Hallo allemaal, Onze dochter heeft de naam in de trand van Niene (ivm herkenbaar naam die erop lijkt).We krijgen nu een zoon en twijfelen tussen de naam Jack of James. Voor nu gaat mijn voorkeur naar James maar ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Groetjes!
Allebei niet zo bij een naam als Niene passen en allebei niet echt mijn smaak. Als ik moet kiezen, ga ik voor James
Jack en James allebei mooie namen! Maar vind het totaal geen combinatie met een naam als Niene... Goed, buiten dat, ik zou dan voor James gaan. Jack hoor je steeds vaker de laatste tijd en James vind ik wat stoerder.
Hier in het dorp is vorige week een Jax geboren (Je zegt Jacks) ik vind het wel ruig. Vind jack persoonlijk mooier dan james. Ken alleen 2honden die zo heten.
Ik sluit me ook aan bij de rest. Vind Jack of James niet passen bij een Nederlandse naam. Bij Niene vind ik Jacob dan beter passen. (bijvoorbeeld)
Boeiend dat het niet perfect past bij een naam als niene. Ik kan me goed voorstellen dat je bij een jongen voor een wat stoerdere naam gaat. Ik vind beiden namen heel leuk. James net iets leuker nog.
vind ze er beide niet echt bij passen, maar als ik tussen Jack & James moest kiezen dan ga ik voor Jack
Ons boeit het niet zo dat de namen niet bij elkaar passen. Jax heeft ook op ons lijstje gestaan maar wellicht een beetje ordinair of heb ik dat fout? Komt denk ik door de X. We willen graag echt een stoere naam.
Ik struikel ook een beetje over de combi uber-Nederlands met enorm Engels Maar waarom niet. Voor hetzelfde geld zijn jullie een half Engels half Nederlands gezin, dan is het juist weer grappig. Ik vind Jack en James allebei leuke namen. Jack vind ik wat stoerder. Vind ze wel zó Brits (/Amerikaans) dat ik ze bij een 'gewoon Nederlands gezin' wat raar vind staan. Maar dat is mijn tic een beetje.
Wij zijn beide hartstikke Nederlands maar we vinden Jack en James gewoon mooie namen En volgens mij hoor je die namen wel vaker in Nederland toch?
In de jaren '50-'60 was Jack toch een vrij gekende Nederlandse jongensnaam (die wel via de Amerikaanse soldaten was geïntroduceerd)? En hij is aan een revival bezig! Ik vind Jack wel leuk en zelfs leuk passen bij 'Niene'. Emilie