kan dit??? (houdbaarheid)

Discussie in 'De lounge' gestart door tulip, 16 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tulip

tulip Niet meer actief

Ik heb zaterdag gehaktballen gekocht (van die kant en klare slagersgehaktballen) nu keek ik vandaag op de datum, omdat ik er nog niet helemaal uit ben wanneer ik ze wilde eten. Maar nu staat er op houdbaar tot 23-11.:$, dan zouden ze 1 1/2 week goed blijven, ik kan mij dit bijna niet voorstellen. Wanneer zouden jullie ze uiterlijk eten???

2. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Als dat erop staat dan zijn ze echt wel goed te bewaren, mits onder de juiste omstandigheden. Ik zou ze zelfs nog eten op de uiterste dag zelf. Maar daarna ben ik met vlees altijd strikt, dan gaat het weg of als ik het gek vind ruiken/uit zien. Dan gooi ik het ook weg.

3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Dan zijn het vast van die voorgebakken dingen of niet?
    Of zijn het nog echt pure gehaktballen? Puur gehakt lijkt me namelijk niet zo lang houdbaar.

Voorgebakken is meestal veel langer houdbaar.

4. tulip

tulip Niet meer actief

ze zijn al wel voorgegaard, je hoeft alleen nog even na te garen.

5. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    #5 loetje, 16 nov 2010
    Laatst bewerkt: 16 nov 2010
    Als het erop staat, kan dat gewoon hoor, mits je ze natuurlijk gekoeld hebt bewaard...Wss zitten er ook wel conserveringsmiddelen in, juist om ze langer te kunnen bewaren?

6. Rooibos

Rooibos Niet meer actief

Er zitten waarschijnlijk allerlei conserveringsmiddelen in waardoor het lang houdbaar is.

7. Cinnamon

Cinnamon Fanatiek lid

24 jun 2009
    2.478
    0
    36
    Voorgegaard is idd langer houdbaar. Maar als je twijfelt zou ik ze invriezen.

8. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Ja hoor als ze voorgebakken zijn en er zitten kruiden in kan dat best langer houdbaar zijn, gekruid is altijd langer houdbaar mits je ze gekoeld en goed afgedekt bewaard.

9. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

#9 Polletjepiek, 16 nov 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 nov 2010
    Als op de verpakking een houdbaarheids datum staat vermeld, kun je het wel gebruiken tot die datum, mits idd juist bewaard.

Het kruiden en/of marineren van vlees verlengd de houdbaarheid dacht ik niet, het is hooguit wat eerder gaar.

10. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ja die voorgebraden dingen zijn wel lang goed idd.

11. tulip

tulip Niet meer actief

oke bedankt dames, waarschijnlijk is het mij niet eerder opgevallen. We hebben ze vaker, maar nu zag ik het ineens. We eten ze donderdag iig.

12. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Oh naja bij mij opleiding zeiden ze dat kruiden en specerijen beter waren voor de houdbaarheid maar misschien heb ik het wel mis :) maar dacht het wel hoor behalve kip

Deel Deze Pagina