Ervaringen met strippen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Anna84, 18 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anna84

Anna84 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.011
    1
    0
    Docente Engels
    Limburg
    Hey ladies,

Vandaag ben ik weer op controle geweest bij de VK. Ze stelde voor om, wanneer ik volgende week weer terug zou moeten, eventueel een inwendig onderzoek te doen en te gaan strippen. Ik weet wel wat ze dan gaan doen, maar ik vroeg me af wat jullie ervaringen hiermee zijn.

Dus: hoe heb jij het strippen ervaren? Was het pijnlijk? Heeft het je iets opgeleverd? (Ik weet overigens dat strippen niet altijd ergens toe hoeft te leiden.)

Alvast bedankt!

Groetjes!

2. mamaprinses

mamaprinses Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.125
    2
    0
    Hoi ik ben 3 keer gestript
    De eerste keer had ik geen pijn en de 2de en 3de keer deed het me best zeer, de eerste keer had ik een andere vk dus het kan ook zijn dat het ligt aan hoe hard de vk duwd en drukt!
    Zoals je kan nagaan hebben de eerste en tweede poging niks geholpen, de 3de poging iets, in de ochtend gestript en in de avond begon ik weeen te krijgen die in de nacht helaas weer weg trokken, en die ochtend ben ik ingeleid!
    Ik hoop dat het bij jou meer succes heeft

3. Zina

Zina Niet meer actief

Wat is strippen dames?

4. Anna84

Anna84 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.011
    1
    0
    Docente Engels
    Limburg
    Strippen gaat als volgt: als je baarmoedermond verstreken is, kan de VK met een (aantal) vinger(s) proberen de vliezen een beetje los te woelen. Dit prikkelt een bepaalde hormoonaanmaak, die net dat zetje kan geven om de bevalling/ weeen activiteit op gang te brengen. Het 'lukt' niet altijd, maar kan soms net dat extraatje opleveren..

5. Zina

Zina Niet meer actief

aha! Bedankt, dan heb ik vandaag weer een beetje bij geleerd :)

6. Mamavan5

Mamavan5 Actief lid

22 jul 2009
    436
    0
    0
    Hoi ben bij alle kids gestript en tja het is gevoelig deed niet echt pijn vond ik maar dat is voor iedereen verschillend.

Het heeft zeker geholpen want vlak daarna is de bevalling begonnen.

7. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Ik ben benieuwd. De VK heeft van de week aangegeven dat ik met 39 (ik denk afspraak met 39+2) gestript mag worden als de kleine uk er dan nog niet is. Spannend..

8. mamaprinses

mamaprinses Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.125
    2
    0
    Lizab doe mij die vk!! die van mij willen pas strippen met precies 41 wkn, met 40.6 doen ze het nog niet!

9. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    mamaprinses,

Dat is toch ook wat. Hier begon ze er zelf over. :D

Nu heb ik ook in het ziekenhuis gelegen met weeen, en heb ik dus al een paar weken een weke bmm en ontsluiting.

10. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    bij mijn zoon ben ik gestrpit op 41,1 , vond het niet heel fijn
    snachts kwam het direct op gang en meneer is geboren op 41,2

11. muis26

muis26 Fanatiek lid

hier bij Sam ook 3 keer gestript. en ik kan er maar een ding over zeggen AUW AUW AUW AUW!
    ik vond het vergelijkbaar met weeen , deed bij mij ontzettend veel pijn, en wil het ook nooooit meer laten doen!! :)

12. Anna84

Anna84 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.011
    1
    0
    Docente Engels
    Limburg
    Oh echt? Jeetje..Nou maar hopen dan dat ze gewoon vóór volgende week woensdag komt...

Mijn vk begon ook zelf over een eventuele strippoging..Eigenlijk stom dat daar onderling zoveel verschil in zit..

13. Laust

Laust Niet meer actief

Ik ben ook gestript met precies 40 weken. Ik had toen ook al 3 cm ontsluiting maar het heeft niets oplevert. Nou ja niets, geen bevalling maar wel 1 cm extra ontsluiting in die nacht. De volgende ochtend werd in ingeleid. Ik vond het echt behoorlijk vervelend voelen.

14. muis26

muis26 Fanatiek lid

ja ik wil je niet bang maken hoor :) maar kan maar beter eerlijk zijn. ik had ook van vrouwen gehoord dat het wel mee viel, dus ik lag daar doodleuk heel ontspannen op die tafel, nou dat viel even tegen!!

Als je zwangerschaps joga of gym ofzo hebt gehad, pas die ademhalings techniek toe als je last hebt, dat hielp bij mij heel erg. ik moest echt focussen op mijn ademhaling!

maar het kan ook heel goed dat je helemaal niet zo veel pijn hebt hoor, de een is gevoeliger dan de ander natuurlijk!!

ik duim voor je dat ie eerder komt!! :)

15. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Ik ben gestript met 39 weken (gyn wilde eigenlijk inleiden)
    Hij zei dit gaat ff onprettig voelen..
    ik maar wachten:S maar voelde niks toen was hij al klaar:D
    ik heb er dus werkelijk niks van gevoeld. zelf vermoed ik dat ik ook al tegen de bevalling aan zat.. het rommelde toen al aardig.

ik kreeg gelijk wat krampen. en toen ik na een uur of 8 dacht nou het zakt af en dit wordt niks.. begonnen de echte weeen. mijn zoontje is vrij vlot daarna geboren...

16. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.269
    6.800
    113
    Ik voelde er weinig van. Ze voelde bij mij met 41 weken of ik al ontsluiting had. Toen ze klaar was zei ze: ik heb je ook gestript.

Ok, dus niks gevoeld.

De weeën begonnen die nacht. Het heeft dus zeker iets gedaan. ( of misschien was het ook zonder strippen begonnen maar daar komen we nooit meer achter)

17. NykaH

NykaH Actief lid

3 jul 2009
    154
    0
    0
    Ik ben gestript met 39 weken. De nacht ervoor had ik wel al een beetje weeen gehad, maar die waren 'smorgens gestopt.
    Gelijk na het strippen is de bevalling begonnen. Ik vond het best pijnlijk.

18. butterfly23

butterfly23 Actief lid

28 jun 2008
    146
    0
    0
    Ik ben gestript op me eigen verzoek met 39+2 wk.. had al 2 wk voorweeen en liep al met ontsluiting 1 a 2 cm.. Ik vond het strippen niet pijnlijk of gevoelig ( weet niet of het kwam door de ontsluiting die ik al had?)
    Ben op dinsdagmiddag gestript en woensdagochtend braken me vliezen, ik weet niet echt of het van het strippen kwam maar mijn bevalling is wel in werking gegaan die woensdag :) Mijn dochter is vlot daarna geboren met 39+3 wk..

liefs

19. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Ik ben met 40+6 gestript. De vk gaf het zelf aan. Ik vond het niet prettig, maar ook niet extreem pijnlijk. Goed op je ademhaling letten.

Alleen mijn kindje reageerde niet goed op het strippen. Of misschien het lang op de rug liggen, dat weten we nog steeds niet.

Voor dat verhaal mag je me pb-en als je het wil weten.

20. amundsen1978

amundsen1978 Actief lid

29 nov 2009
    411
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik mag ook gestript worden maar na dit gelezen te hebben wacht ik nog maar even haha

Deel Deze Pagina