Mijn dochtertje van 3 maanden heeft veel last van buikkrampjes en daar schijnt venkelthee goed voor te zijn en had gehoord dat baby's dat mogen vanaf de geboorte. In de winkel verkopen ze alleen zakjes, maar die lust ze niet. Het schijnt dat ik vroeger alleen de oploskorrels venkelthee lekker vond, dus daar heb ik ook naar gezocht. Nu heb ik ze eindelijk gevonden van Olvarit, maar daar staat op de verpakking dat het vanaf 4 maanden is. Is dit iets anders? Of mogen ze normale venkelthee ook pas vanaf 4 maanden???
Venkelthee is giftig voor jonge kinderen en wordt in Nederland al sinds jaar en dag afgeraden. En waarom het nog verkocht wordt? Geen flauw idee, maar goed is het niet. Buikkrampjes kunnen er trouwens ook erger van worden. Bij krampjes kun je beter eerst werken aan hoe je kind drinkt, dus je borstenmanagement aanpassen en eventuele allergieën uitsluiten (dus bijvoorbeeld zelf een paar dagen alle zichtbare koemelk laten staan).
juist, venkelthee is echt niet goed! Hoewel het cb bureau dit soms nog steeds aanraad! Echt heel vreemd, maar niet doen dus!
Alle bijvoeding word sterk afgeraden voor de 4-6 maanden. Zeker bij krampjes, als je dan de darmen nog eens extra gaat prikkelen met bijvoeding. Darmkramp hoort erbij, het ene kindje heeft 't erger als 't andere. Probeer op je eigen voeding te letten, of probeer een andere voeding of fles als je geen borstvoeding geeft. Verder helaas uitzingen, vaak word het na de 3 maanden wel minder.
Oh ja is het zo erg venkelthee?!!! Ik dronk het zelf en gaf bv....mijn kraamzorg raade het toen aan?!!!
Als je bv geeft mag je het drinken, maar niet meer dan 1 kopje per dag. In kleine hoeveelheden stimuleert het bij sommige vrouwen de melkproductie. In grotere hoeveelheden remt het juist.
Idd bij borstvoeding zelf 1 kopje venkelthee per dag. Meer werkt ook averechts. Maar idd niet aan de baby zelf geven!