Mijn zoontje heeft sinds afgelopen maandag een aantal rare bultjes. Ze zitten op zijn hoofdhuid, zijn gezichtje en zijn armen (in totaal zijn het er een stuk of 7). Ze zijn begonnen als kleine rode vlekjes, maar na een paar uur echt flinke bulten geworden met een doorsnede van ongeveer 1 centimeter. Ze voelen ontzettend hard aan en in het midden zit een klein puntje. In het begin dacht ik dat het muggenbulten waren, maar hij heeft er geen jeuk aan, dus dat is waarschijnlijk niet het geval. Verder heeft hij ook nergens last van, dus ik maak me er niet zo'n zorgen over. Ik ben alleen zo benieuwd of iemand het herkent. Ik heb het namelijk zelf nog nooit gezien.
Zegt me niks nee. Als ze minder verspreid zouden zitten, zou ik denken dat ie misschien tegen een plant aangelopen was die irritatie opriep, of gestoken door een beest. Maar dat lijkt me met zeven bulten verspreid over het lichaam een beetje onwaarschijnlijk.
Bedankt voor de reacties, maar het zijn geen galbulten. Ze beginnen nu langzaam weg te trekken, maar als ze weer terugkomen ga ik toch maar een keer naar de huisarts. Groetjes Willes