Kan dit kloppen

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door jongemama1993, 16 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jongemama1993

jongemama1993 Fanatiek lid

5 mrt 2014
    1.187
    3
    38
    Graag zou ik van jullie willen weten of dit kan:

Ik heb 1 april een echo gehad (verloskundige). Toen was ik 7.4 weken.
    14 april heb ik weer een echo gehad (huisarts). Daar kwam de berekening uit op 8 weken/8.1 week.
    Terwijl ik 9.3 weken moest zijn.

Is dit normaal? Want het kan toch niet zo zijn dat ik na bijna 2 weken maar 4/5 dagen verder kan zijn dan mijn echo van 1 april?

Kan het zo zijn dat mijn beeb niet goed lag?
    Of kan het echo apparaat anders zijn?

We zagen wel het hartje goed kloppen.. En zelfs de armpjes wat bewegen.

Maar toch is het raar...

2. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    Kan inderdaad aan het apparaat/persoon liggen. Op die termijn kan een pixel al bijna een dag schelen.
    Bij mijn tweede dochter heb ik veel vroege echo's gehad. Daar zat soms ook maar een week tussen. De ene keer groeide ze een paar dagen, soms 2 weken. Dus het is gewoon nog een beetje onbetrouwbaar op die termijn. Ze doen ook niet voor niets pas rond de 10 a 12 weken een termijn bepaling.
    Zolang je een hartje zag en beweging, zou ik me niet zoveel zorgen maken. De kans dat het mis gaat is dan alweer een heeeeeel stuk kleiner.

3. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Ja dat kan heel goed.
    Bij de 1e echo was ik ook 8.? een week korter dan ik zelf gedacht had. Bij de 2e termijn echo ben ik weer een paar dagen terug gezet. Uiteindelijk 2 weken korter zwanger dan ik zelf dacht. Bij mij is ook door 2 verschillende personen en 2 verschillende apparaten gekeken en 1mm kan al verschil maken van paar dagen. Je kindje lag misschien ook anders waardoor het meten niet helemaal gelijk was als de 1e keer. Is dus heel goed mogelijk.

4. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Ik ben geen groot fan van de kennis van de gemiddelde huisarts en zou eerlijk gezegd nooit voor een echo naar mn huisarts gaan. Ik zou nog niet verbaasd zijn als die echo er 4 weken naast zou zitten ;). Als je je erge zorgen maakt dan laat je toch gewoon een extra echo maken (waar je zelf voor betaald) bij een goed echo-bureau. Lijkt me toch een stukje betrouwbaarder.

5. Tiem

Tiem Actief lid

16 apr 2014
    133
    0
    16
    Daarbij is het zó klein en kan een mm verkeerd meten al dagen schelen. Niet teveel zorgen maken.

Deel Deze Pagina