Kan dit??? (eisprong)

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door C78, 1 sep 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. C78

C78 Niet meer actief

Ik heb ook een eisprong vraag...

Ik test al vanaf dag 9 met ovulatie testen. Mijn cyclussen zijn tussen de 22 en 33 dagen. Meestal heb ik een positieve ovutest rond dag 18/19.

Deze cyclus had ik als maar geen positieve ovutest... Ik heb al een aantal dagen wel een goed zichtbaar streepje, maar niet positief.
    Ik ben er alleen vrijwel zeker van dat ik gisteravond mijn eisprong heb gehad aan de linker kant. Sinds mijn mk doet het namelijk erg pijn als ik links een eisprong heb.

Vandaag was echter mijn ovulatietest pas positief!

Sinds mijn mk verloor ik ook nog wat bloed na mijn eisprong en dat is vandaag niet het geval.

Wat denken jullie... Kun je een eisprong hebben voor je LH piek? Dat hij al springt met minder LH? Of misschien doordat ik al een aantal dagen wat meer LH had? Of gaat hij toch nog komen, maar wat voelde ik gister dan??

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Je kunt de LH-piek gemist hebben met de testen. Deze piek kan heel kort duren. Eigenlijk zou je twee keer per dag moeten testen. Dus het kan best zijn dat je tussen twee testen in de piek hebt gehad en nu je eisprong hebt gevoeld.

Maar hoe zit het precies met je cyclus? Je schrijft dat je meestal op dag 18/19 een positieve ovulatie-test hebt en je wordt op dag 22-33 ongesteld? Dan klopt er iets niet, want dan zou je soms meteen na je eisprong ongesteld worden. Op die manier kun je niet zwanger worden, want een eicel kan niet bevrucht worden en innestelen. Dus dat is wel iets om in de gaten te houden.

3. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.923
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Een eipsrong zonder LH-piek is meestal geen goede eisprong. Maar de kans daarop is niet zo groot.
    Ik denk de meeste kans dat je gewoon je eisprong na je positieve test hebt gehad, ookal voelde je dat anders.

Cyclussen van 22 dagen kan idd niet met een eisprong op dag 18/19. Zwangerschap is dan in ieder geval uitgesloten. type-fout?

4. MaybeMama

MaybeMama Actief lid

29 jul 2010
    115
    0
    0
    Wat vreemd net wat de vorige meiden zeggen, je kunt niet 4 dagen voor je ongesteldheid een eisprong hebben. Na je eisprong wordt er in je baarmoeder een heel nestje aangemaakt voor je eitje, is dta nietg bevrucht dan wordt dat weer afgebroken dat gaat echt niet in 4 dagen...

5. C78

C78 Niet meer actief

Miscshien dat het gister dan toch nog iets van ei-groei-pijn was ofzo en dat ik nog een eisprong moet krijgen. Meestal voel ik wat lichte steekjes in de dagen voor mijn ei en springt hij met hevigere pijn.
    Ik heb van de week ook wel wat steekjes gehad, vandaar dat ik dacht dat het gister echt mijn ei was.

Mijn cyclus van 22 dagen was die waarin ik zwanger ben geworden en een mk heb gehad...
    Ik heb die ronde, na 6x met ovulatietesten, juist die ronde niet getest. Daar baal ik ook van!
    Het kan best zijn dat het begon met een soort van innestelingsbloeding omdat het waarschijnlijk een BBZ is geweest.

Mijn cyclussen van 24 en 25 dagen hadden beide ook een positieve ovutest op dag 18.
    Ik twijfelde ook aan of dat niet te kort was. De gyn zei dat het wel erg kort was, maar ook dat het mogelijk was en dat ik wel zwanger kon worden.
    Bij mijn dochter testte ik ook pas met bijna 5 weken positief. Misschien ook door een korte lf...

Ik hoop dat mijn verhaal zo iets duidelijker is geworden :D
    Ik vond het gewoon zo raar dat ik toch nog een positieve ovulatie test had vandaag, dat had ik namelijk niet verwacht!

6. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Een luteale fase korter dan 10 dagen is eigenlijk veel te kort. Tuurlijk zullen er uitzonderingen zijn en worden mensen daarmee zwanger. Maar over het algemeen krijgt een bevruchte eicel dan geen tijd om in te nestelen, omdat je baarmoederslijmvlies meteen na de eisprong afgebroken wordt.

Als je beneden de 10 dagen blijft zitten, zou ik om extra progesteron vragen. Dit kun je na de eisprong nemen in de vorm van vaginale bolletjes of drie keer een Pregnyl-injectie. Het houdt je baarmoederslijmvlies in stand, waardoor je meer kans hebt op een innesteling.

7. C78

C78 Niet meer actief

Volgende week maandag heb ik weer een controle afspraak bij de gyn (voor nasleep mk). We zouden dan ook overleggen of ze ons verder kunnen helpen. We zijn sinds juni een jaar bezig...
    Ik zal dan nog eens extra benoemen dat het me zorgen baart dat mijn lf zo kort is, wie weet heb ik dit keer iemand die daar wel op in wil gaan!

Maar kun je nu een eisprong hebben voor een positieve ovutest??

8. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Een eisprong kan niet op gang worden gebracht zonder de LH-piek. Je kunt de piek wel missen met de testen, omdat deze heel kort kan duren. Maar je kunt niet eerst de eisprong hebben en daarna de piek, want de eisprong is het gevolg ervan.

Je kunt wel een follikel voelen als deze tegen de eisprong aan zit en vrij groot is. Dus ik denk dat je dat gevoeld hebt, aangezien je vandaag een positieve test had.

Deel Deze Pagina