld en de eerste bewuste ronde was het meteen raak (4e ongesteldheid). Uiteindelijk nog tot en met de 20 weken zwangerschap kunnen voeden toen wilde de nu middelste niet meer.
Ik gaf 26 mnd bv toen ik in de eerste ronde zwanger raakte van nummer twee. Nu wordt de 2e alweer twee in januari en zijn we bezig voor nummer drie mijn cyclus is redelijk regelmatig 25-28 dagen.
Ps, je kindje is pas 3 maanden. Dus helemaal niet zo vreemd hoor. Kan best weer snel een cyclus aankomen, maar hoeft niet. Als je er eenmaal een hebt, kun je gewoon elke maand zwanger worden. Dus hetzelfde riedeltje als toen je nog geen bv gaf. Maar je wil nu graag alweer zwanger worden? Iedereen is anders, dus zou ik niet op deze manier informatie opvragen. Maar vragen naar tips oid of je er (uberhaupt) iets aan kan doen..
Ja ik zou graag weer zwanger willen worden, en ja ze is pas 3 mnd. Het is een weloverwogen keuze. Inderdaad iedereen is anders. Dit is toch ook een manier om tips te vragen of zie ik dat verkeerd?
Maar goed, ik zag net dat er al zo'n topic was, en daar worden tips gegeven, dus deze van mij mag dan wel weg.
Sorry, dan begrijp ik het verkeerd. Ik dacht je vroeg naar moeders die zwanger zijn geworden tijdens borstvoeding geven. Ja die zijn er maar vond dat geen vraag. Heb ik het niet goed begrepen. En nu alweer zwanger worden, was niet bedoeld als kritiek (zo lees ik je antwoord) maar meer als je wil dus nu zsm een antwoord?!
Ja ik hoop stiekem ook op moeders die in verwachting zijn geraakt tijdens de borstvoeding en natuurlijk ook of er iets is wat je hiervoor kunt doen. Het kwam bij mij wel binnen als kritiek op hetgeen dat ik (nu al) voor een tweede wil gaan. De grote vraag is dus, zijn er andere mogelijkheden/tips om weer een cyclus te krijgen zonder te stoppen of af te bouwen met borstvoeding.
De kans dat je zwanger word met BV is niet heel groot. dit komt door de hormonen die je lichaam aanmaakt om de borstvoeding te maken. Daarnaast moet je lijf herstellen van je bevalling en weet je niet goed of je al een eisprong hebt. Je hebt altijd een kans omdat de eisprong weer op gang gaat komen maar je kans is gewoon wat kleiner! Succes!!
Ik snap je helemaal hoor! Mijn dochter is van eind september en ik wil ook wel weer zwanger worden. Ik geef nog volledige bv maar werd wel weer 6 weken na de bevalling ongesteld. We gebruiken geen voorbehoedsmiddelen maar de kans is klein dat ik zwanger raak aangezien we 2x via ICSI zwanger zijn geraakt..
Ik denk dat je rekening moet houden van 9mnd op 9mnd af. Ik gaf ook bv en wil in het nieuwe jaar ook weer gaan beginnen maar moet daarvoor wel eerst ongesteld worden. Of nou ja een ei natuurlijk. Wat ik wel gelezen heb is dat wanneer je bv geeft je binnen 3mnd weer ongesteld moet zijn geworden. De hormonen hebben we volgens mij niet in de hand. Maar ik ben geen dokter of deskundige dus mocht er een super tip of advies zijn dan hoop ik die ook te lezen Inmiddels ben ik nu 2wk echt gestopt met bv en ik voel eigenlijk gelijk al dat mijn baarmoeder weer druk bezig is.
bij mij kwam na de 1e mijn cyclus pas weer terug na zo'n 11 maanden toen de borstvoeding bijna stopte (gaf toen nog 1x per dag).. nu momenteel ook nog geen cyclus bij volledige bv maar het verschilt per persoon, het kán zijn dat je cyclus eerder terugkomt en je weet nooit zeker wanneer je weer vruchtbaar bent, omdat je eisprong plaatsvindt vóór je eerste menstruatie.. zou het dus gewoon gezellig maken met manlief en je laten verrassen
Hier nog geen cyclus... Ben net week gestopt met bv dus ik verwacht m'n eerste ongesteldheid wel snel. Of ik hoop t in elk geval heel hard. Ik voel wel al wat steekjes en pijntjes die duiden op komende ingesteldheid, afwachten maar! Ik snap heel goed dat je nu al weer wens hebt zwanger te worden. Ik hoop voor je dat de natuur mee wil werken!
Nou moedernatuur heeft mij een kerstcadeau gedaan. Ik ben vandaag ongesteld geworden. 12 december heb ik de laatste bv gegeven. En die dagen erna rommelde het al gelijk. Nu indd 2 weken later ongesteld geworden.
Er is volgens mij wel een kuurtje wat je bij je HA kan halen om je cyclus weer op te starten zonder te stoppen met BV. Ik snap je wens ook heel goed hoor! Ik ben ook nog niet ongesteld, maar ga mijn BV ook niet stoppen voor een cyclus, vind de voeding van onze dochter nu even voor gaan. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk!
Ik ben zwanger geworden tijdens de bv. Maar mijn kind was toen bijna 3 jaar, niet 3 maanden. Toen de oudste 3 maanden was dacht ik ook aan een tweede, een half jaar later was ik dolblij dat dat niet gebeurd was...een kind is het eerste levensjaar heel intensief, en heeft z'n moeder heel hard nodig. Ik vind het oneerlijk t.o.v. je oudste om het die intensieve aandacht vanwege een nieuwe zwangerschap te onthouden. Je bent net bevallen, je lichaam zit nog in de herstelfase. Vrij logisch dus dat je cyclus nog niet op gang is. Gewoon even geduld hebben. Normaal gesproken komt je cyclus ergens tussen de 9 en 14 maanden weer op gang. Een leeftijd waar op een peuter je aandacht nog hard nodig heeft.
Mijn mannetje is een jaar ouder dan jouw kindje en ik heb nog steeds geen cyclus. Ik wil ook weer zwanger worden, maar ik kreeg van de huisarts alleen maar het advies te stoppen met borstvoeding. De verloskundige/gynaecoloog gaf hetzelfde aan, of stoppen met nachtvoedingen. Maar dat zou ik met drie maanden zeker nog niet aanraden. Ik denk dat je in maart, als je kindje 6 maanden is, sowieso een goed moment hebt om te minderen met de voedingen. Dan kun je vast voedsel introduceren, en dat geeft voor veel vrouwen een boost in het op gang komen van hun cyclus. Ik heb ook al in een ander topic gereageerd, en ik heb een eigen topic gestart, maar je zou eens kunnen kijken op http://kellymom.com/bf/normal/fertility/ , daar staat wel wat meer info op. Mijn huisarts wilde iig niet helpen met een "kuurtje", daarvoor zou ik naar een fertiliteitsarts moeten.