Ik denk erover om aankomende cyclus te starten met ovu testen. Nog nooit gebruikt omdat ik altijd regelmatig was en zelfs mijn ei goed voelde! Laatste maanden wordt mijn cyclus korter.. inmiddels van 28 naar 23 dagen en de eisprong voel ik niet meer. Nu wil ik mijn cyclus goed in kaart gaan brengen en kijken of en wanneer ik een eisprong krijg. Hoe begin ik daarmee? En hoe vaak? En welke testen zijn betrouwbaar en niet te duur? Hoop dat iemand mij op weg kan helpen 😊
Ik zou beginnen met temperaturen. Op het forum is een onderdeel temperatuurkaartjes daar staat veel info.
Klopt door te tempen kan je zien of je je eisprong heb gehad. Ovulatie testjes heb ik sensitest gebruikt zeer betaalbaar! maar ik ben toch niet zo van het streepjes 'lezen' dus ik zweer bij de testen van Clear blue. Maar die zijn echt heel duur.
hoi alva jammer van het rood ik heb dipsticks van zwanger en kids (online) die vind ik de beste ik heb ook die van 123thuistesten gehad , maar die vond ik minder omdat je cyclus varieert zou ik de eerste ronde beginnen op cd 9 misschien kun je ook op je vruchtbaar slijm letten en dan test je elke dag op een zo vast mogelijk tijdstip iig tussen 10 uur en 16 uur is de beste tijd. als je een positieve test hebt zal het eitje binnen 24-48 uur springen adhv je temperatuur kun je zien of het eitje ook daadwerkelijk is gesprongen. als hulpmiddel kun je nog gebruik maken van fertility friend
De eerste dagen is 1x per dag voldoende. Wanneer je een streepje begint te zien overgaan op 2x per dag om je piek niet te missen. Ik gebruik ze van de action. 5 voor 2.49. Ze werken perfect bij mij maar soms lees je dat er meiden zijn die altijd een streep hebben. Daar moet je ff achterkomen. De ene test is de andere niet op jouw lichaam succes de nieuwe ronde
Ik gebruik altijd een pakket van Sensitest. Voordeelpakket met 3 zwangerschapstesten, altijd handig Je kunt wellicht starten op dag 10 na menstruatie. Een per dag en wanneer de tweede streep dikker wordt kan je het indien gewenst 2 keer doen.
Je hebt een korte cyclus dus ik zou al op dag 7 beginnen. Niet met ochtendurine testen. Rond 12.00 is het beste, maar wel elke dag op ongeveer hetzelfde tijdstip. Als je teststreep donkerder begint te worden dan 2x per dag testen (bijvoorbeeld 12:00 en 20:00) zodat je je piek niet kan missen. Zelf gebruik ik de cb digi's erbij om de streepjestest te bevestigen als ik twijfel of hij positief is.
Bedankt voor de reacties! Ik heb wat opgezocht over kortere cyclussen, heb ook een auto immuunziekte die de cyclussen in de war kan schoppen maar ook zorgen voor / bijdragen aan een vervroegde overgang. Binnenkort ga ik weer op controle bij de internist en zal het dan aankaarten. Mijn moeder was ook vrij vroeg en gezien mijn ziekte vind ik het wel fijn om even te laten onderzoeken of in ieder geval bespreken. Ondertussen ga ik mijn ei zoeken 😎 Die voordeelpakketten heb ik gezien ja, zeker handig met zw testen erbij 😉 En de CB met smileys erbij is een goed idee, zeker in het begin.
Oh waarom eigenlijk niet met ochtendurine? Dat is het enige moment van de dag waarop ik gegarandeerd tijd heb 😊 en thuis ben..
Bedenk dat je heel wat testen gaat gebruiken. Ik vermoed dat die van CB flink aan de prijs zullen zijn! Ik testte gewoon op mijn werk, nam alles mee in een apart tasje
Die urine is te geconcentreerd en kan daardoor positief uitslaan terwijl je lh-piek nog niet is. Alleen de (dure) Clearblue testen kun je wel met ochtendurine doen. 's Avonds rond 18:00-20:00 lukt ook niet voor je?
Ja tussen 18 en 20 gaat wel, dat zou dan beter uitkomen 😊 Uitgaande van mijn laatste cyclus zou mijn ei 7 aug zijn, volgens FF 10 aug. Net teveel uit elkaar om te gokken 😊 Ik ga eens bij Sensitest kijken 👍
Ja dat klopt, zo'n 30 euro per maand 😯 maar ik wil ze alleen de eerste cyclus gebruiken naast de goedkope dipsticks. En dan alleen als mijn piek eraan komt. Als extra bevestiging omdat het nieuw is voor mij.
Nou ik heb de sensitest dipsticks binnen, 12 stuks. Nu zit ik alleen in twijfel wanneer ik moet beginnen met de eerste test. Sensitest geeft aan op dag 6, maar toch ben ik bang dat ze dan op zijn voor ik mijn ei heb gevonden. Laatste cyclus was 23 dagen, zal ik daar maar van uit gaan en op dag 6 of 7 starten? Kan altijd nog naar Action racen als ze op zijn 😄