kan dit komen door een gekantelde baarmoeder?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door vondebs, 25 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vondebs

vondebs Bekend lid

16 okt 2009
    684
    0
    0
    Ik heb nu al 2 nachten niet geslapen omdat ik om het half uur / 3 kwartier moet plassen. Echt heel vermoeiend. Ik heb me laten testen op een blaasontsteking omdat ik er zeker van was dat ik er 1 had. Nu blijkt mijn urine perfect in orde te zijn. We waren net bij de uroloog voor controle voor men moeder. En heb haar de vraag gesteld hoe dit kan komen. Ze zei me als de baarmoeder naar voren gekanteld is drukt deze tegen de blaas aan. En daardoor heeft de blaas minder plaats. men huisarts zegt dat waarschijnlijk de baby op de blaas drukt. Ik vind het echt al vroeg dat ik er nu al last van heb. En vooral vervelend. Wil niet klagen maar dit hou ik niet lang meer vol. Ik slaap totaal niet meer want moet elke keer uit bed om te plassen. Drinken doe ik ook niet veel. Ik haal zelfs mijn liter en half per dag niet. Dus daar kan het ook niet aan liggen. iemand die dezelfde ervaring heeft?

2. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Ik had er ook al vrij vroeg last van helaas. Baby lag al snel heel ver onder tegen m'n blaas dus het zou wel kunnen.
    8x per nacht eruit hoort inmiddels bij de nachten. Blijven drinken is wel heel erg belangrijk. Voor o à het tegen gaan van blaasontsteking etc. Maar met te weinig vocht gaat je lichaam straks ook vocht vast houden. Dit klinkt tegenstrijdig maar als je te weinig drinkt slaat ie alles 2x zo snel op waardoor je dus dikke enkels, benen enz krijgt. En dit wil je niet!!!! ( heb dit eerder gehad)

Dus mijn tip is goed blijven drinken. Soms wat langer op toilet blijven en met je bekken draaien zodat alles er goed uit is. Dit kan bij mijnend de volgende rekken met een kwartier/half uur. Verder zorgen dat je geen cafeïne en dat soort dingen drinkt zodat e makkelijker weer in slaap kunt komen want het plassen zal blijven.

Succes!!

3. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Ja ik heb er ook last van dat ik vaak moet plassen (21 weken).

Begin van de week me ook laten testen op blaasontsteking maar niks aan de hand. Bij de echo zeiden ze afgelopen dinsdag dat de kleine erg diep ligt dus die zou op de blaas kunnen drukken. Dat bevestigde de verloskundige ook vandaag. Mijn placenta ligt ook laag heb ik vandaag begrepen. Er kan dus best wel door alles druk zijn op de blaas. Daar kan je niks aan doen helaas.

Belangrijk is wel dat je je blaas goed leegplast op het toilet. De baarmoeder drukt op de blaas en dus is het belangrijk goed rechtop te gaan zitten met plassen met een iets holle rug. Voor de ontlasting is het juiste weer belangrijk om de rug bol te maken. Allemaal tips van de docente zwangerschapsyoga ;)

En anders eens even bespreken met de verloskundige, succes!

4. pcomiep

pcomiep Actief lid

22 mrt 2010
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    herkenbaar hoor! normaal ligt mijn baarmoeder naar achter (als ik dus niet zwanger ben) op een gegeven moment in de zwangerschap wordt deze zo groot dat hij omhoog komt en dan dus ook meer op je blaas gaat drukken. De eerste weken hoefde ik echt niet zo vaak naar de wc, nu sinds dat ik 14 weken zwanger ben ofzo veel vaker. Helaas niets aan te doen, behalve geduldig afwachten tot de kleine geboren wordt. :)

Deel Deze Pagina