hoe kun je nou niet stralen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Elly80, 29 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elly80

Elly80 Lid

22 jan 2012
    88
    0
    0
    Friesland
    Afgelopen vrijdag ontdekt dat ik zwanger ben. Sindsdien zweef ik op een roze wolk. Vanochtend weer vol goede moed naar het werk. Kennelijk is het van mijn gezicht af te lezen, want de eerste collega die ik tegenkwam vertelde mij dat ik helemaal straalde... Ik had zeker een goed weekend gehad. Heb dit bevestigt, maar hem natuurlijk niet verteld wat de werkelijke reden is.
    Alleen mijn vriend en de dokterassistent weet het nog. We willen wachten op de eerste echo en mogelijke hartactie. Daarna gaan we heb familie en kennissen vertellen en rond de 12 à 13 weken de werkgever. Vind het wel lastig hoor, want kennelijk straal ik nu wel iets uit. Hoe gingen jullie hiermee om? Ik vind het wel lastig, want ik moet nog wel een aantal weken wachten en heb kan natuurlijk ook mis gaan (maar daar gaan we niet van uit).

2. MWB

MWB Bekend lid

7 dec 2011
    907
    0
    16
    Ik voelde me helemaal niet lekker als ik rechtop zat, dus dat stralen viel bij mij wel mee!

Gefelciteerd iig!

3. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Hoe kun je niet stralen? Nou als je je ellendig voelt je hele zwangerschap? Tuurlijk zweef ik op mijn blauwe wolk en ben ik dolgelukkig met mijn prinsje maar stralen? Nou nee als je hele dag misselijk en vermoeid bent...

Maar anyway, gefeliciteerd. Hoop dat jij nergens last van zult krijgen.

4. Elly80

Elly80 Lid

22 jan 2012
    88
    0
    0
    Friesland
    Dag dames. Vervelend voor jullie om te lezen dat jullie zo misselijk zijn. Ik heb dit gelukkig tot nu toe nog maar een paar keer meegemaakt en dat is inderdaad geen pretje. (Vanmiddag nog tijdens de warme maaltijd, het stond me ineens allemaal tegen en ik kreeg geen hap meer door mijn keel). Gelukkig heb ik er over het algemeen verder (nog) niet zo'n last van en ik hoop dat het me ook blijft bespaart. Zijn jullie echt de hele tijd misselijk? Dat lijkt me verschrikkelijk. Wat vreemd is dat dan; hoe het ene lichaam anders op een zwangerschap reageert dan het andere. Ik hoop dat jullie ondanks alles ook (kunnen) genieten van de zwangerschap. Sorry als ik jullie met mijn berichtje enigszins gekwetst/beledigd heb. Realiseer me nu dat ik (tot nu toe) mazzel heb.

5. LieveMama28

LieveMama28 Actief lid

23 okt 2011
    222
    0
    0
    Ik ben planner in een zorginstelling
    Bemmel ( Gelderland)
    Gefeliciteerd met je zwangerschap.
    Tuurlijk straal je. Of je nu ziek bent of niet.
    Zelf ben ik veel ziek geweest en nu wilt mn lichaam niet meer. Bekken enz.
    Heb veel pijn dus echt stralen doe ik niet.
    Maar op het moment dat ik hem voel straat ik door de pijn heen!
    Het is en het blijft een wondertje!

Dus tja.
    Wat is 9 maanden op een mensenleven!

Geniet ervan meid!
    Voor je het weet zijn de 9 maanden om.

Liefs annemarie

6. tulip

tulip Niet meer actief

haha ik snap je hoor...ik straalde iets minder, omdat ik steeds boven de plee hing haha. Maar daar omheen was het ook van mn gezicht af te lezen.

7. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Euhm ik denk dat er bij mij een groene gloed van me af straalde Van de misselijkheid wel te verstaan ;)
    Ik kan je dus niet helpen met je vraag. Wij hebben het daarom al vroeg moeten vertellen...

