Mijn zoontje is nogal een spugert. Ik was eerst van plan om een puckababy 4 seizoenen slaapzak te kopen (ben enorm fan van de puckababy), maar die is wel prijzig. En elke dag moet de slaapzak in de was, dus om nou 3 van die dure zakken te kopen gaat me te ver. Ik ben de zomer ook doorgekomen met 2 goedkope hema zomerslaapzakken en een puckababy bakerzak. Ondertussen is hij uitgebakerd en slaapt hij super in een slaapzak. Dus ik overweeg 1 puckababy 4 seizoenen te kopen en 2 goedkope, of misschien wel alle 3 goedkoop. nou is mijn vraag: met of zonder mouwen voor de winter? Bij die puckababy zitten er sowieso mouwen, maar veel winterzakken hebben geen mouwen. Hij draagt wel altijd een pyjama, dus de armen zijn nooit bloot. maar wellicht is het wel koud. Zijn kamer is verder goed geisoleerd, wordt nooit kouder dan 18-19 graden en anders zet ik de verwarming aan. Wat doen jullie? Wel of geen mouwen? Ik heb ook nog een heel mooi koeka dekentje en bergen lakens maar hij rolt en tolt zijn hele bed door, en vind dat eerder eng omdat hij dan de dekens lostrekt en dan wellicht die dekens over zijn hoofdje krijgt.
Goeie vraag! Mij lijkt het koud zo zonder mouwen, maar een vriendin van mij zei dat ze nooit die mouwen erop had...Maar ik ben geneigd mijn dochter altijd lekker warm weg te leggen, vind die ijskoude handjes/armpjes 's nachts altijd zo zielig.
Er zijn idd veel slaapzakken waar je de mouwen vanaf kunt ritsen, mij lijken die mauwen helemaal niet lekker zitten voor de kleine eerlijk gezegd. Ik ga denk ik voor 2/3 dikke slaapzakken zonder mouw. Nu heb ik die dunne zomerslaapzakjes zonder mouw en nu het wat frisser word leg ik haar een lakentje op en een dun dekentje, de ene x blijft ze mooi liggen de andere x kruipt ze omhoog. Als je toch een paar gewone slaapzakken haalt dan heeft die puckababy voor die ene nacht om de paar dagen niet veel zin toch? Kun je net zo goed 3 goedkopere slaapzakken halen. Als je twijfelt tussen wel of geen mouw dan met zo'n mouwen wat je eraf kunt halen.
Ik heb ze voor de winter zowel met als zonder mouwen. Als het echt koud wordt (vriezen), gaat ze 's nachts in een slaapzak met mouwen. Overdag in een zonder mouwen. Zolang het niet heel koud is gaat ze 's nachts ook nog in een slaapzak zonder mouwen. Ik heb twee winterslaapzakken met afritsbare mouwen, maar in de praktijk rits ik ze er bijna nooit af, omdat ik 's nachts en overdag afwissel met en zonder mouwen. Dan blijf ik ritsen, dus ik heb dan liever gewoon twee slaapzakken in gebruik. (Vier dus eigenlijk, twee mét mouwen en twee zonder, want ik wil kunnen wassen.)
Wij hebben in de winter altijd de mouwen er aan. Als het een wat minder koude nacht is, dan doen we er bijv geen pyjama onder aan. Ook onze dochter ligt altijd omgekeerd in bed onder de dekens uit, dus we willen wel dat ze het warm genoeg heeft 's nachts. Ik overweeg ook een 4-seizoenen slaapzak. De dikke slaapzakken van de Hema zij overigens ook heel fijn.
Ligt misschien een beetje hoe koud het bij jullie binnen kan zijn. Hier gaat de verwarming in de winter nooit onder de 17, dus de mouwen hebben we wel maar gebruiken we nooit. Ik had eerst ook de Puck. Gecombineerd met Hema en prenatal. Heb er nu een van de wibra (10) en daar koop ik er nog twee van bij. Vind ze erg fijn.
Ik hoor iedereen over fijne dingen bij de wibra, ik ga eens speuren of die hier ergens in de buurt zit
Wij hadden winterslaapzakken met mouwen van de C&A. Mijn zoontje was er dol op. Wilde altijd graag zijn dikke slaapzak met mouwen aan. Dus ook regelmatig met alleen een romper aan gehad. Ik heb ze nu te koop op marktplaats
Ik heb ook die van puckababy gekocht, zou er zelf ook wel eentje willen, ziet er heerlijk zacht uit hij is wel duur, maar als het goed is kan je er lang mee doen. Vanwege het bewegen gebruik ik geen deken, dus had in de winter ook een slaapzak met mouwen, ik had er eentje van Hema die je kon afritsen