Beste verloskundigen, Ik ben nu iets meer dan 15 weken zwanger en heb al een dochtertje van ruim 16 maanden, maar nu is het zo dat die nogal klauterig is. En als we aan het spelen zijn of als ze gewoon bij me zit gaat ze regelmatig op en over mijn buik klimmen, dus echt met haar volle gewicht op me buik hangen/staan/leunen, nu vroeg ik me af of ik kwaad kan of kan gaan zijn voor de zwangerschap? Tot een paar weken geleden had ik er nog niet echt last van als ze dat deed, maar de laatste weken merk ik wel dat het steeds onprettiger gaat voelen.
Hoihoi, Je merkt dat het onprettiger word omdat je baarmoeder nu steeds groter word en niet meer de bescherming van je schaambotje heeft. Je kan een hoop hebben maar als het onprettig aanvoelt is het toch verstandig om je kindje zoveel mogelijk je buik te laten mijden, Dit is natuurlijk niet altijd mogelijk dat geeft ook niet, maar probeer haar aan te leren dat ze zachtjes mag zijn op jou buik! en daarboven weer mag klauteren! imke
Hoi, Bedankt voor het snelle antwoord! En ik ga het mijn dochtertje zeker proberen uitteleggen dat ze voorzichtig moet zijn op mijn buik, en dat ze verder overal mag klauteren. En ik ben blij te horen dat het opzicht niet echt kwaad kan,aangezich het idd soms niet voorkomen is als ze ineens erg enthousiast is/word.