Hoi, Aangezien ik nog steeds niet ongesteld ben geworden en de zwtesten nog negatief zijn, dacht ik laat ik eens kijken met ovutesten. Ik heb ovutest van action gedaan. Nu kwam er meteen een streepje zichtbaar, niet positief. Hij is nog een stuk lichter dan de controlestreep. Maar nu vroeg ik mij af. Betekend dat dat de ovulatie er wel bijna aankomt? Dit is de eerste keer dat ik een ovutest heb gedaan. Liefs!
Je moet een paar dagen doortasten. Kan ook zijn dat hij net geweest is. Ovulatietest reageert op het. Lh- hormoon. Als er een eisprong aan komt loopt het LH op. En 24 uur voor de eisprong is die het hoogst. Dus is je test positief. Na die piek loopt het weer af en zal de streep dus weer lichter worden. Dus even een paar dagen doortesten.
Nee, dit hoeft helaas niets te zeggen. Het LH schommelt gedurende de cyclus waardoor je vaak wel een tweede, negatief, streepje ziet. Het kan zijn dat je wel een aanloop ziet naar een piek toe; maar ook dat hoeft niet. Hij kan ook ineens positief zijn. Heb mijn testen van de afgelopen maand even als foto bijgevoegd. Kun je ook duidelijk het wisselende beeld zien, en uiteindelijk toch de piek.
Oh ja idd! Veel schommeling. Maar je kan dus ook de gehele cyclus lichte streepjes krijgen. Ik dacht altijd dat hij in principe wit zou zijn en dan vlak voor de lh piek met lichte streepjes zou beginnen en dan oplopen tot positief en dan weer lichter zou worden en uit eindelijk wit. Haha. Maar ik test dan nog even door.
Ik heb de mijne even vergeleken met jouw mooie lijste. Mijne lijkt qua donkerheid beetje gelijk aan nr 9 en nr 14 (van boven naar beneden).
Ik had altijd wel een 2e streepje, die werd iets donkerder rond ovulatie en dan positief. Licht streepje betekende bij mij dus niets..