Ik heb zaterdag gehaktballen gekocht (van die kant en klare slagersgehaktballen) nu keek ik vandaag op de datum, omdat ik er nog niet helemaal uit ben wanneer ik ze wilde eten. Maar nu staat er op houdbaar tot 23-11., dan zouden ze 1 1/2 week goed blijven, ik kan mij dit bijna niet voorstellen. Wanneer zouden jullie ze uiterlijk eten???
Als dat erop staat dan zijn ze echt wel goed te bewaren, mits onder de juiste omstandigheden. Ik zou ze zelfs nog eten op de uiterste dag zelf. Maar daarna ben ik met vlees altijd strikt, dan gaat het weg of als ik het gek vind ruiken/uit zien. Dan gooi ik het ook weg.
Dan zijn het vast van die voorgebakken dingen of niet? Of zijn het nog echt pure gehaktballen? Puur gehakt lijkt me namelijk niet zo lang houdbaar. Voorgebakken is meestal veel langer houdbaar.
Als het erop staat, kan dat gewoon hoor, mits je ze natuurlijk gekoeld hebt bewaard...Wss zitten er ook wel conserveringsmiddelen in, juist om ze langer te kunnen bewaren?
Ja hoor als ze voorgebakken zijn en er zitten kruiden in kan dat best langer houdbaar zijn, gekruid is altijd langer houdbaar mits je ze gekoeld en goed afgedekt bewaard.
Als op de verpakking een houdbaarheids datum staat vermeld, kun je het wel gebruiken tot die datum, mits idd juist bewaard. Het kruiden en/of marineren van vlees verlengd de houdbaarheid dacht ik niet, het is hooguit wat eerder gaar.
oke bedankt dames, waarschijnlijk is het mij niet eerder opgevallen. We hebben ze vaker, maar nu zag ik het ineens. We eten ze donderdag iig.
Oh naja bij mij opleiding zeiden ze dat kruiden en specerijen beter waren voor de houdbaarheid maar misschien heb ik het wel mis maar dacht het wel hoor behalve kip