Ik zit met het volgende.. S.em is nu 2 maanden oud. De eerste weken zat hij op 6/7 flesjes en tot hij 5 weken oud was maakten we hem eigenlijk ook wakker voor de 1e nachtvoeding. Daar zijn we toen mee gestopt en toen zat hij al meteen op 5 voedingen op een dag. Toen hij op die 5 flesjes zat en de laatste rond 22u00 kreeg, sliep hij zelfs 5 dagen lang 7u tot 8u lang door die nachten! Hij krijgt nu dus 5 flesjes van 150/5 en drinkt gemiddeld 130cc per fles. Ik zit me nu af te vragen of ik hem nog moet wakker maken voor de laatste voeding om 22u30-23u00. Elke keer als we hem wakker maken slaapt hij als een blok verder. Eergisteren hadden we hem zelfs rond die tijd in badje gedaan en hij bleef gewoon slapen in het badje! Gisteren had ik hem wakker gemaakt om 22u30 voor zijn laatste flesje en vannacht kwam hij om 4u30. Ik ben nu dus benieuwd of hij langer zal slapen als ik de laatste fles ten laatste om 21u00 geef? Want gisteren heb ik hem dus om 22u30 uit zijn diepe slaap gehaald.. Dus misschien dat zijn ritme verstoord is?
Je kan het proberen. Hier vanaf 5 weken niet meer wakker gemaakt maar kwam toen wel nog voor een nachtvoeding. Nu krijgt ze om 20.00 20.30 de laatste voeding en slaapt tot wij haar wakker maken rond 7uur half 8. Soms is ze wel om 6.00 wkakker en krijgt ze dan haar flesje.
Wij kregen ons dochtertje ook niet wakker, en verstoorde haar van haar diepe slaap. Want ze kwam dan toch wel snachts. Of ze de voeding om 23.00 had kwamze rond 3 maar ook als ze hem al rond half 9 9 uur had. Dus zodoende hebbe nwe besloten die laatste fles te laten vallen.
Ben je niet bang dat hij dan te weinig krijgt? Aangezien hij de flessen bij lange na niet leegdrinkt.. hoelaat is de voeding voor 23.00? Wij hebben 19.30 en 23.00 wn ze gaan schoon keeg...
Het is niet de bedoeling dat ik van 5 naar 4 flessen ga natuurlijk.. Ik ga gewoon 5 flessen blijven geven, alleen ga ik proberen dat de 5de fles vroeger dan 23u word gedronken. dus kan zijn dat ik minder tijd tussen de voedingen overdag laat.. ongeveer 3 en half uur i.p.v. 4 uur. Hij is natuurlijk ook niet zo zwaar voor zijn leeftijd in tegenstelling tot andere baby's, hij krijgt eigenlijk ook al te veel ml per 24 uur dus te weinig zal hij niet krijgen. Gisteren had hij 5.45 - 10.35 - 14.45 - 18.15 en 22.30 Op het moment dat ik dit typ is hij ook aan het drinken en het flesje gaat helemaal op.. komt waarschijnlijk omdat hij een keer zelf wakker werd voor een voeding na 4 uur
Hoi, hier hadden we hetzelfde 'probleem'. Ben toen de laatste fles gaan vervroegen. Ze krijgt nu om de 3, 3,5 uur de fles en de laatste om 20.00. Gaat dan naar bedje en komt dan 's morgens tussen 7 en 8 weer. Dus haar tijden zijn ongeveer 7/8.00 - 11.00 - 14.00 - 17.00 - 20.00 en dit bevalt prima. Ze krijgt flessen van 180+6 en die gaan vrijwel op. Ze weegt wel ruim 5,5kg. Ideaal dat ze 's nachts lekker doorslaapt.
Vanochtend geprobeerd om S.em niet meer wakker te maken voor een voeding. Gisterenavond om 21u00 kreeg hij een voeding en toen kreeg hij om 4u00 (hij werd wakker om 3u30) weer een voeding. Daarna ben ik weer gaan slapen en toen kwam hij weer zelf om 8u30. Toen besloten dat ik hem voor de volgende voeding niet wakker zou maken ook al zat er meer dan 4 uur tussen.. en opeens kwam hij zelf om 12.20 voor een voeding! Het viel me ook al op dat hij die laatste 2 voedingen elke keer 165ml op had, dus toen besloten om de volgende fles (die van 15u55) 200ml aan te bieden. Toen dronk hij gewoon even 185ml op! Toen weer in zijn bedje gelegd en toen kwam hij 5 uur na de vorige voeding zelf om 21u00 en hij was KLAARWAKKER! Normaal ligt hij te slapen tijdens zijn flesje omdat ik hem dan uit zijn diepe slaap had gehaald. Om 21u00 had ik trouwens ook 200ml aangeboden en toen dronk hij ook weer netjes 185ml. 4u00: 130ml 8u30: 165ml 12u20: 165ml 15u55: 185ml 21u00: 185ml En nu ben ik helemaal nieuwsgierig hoelaat hij vannacht komt!