Menstruatie en proberen kinderen te krijgen

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Eternalflame, Mar 24, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Eternalflame

Eternalflame Niet meer actief

Hallo,

Ik had even een paar vraagjes
    Ik ben sinds begin december 2008 gestopt met de pil.
    Ik heb heel lang de pil gebruikt en heb het ook wel vaak doorgeslikt.
    Kan het ook zijn dat je daar onvruchtbaar van zou kunnen worden?

Sinds ik in december gestopt ben met de pil heb ik nogal een wisselende cyclus.
    In december 28 dagen.
    Januari 27 dagen.
    Februari 25 dagen.
    Maart(vandaag menstruatie begonnen)30 dagen totaal.

Nu wil ik graag weten wanneer ik de beste kans heb om zwanger te kunnen worden,maar ik ben erg onzeker erover als het gaat om als ik vruchtbaar zou zijn en de verschillende cyclussen die ik heb gehad.
    Van welk cyclus moet ik nu uit gaan om de zwangerschapskans zo groot mogelijk te kunnen maken.

Heeft iemand van jullie een tip waar ik op zou kunnen letten en als de verschillende cyclussen en doorslikken van de pil invloed heeft om mijn vruchbaarheid en zwangerschapskansen?

Ik ben ook sinds kort begonnen met temperaturen,maar mijn gewone temp is 36.6 maar sinds de "volgens deze site"berekende eisprong heb ik wel een hoge temperatuur wisselen van 36.8 tot 37.5.
    Wat zou dat in kunnen houden?misschien toch zwanger,maar dan met menstruatie erbij?ik vertrouw mijn eigen lichaam nu niet zo goed meer daardoor.

Met vriendelijke groet,

Esmiralda

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Esmiralda,

het doorslikken van de pil heeft geen negatieve invloed op je vruchtbaarheid en ook niet op een onregelmatige cyclus nu, dat komt gewoon van het ontpillen. Valt reuze mee met de onregelmatigheid.
    Meestal is het zo dat je ongevere 14 dagen voor je ongesteldheid je eisprong hebt. Als je in de period evan de eisprong om de dag vrijt heb je een goede kans om zwanger te worden. Je cyclus is eigenlijk al zo regelmatig dat je er zo goed als zeker van kunt zijn dat je een eisprong hebt. Slik je al foliumzuur? Heb geduld, het is normaal dat het een poosje duurt voor je zwanger wordt!

Mirjam

3. Eternalflame

Eternalflame Niet meer actief

Hallo Mirjam,

Bedankt voor de reactie.Oke ik dacht dat ik een erge onregelmatighied had.hahaha.Oke dan weet ik wat ik proberen moet.Ja ik slik al foliumzuur vanaf december.Dan weet ik ook dat ik een poosje kan wachten voordat het zover kan zijn.
    Hoelang moet je wachten voordat je stappen onderneemt om naar de verloskundige,dokter of ziekenhuis te gaan voor onderzoek?

Groetjes Esmiralda

Share This Page