Kan dit een bijwerking zijn van ab?

Discussie in 'De lounge' gestart door littlemunchkin, 21 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. littlemunchkin

    littlemunchkin Fanatiek lid

    12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Ik heb begin van de maand een ab kuur gehad. Laatste pil was op 8 mei, op dag 3 van de kuur begon ik al jeuk te krijgen maar echt bijzonder vond ik het niet, het was in mijn hals en daar heb ik wel vaker wat jeuk. Daarnaast was het niet de hele tijd. Richting het einde van de kuur kreeg ik allemaal rode vlekjes overal en jeukte ik all over. Die rode vlekjes op mijn handen en armen zijn na een tijdje bultjes geworden.. en het jeukt nog steeds. Met name mijn armen. Ondanks dat de kuur dus al een tijdje af is. Daardoor neig ik eerder dat het los staat van de ab kuur, maar klopt die gedachte wel? Iemand die dat weet?
     
  2. MDK

    MDK Bekend lid

    6 mei 2015
    644
    375
    63
    Vrouw
    Wat staat er in de bijsluiter over bijwerkingen / jeuk? Los van of t nu wel of geen bijwerking is, zou ik toch ff bellen met je huisartsenpraktijk...
     
  3. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.499
    3.163
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik weet nog goed dat toen mijn dochter klein was -dat ze 2 dagen na het stoppen met de anti biotica ook ineens rode bultjes kreeg - op haar handpalmen volgens mij. Toch mee naar de huisarts gegaan en die gaf aan dat het vd AB was - (amoxicicline meen ik) en dat ze volgende keer dus een andere moest krijgen. Ik zou het voor de zekerheid even checken. Als het van de AB is - moet je misschien volgende keer een ander soort krijgen.
     
    littlemunchkin vindt dit leuk.
  4. littlemunchkin

    littlemunchkin Fanatiek lid

    12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Jeuk staat er wel in. Maar ik begrijp ook van internet dat het met een paar dagen weg zou moeten zijn. En dan is 13 dagen na de kuur wel erg lang.
     
  5. PenF

    PenF VIP lid

    20 aug 2009
    8.292
    2.218
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Heb zelf onlangs een allergische reactie gehad van medicatie. Dit kwam 10 dagen na stoppen van de medicatie.
     
    littlemunchkin vindt dit leuk.
  6. heidi88

    heidi88 Lid

    10 jun 2014
    59
    3
    8
    Hier ook dochter met allergische reactie, allemaal bultjes inderdaad na een dag of 10 op amoxicyline. Schijnt altijd pas later op te treden
     
    littlemunchkin vindt dit leuk.
  7. littlemunchkin

    littlemunchkin Fanatiek lid

    12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Dan ga ik toch morgen ff bellen.
     
  8. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    De werking van sommige AB kan ook 14 dagen aanhouden na laatste gebruik dus dan kan het met een allergische reactie ook wel denk ik
     
  9. Me26

    Me26 Fanatiek lid

    29 sep 2012
    4.743
    719
    113
    Ik heb ooit een allergische reactie gehad en dat was ook nadat kuur al afgelopen was. Weet niet meer hoeveel tijd erna.
     
  10. Lynx

    Lynx VIP lid

    19 jul 2008
    8.501
    2.399
    113
    Klinkt als een allergische reactie. Mijn broertje heeft het ook gehad ooit.
     
  11. floppie888

    floppie888 Bekend lid

    3 sep 2014
    793
    549
    93
    Volgens mij kan je door ab ook gevoeliger worden voor huidschimmels en gisten. Dat kan ook flink jeuken en langer aanhouden.

    Ik zou gewoon even naar de huisarts gaan.
     
  12. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.612
    15.072
    113
    Nabij Utrecht
    Begon het op dag 9-10 na de start vd kuur (de bultjes/vlekjes)?
    Zoja, dan is het idd een bijwerking vd ab.
    Mijn collega had het laatst ook en kreeg bovenstaand antwoord vd huisarts ;)

    Begon bij haar in de hald en spreide zich uit over de rest van haar lichaam (behalve haar hoofd).
     

Deel Deze Pagina