Wanneer weer een regelmatige cyclus?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door SabHout, 19 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SabHout

SabHout Niet meer actief

Dag dames,

De titel zegt het al... hoe lang duurde het bij jullie na het stoppen met de pil voordat de cyclus weer normaal was? En na hoeveel jaar pilgebruik?

Mijn eerste menstruatie kwam na 58 dgn (na 15 jr pilgebruik) en ik wacht nu op de volgende. Ik hoop natuurlijk een "normale" cyclus te krijgen maar ik vrees dat dat zeer optimistisch is ;)

Sab

2. Rimase

Rimase Actief lid

7 apr 2014
    178
    0
    0
    Bij de eerste na 11 jaar pilgebruik al vrij snel weet het niet meer uit m'n hoofd, maar tussen de 20 en 30 dagen. Daarna meteen een nette cyclus. Nu na 3,5 jaar pilgebruik kwam het na 22 dagen op gang en net een cyclus van 21 dagen gehad. Dus meteen vrij netjes, ik hoop dat het zo regelmatig blijft.

Ik hoor vaker over een lange cyclus na het stoppen met de pil, maar het hoeft dus niet...:D

Ik hoop voor je op een mooie regelmatige cyclus

3. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Na 10 jaar de pil te hebben gebruikt is mn cyclus na 2 jaar stoppen nog steeds niet normaal ;)

4. nienie26

nienie26 Bekend lid

24 nov 2013
    844
    208
    43
    Ik had eigenlijk gelijk weer een regelmatige cyclus zit nu op 26 dagen en heb 12 jaar de pil gebruikt. Hoop dat het zo blijft!

5. mamalap

mamalap Niet meer actief

Voor de eerste zwangerschap na 15 jaar pil, gelijk cyclus tussen 30 a 35 dagen.
    Nu na 9 maanden pilgebruik in 4 maanden 1 lichte menstruatie gehad en alweer bijna 50 dagen aan het wachten.
    Dus zo zie je maar dat er geen pijl op te trekken valt.

6. SabHout

SabHout Niet meer actief

Aha, nou dat wordt maar gewoon afwachten zo te horen.... dank voor de input!

7. MvanL

MvanL Bekend lid

24 sep 2013
    993
    0
    0
    Sept gestopt en helemaal stabiel is ie niet zit tussen de 34 en 28 dagen

8. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Na 11 maanden nog steeds zeer onregelmatig:(, 10 jaar de pil geslikt.

9. Jennii

Jennii Actief lid

12 apr 2014
    116
    1
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Den haag
    Ik ben in juli gestopt met de pil, nog steeds heel onregelmatig... Zit meestal tussen de 32 en 38 dagen met 'n uitschieter van 44 dagen, maar nu al op dag 71.... Succes ermee, hoop voor je dat je snel een regelmatige cyclus krijgt!

10. Joky

Joky Actief lid

9 feb 2014
    451
    0
    0
    Ik werd na 81 dagen voor het eerst weer écht ongesteld (10 jr pilgbruikt). Daarna hele lange cyclussen van 3-4 maanden..
    Na de bevalling is mijn cyclus ineens heel mooi regelmatig maar dat duurde hier dus even! Succes!

11. twins2009

twins2009 Bekend lid

10 nov 2012
    563
    2
    0
    voor de eerste zwangerschap na 8 jaar pil meteen mooie cyclus van 38 dagen. Na deze zwangerschap en 1 jaar pil ben ik 2 jaar geleden gestopt en is het alles behalve regelmatig. Ik heb meestal rond 30 dagen, maar ik heb ook al een paar keer gehad dat het meer dan 40 dagen werd. En net na de bevalling is het ook regelmatig 100 dagen geweest.

12. SabHout

SabHout Niet meer actief

Wat een verschillen! Ik zit nu op 19 dgn in de tweede cyclus... Zo te horen nog even te gaan. Zal wel geen mooie 30 dagen cyclus worden ;)

13. bpu

bpu Niet meer actief

Hey, ik heb 10 jaar de pil gebruikt, 3 x geswitcht van pil.
    De eerste maand had ik 48 dagen, dit veranderde langzaam.
    Nu na 11 mnd zit ik steeds rond de 30. Bij 8 mnd voelde ik voor het eerst mn eisprong en kreeg ik ook alle 'leuke' klachten weer terug die ik op mn 15e ook had :)

Deel Deze Pagina