Berg verwijderen TIP! :)

Discussie in 'Verzorging' gestart door Escal, 5 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    Hallo Dames,

Vandaag iets nieuws geprobeerd om berg te verwijderen van het hoofdje van onze jongste (net 8 mndn)
    het werkt geweldig! dus dacht, deel hem even :)

ik heb het hoofdje ingevet (kan ook met olie/ vaseline)
    daarna even in laten trekken en met een luizenkam(!) alles eraf/eruit gekamd!
    resultaat is een berg vrij hoofdje en door de bolling in de tandjes van de kam kras je niet over het hoofdje waardoor het geen pijn doet/ krast.

is mijn derde en bij alledrie hadden berg maar bovenstaand nog nooit ergens gelezen, werkt hier het beste van alle huis tuin en keuken probeersels (en genoeg geprobeerd hier ;) )

hoop dat iemand er iets aan heeft.

groetjes Escal

2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik heb het bij de meiden idd ook altijd met een luizenkam gedaan. Werkt idd prima.

3. itsaboy1981

itsaboy1981 Actief lid

21 jun 2014
    129
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze kraamhulp had ons geleerd elke dag het hoofdje van zoontje te borstelen middels rondjes te draaien. Ze zei: om berg te voorkomen. Zoontje had gelijk al een bos haar en heeft nooit berg gehad.

Hebben jullie hier wat aan?

4. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Mijn zoon had bij de geboorte ook een bos haar. Ook tip van kraamhulp om te borstelen in rondjes. Hebben we gedaan maar meneer heeft wel berg. Borstel het elke dag nog steeds in alle mogelijke richtingen en als er iets los zit borstel ik dat extra zodat het ook echt loslaat. Insmeren met olie ook wel eens gedaan en dan volgende dag uitkammen werkt hier niet. Misschien dat de luizenkam het verschil maakt.
    Moet eerlijk zeggen. Door z'n bos haar zie je bijna niet dat hij berg heeft. Vind het dus ook niet zo erg

5. Clivia

Clivia Bekend lid

12 jul 2014
    843
    103
    43
    NULL
    NULL
    Ik deed 's ochtends een hele lading olie in zijn haar en liet het de hele dag intrekken (vet koppie :D) Dan 's avonds met een kaart eroverheen schrapen, maar de luizenkam was veel beter geweest!
    Maar goed - sindsdien geen berg meer gezien...ik ga het onthouden voor als het ooit (hopelijk niet) terugkomt.

6. nieko

nieko Actief lid

2 dec 2013
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Super tip! Bedankt!

7. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.314
    10.281
    113
    Ik ga het ook proberen!

8. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Mijn zoon heeft op 1 plek een hele dikke korst. Ik ben zo bang als ik die eraf haal dat ik z'n huidje kapot trek met het afschrapen. Ik heb in begin fanatiek geborsteld en daarvan ging z'n huid ook irriteren. Op de plekken waar de korstjes eraf waren kwam wat vocht omhoog. Net alsof er een wondje zat.

9. MotherMary

MotherMary Fanatiek lid

10 sep 2014
    1.748
    2
    0
    theaterdocent, regisseur en leerkracht basisonderw
    Overijssel
    Ja, dat werkt inderdaad! Alleen trok ik hier bij zoontje op die manier de haren er mee uit.... Heb af en toe de ergste berg weggehaald, maar verder gewoon laten zitten. Nu is het uit zichzelf weg.

10. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Jouw tip + Avène badolie en creme of balsam gebruiken en na enkele keren hoef je niet meer te kammer, maar blijft het huidje vrij van korstjes ;)

11. koeki

koeki Nieuw lid

8 apr 2015
    4
    0
    1
    NULL
    NULL
    Wat ook scheelt als kids veel haar hebben is droog. fohnen. Zo gaat het niet broeien.

Deel Deze Pagina