Wat doen aan misselijkheid?! HELP!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mamahil, 9 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamahil

    mamahil Actief lid

    24 jul 2013
    173
    1
    0
    Beste allemaal,

    Hier nu ruim 7 weken zwanger en zoooo misselijk!!
    Ik kan niet overgeven, kan ik altijd heel moeilijk maar vanaf 's middags tot 's avonds zit ik 100 x voor de wc terwijl ik me superbelabberd voel maar er komt maar niks uit..:(

    Nu hebben we volgende week een bruiloft van schoonzus/zwager maar niemand weet nog dat ik zwanger ben en eigenlijk willen we dat nog even zo houden!

    Maar ben zooo bang dat ik op de bruiloft me ook zo slecht voel... Hebben jullie tips tegen deze misselijkheid? Al is het alleen iets om het draaglijk te maken!!
     
  2. butterfly89

    butterfly89 Bekend lid

    24 nov 2012
    630
    1
    0
    Leidster in kinderopvang
    Bij mij helpt 't wel om cola te drinken. Verder ook nog niks gevonden wat helpt..
     
  3. Lieke1989

    Lieke1989 Niet meer actief

    Hier ook (prikloze) cola,en bij de aldi hebben ze luchtige crackers.en verder kleine beetjes eten,van niet eten kan je ook beroerd voelen
     
  4. Joy13

    Joy13 Bekend lid

    21 sep 2013
    569
    6
    18
    Rijswijk..
    Ik nam vla gewoon gele vla dat hielp bij mij ook
     
  5. zomerwondertje

    zomerwondertje Actief lid

    19 jul 2013
    248
    1
    0
    Evt eenmalig een medicijn gebruiken zoals 'postafene'. is veilig en hielp bij mij echt wel tegen de ergste misselijkheid.
    verder idd maag beetje gevuld houden, zoute crackers of rijstwafel, pudding of melkproducten, chocola, ... of beetje cola/appelsap

    sterkte! En proficiat met je zwangerschap
     
  6. mamahil

    mamahil Actief lid

    24 jul 2013
    173
    1
    0
    Bedankt voor jullie tips, geweldig!!

    Ga ze van de week nog allemaal uitproberen zodat ik volgende week weet wat er wel en niet werkt bij mij!!
     
  7. Joosie

    Joosie Bekend lid

    27 sep 2008
    614
    0
    0
    Ik ben zelf ook erg misselijk...en kan niet overgeven. Van morens tot naar bed gaan beroerd. Drink veel cola. Maar helpt niet genoeg
    Heb eerst van VSM Okugest geprobeerd. Helpt wel wat. Maar blijf de max dosis gebruiken.
    Toxh maar de huisarts gebeld omdat ik te slap ben om te werken. Werk in de zorg. Nu heb Emesafene gekregen. Dit werkt super.

    Je bent niet misselikk vrij..alleen niet meer die braakneigingen of we tegenaan hangen. Ik heb het gister voor het eerst gebruikt. En kon gewoonwerken.

    Misshien heb je hier wat aan
     
  8. Floortje27

    Floortje27 Fanatiek lid

    26 dec 2012
    1.029
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij helpt helaas nog niet veel. Gebruik ook emesafene maar nog steeds soms spugen. Hopelijk zet het bij jou niet door en kun je toch genieten van de bruiloft!
     
  9. mamahil

    mamahil Actief lid

    24 jul 2013
    173
    1
    0
    Ik hoop ook dat het niet doorzet!

    Ik heb in mijn vorige zwangerschap ook emesafene gehad en dat hielp goed er is echter 1 probleem....
    Mijn huisarts is ook mijn baas! Dus als ik dat ga vragen dan weten ze het op mijn werk gelijk en eigenlijk wil ik dat nog niet...

    Dus maar beetje aantobben nu met alle tips die jullie mij geven en dan zie ik wel hoe het gaat!
    Als het echt niet gaat dan ga ik wel om die tabletten, dan moet hij zijn mond nog wel even houden tegen de andere collega's:)
     
  10. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.679
    3.465
    113
    Het echte overgeven kwam bij mij allebei de keren pas na een week of 8, maar daarvoor ook al non stop misselijk. Helaas hielp er niets echt. Wat het voor mij dragelijk maakte was toegeven aan iedere behoefte om iets te eten die ik voelde. Dus als ik dacht dat ik wel een koekje, snoepje of wat dan ook kon eten, dan nam ik die ook, zodat er maar weer iets binnen was. Zo heb ik nu een paar weken op slagroomsoesjes geleefd. Niet erg gezond, maar het was het enige dat ik binnenhield. Niet al te veel bezig zijn met wat je zou moeten eten, want dat verergert de boel alleen maar. Wel een goede zwangerschapsmultivitamine erbij alleen...
     
  11. brunette02

    brunette02 Actief lid

    11 okt 2012
    326
    0
    16
    België
    Ik moest niet elke dag overgeven, maar ik merkte wel dat dit verschilde in de voeding die ik at en dat heeft mij enorm geholpen. Pikant eten, melk, brood, een grote volle maaltijd kwam er na enkele minuten terug uit. Fruit en yoghurt en Fanta bleven bij mij het beste binnen. Eet kleine porties en forceer niets.

    Luister ook goed naar je lichaam: De nachten dat ik genoeg slaap had, was ik de ochtend erna amper misselijk, de avonden dat ik mij forceerde om wakker te blijven (voor mijn vriend) was ik de dag erna altijd misselijk.

    Elke zwangerschap is natuurlijk anders, maar bij mij hielpen deze zaken. Veel succes!
     
  12. caadje1989

    caadje1989 Actief lid

    6 okt 2012
    211
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad kleine porties eten, verspreid over de dag; ik eet bijna ieder uur wel iets. M`n gewone maaltijden krijg ik daarentegen niet zoveel meer weg als voorheen, maar verspreid het dus.
    Ik eet soja yoghurt tussendoor (ivm koemelkallergie) en wat ik ook hééérlijk vind, is soepstengels. Ideaal als je n beetje weeïg bent ofzo! Hopelijk kom je er gauw vanaf.

    Groetjes
     
  13. hippydepippy

    hippydepippy Fanatiek lid

    23 apr 2013
    2.331
    2
    38
    Achterhoek
    Bij mij helpt het ook om kleine porties te eten en vooral te eten en te drinken waar ik zin in heb!
    Verder eet ik als ik misselijk begin te worden een dropje, een smintje of een ander zuigsnoepje. Dat helpt (voor mij) echt omdat je de 'overgeefbeweging' op een hele natuurlijke manier tegengaat.
     

Deel Deze Pagina