8. Elly80

Elly80 Lid

22 jan 2012
    88
    0
    0
    Friesland
    Dag dames,

Misschien hebben jullie wat aan onderstaande tips om de misselijkheid te verminderen? Baat het niet, dan schaadt het niet. Ik gebruik zelf 'Etos zwanger zijn', daar zit veel vitamine B in. Verder heb ik overal rolletjes pepermunt liggen (thuis, in de auto, op het werk, in mijn jaszak). Als ik zo'n vreemde vlaag voel aankomen, neem ik een pepermuntje. Bij mij helpt het tot nu toe, ik hoop dat jullie er ook wat aan hebben.
    Pyridoxine (Vitamine B6) blijkt de misselijkheid te verminderen. Lees op de verpakking of vraag aan de apotheker hoe veel en vaak je het mag innemen.
    Gedroogde gemberwortel en gemberthee. Studies geven aan dat gember de misselijkheid en het overgeven vermindert bij zwangere vrouwen. Aanbevolen is een dosis van 250 mg, vier keer per dag.
    Eet wat beschuit of droge crackers in de morgen als je wakker wordt, nog voor je uit bed gaat.
    Eet een kleine snack voor je naar bed gaat, en eventueel een kleine snack als je 's nachts naar het toilet gaat.
    Acupressuur armbandjes (zeebandjes) of acupunctuur kan helpen. Als je acupunctuur wilt laten doen vraag dan een betrouwbaar adres aan je dokter .
    Drink geen cafeïnehoudende drank.
    Eet geen vet en zout voedsel wat een lage voedingswaarde heeft.
    Eet geen gebakken voedsel als nootjes, olijven, zoete cakejes en bladerdeegproducten.
    Eet geen voedsel waar je "winderig" van wordt, zoals spruitjes, kool, uien en komkommer.
    Voorkom dat je heel erge trek hebt.
    Eet geen gekruid voedsel, of voedsel dat veel smaakversterkers bevat.
    Eet geen grote maaltijden. Eet iets kleins om de 2 uur en zorg dat je veel drinkt.
    Rook niet (met anderen mee).
    Vraag eerst aan je dokter welke medicijnen je veilig kunt gebruiken.
    Koken en stomen is beter dan bakken.
    Drink tussen de maaltijden door in plaats van tijdens de maaltijden.
    Eet fruit en gekookte groentes tussen de maaltijden in.
    Zorg dat je hele huis goed geventileerd is. Laat geen etenslucht hangen.
    Citroen: drink limonade, ruik aan een citroen, of eet een stukje citroen.
    Pepermunt, pepermunt olie, of pepermunt thee. Het staat er ook om bekend dat het je energie geeft als je in een dip zit.
    Drink je water en andere sappen met kleine slokjes tegelijk.
    Druk met twee vingers stevig op je navel, doe dit ongeveer een minuut lang. Het kan de misselijkheid verminderen.
    Gebruik een neutrale natuurlijke tandpasta.

9. Elly80

Elly80 Lid

22 jan 2012
    88
    0
    0
    Friesland
    Wat een sterke meiden allemaal. Als ik dit zo lees, kan me nog wel wat te wachten staan. Wanneer begon bij jullie de misselijkheid? (met hoeveel weken)?

10. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Ik ben inmiddels bevallen, maar bij mij hielp echt niks. Zélfs medicatie niet... Het enige wat ik kon was doodstil op bed liggen in de hoop dat de dagen snel om waren...

11. Amfy

Amfy Niet meer actief

als je hg hebt werk dat niet.

hier ging het vandaag iets beter totdat ik bij de ah kwam en er iemand met een walgelijk parfum langs kwam. ik ben naar buiten gerend en heb me heerlijk leeg gekotst.

nee stralen? wat is dat?

12. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    oef herkenbaar. Wat ik ook verschrikkelijk vond was de geur van 'croma' vleesbakken. Manlief heeft 9 maanden bijna geen vlees gehad haha

13. tulip

tulip Niet meer actief

hoeft niet he, niet iedereen wordt ziek:)
    Maar bij de eerste was het vrijwel meteen en dat heeft ook tot de bevalling geduurd.

nu begon het met een week of 7 a 8 en was met een week of 14 a 15 over.

14. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Tja, sommige vrouwen hebben er wel last van andere niet... Mijn moeder heeft nergens last van gehad terwijl ik ziek, zwak en misselijk ben... Begrijp me niet verkeerd, ik klaag verder niet, het is idd maar 9 maanden en ik ben ontzettend blij dat ik zwanger ben, maar het is niet dat ik blij ben dat ik me zo beroerd voel...

15. yvon365

yvon365 Actief lid

10 mei 2012
    332
    0
    0
    Ik ben ook haast niet misselijk geweest (tot nu toe) en als ik al misselijk werd hoefde ik maar iets te eten en het was weer weg! Dus ik begrijp je stralen helemaal! Ik straal ook nog elke dag ook al heb ik ook wat kwaaltjes :) Dus het kan ook lekker gaan die eerste maanden :)

16. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    aan dat stralen kan je niks doen:D dat is toch super??!!
    volgens mij is het aan mij ook af te lezen (in het begin)

ik kreeg wel een hele vriendelijke opmerking deze keer (vorige zwangerschappen vielen die gelukkig mee;)) een tante van mijn vriend zei: ik had het al gezien aan je.. je ogen staan zo flets en je ziet er zo moe uit... je lijkt wel zo'n hond met van die hangogen;) hahahaha. ik heb daarna even hard gelachen:D:p en bedankt!! (was op een feestje en ze had al iets gedronken... maar ja dronken mensen en kinderen vertellen de waarheid;))

hier misselijk geweest vanaf 6weken. vorige keren ook. tot een week of 16, toen begon ik me weer redelijk normaal te voelen.
    (ik heb nu een zomergriepje gehad en daardoor veel overgegeven enz.)
    mijn zus is 3weken verder dan mij en ze heeft nergens last van...

geniet ervan en straal maar lekker:D succes met je mond houden;) daar was ik heel slecht in (we hebben het alle keren verteld rond de 6-7weken.)

17. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    oh en als je je kindje straks gaat voelen straal je ook;) (heb ik toch) want niemand anders voelt het en als je dan met iemand in gesprek bent of je zit in een vergadering ofzo dan dacht ik elke keer: jullie hebben geen idee wat er nu binnenin me gebeurd:D;)

18. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik denk dat het nog te vroeg is voor ochtendmisselijkheid. Ik kreeg het zelf pas in week 6 - 7. Was trouwens eerder namiddag + avondmisselijkheid dan iets anders :). Hoop natuurlijk voor je van niet. Gaat ook weer over hoor.

19. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou zeggen: straal maar lekker een eind heen en geniet er van dat jullie nog even samen een geheimpje hebben!

Al denk ik dat je wel kunt verwachten, als het grote nieuws verteld is, dat mensen zullen zeggen "ik wist het wel....":)

Maar ik zou er gewoon heel blij mee zijn en lekker genieten van je zwangerschap. Dat compenseert een beetje voor degenen onder ons (waaronder ikzelf) die het absolute tegendeel van "stralend" zwanger zijn:D.

20. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik ken het hoor! Iedereen zegt sinds ik zwanger ben 'wat zie je er goed uit!' terwijl ik een pukkelkop heb en het bekende 'vollere' gezicht terwijl ik al niet slank ben. De buurvrouw zei laatst nog tegen me dat de zwangerschap echt in mijn ogen staat.

Nu heb ik ook de mazzel dat ik niet misselijk ben maar ik zit ook niet de hele tijd op een wolk voor mijn gevoel. Heb 2 kiddo's rondlopen die mijn aandacht vragen dus met deze zwangerschap ben ik voor mijn gevoel een stuk minder bewust bezig.

Deel Deze Pagina