och jeetje is dit wel een goed teken?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door petty, 25 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. petty

petty Actief lid

10 jul 2007
    451
    0
    0
    hai meiden,

ik ben echt zo bang...
    ben als het goed is maandag 10 weken zwanger...

maar het lijkt alsof ik de laatste dagen minder verschijnselen heb...
    mijn borsten doen niet meer zo zeer als in al die weken ervoor mij tepels zijn nog wel gevoelig...misselijkheid neemt af...ben nog wel steeds heel erg moe en het lijkt alsof ik minder hoef te plassen...

ohjeetje...kan het zijn dat ik een miskraam krijg?
    of is dit gewoon alleen maar fijn en is het normaal dat je klachten misschien wat afnemen?

wie kan mij er meer over vertellen? :cry:

liefs

2. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Volgens mij volkomen normaal, heb ook dagen erbij gehad dat ik weinig tot vrijwel niks meer voelde en dat plassen werd bij mij bij 10 weken ook minder, als goed is ga je je steeds beter voelen en er zijn dagen bij dat je je minder voelt, ben nu ook de 12 weken voorbij en heb het nog steeds.. zolang je geen hele erge steken en buikpijn hebt met bloed dan is er geen paniek nodig hoor!

Dus ik zou als het jou was lekker gaan genieten!

3. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Het is volkomen normaal dat je "kwaaltjes"minder worden of zelfs verdwijnen. Je vruchtje gaat nu langzaam aan over op de placenta en het vruchtzakje maakt minder hcg aan...het hormoon waar je die klachten van krijgt ;) Als het goed is voel je je in wek 14 a 16 weer helemaal top of beter dan ooit tevoren.

is best goed dat je je lijf indegaten hou maar niet te veel stressen. Geef nog lekker toe aan je moeheid..rusten kan geen kwaad hoe dan ook! Nog eventjes en de machische grens van 12w is bereikt! :D

4. petty

petty Actief lid

10 jul 2007
    451
    0
    0
    dankjewel lieve meiden voor jullie geruststellende woorden, doet me goed!

alleen hoor je ook vaak dat men een eerste echo laat maken en zien dat er niks zit...maar er heeft nog geen miskraam plaats gevonden...zo raar ik haal me van alles in mijn hoofd, zo in ene..

5. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

12 okt 2007
    1.460
    0
    0
    Ik heb het ook de ene dag erger dan de andere. Weet je al wanneer je een echo krijgt?
    Ik werd een stuk minder onzeker toen ik het eenmaal gezien had. Maar het blijft wel een beetje hoor, die onzekerheid.

6. petty

petty Actief lid

10 jul 2007
    451
    0
    0
    hmm nou ik mocht met 8 weken al een echo maken als ik wou maar ik heb gekozen om het met 12 weken te doen, ik ga vanmiddag een afspraak maken, maar nu denk ik goh ik do ehet maar zo snel mogelijk om van die onzekerheid af te zijn... :cry:

7. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Ik weet het een forum vriendinnetje had dat , een wind ei. Een wind ei wordt soms pas afgestoten als het lichaam merkt dat er geen placenta aanwezig is....soms inderdaad ook eerder.

Als je nou bedenk dat de meeste mensen met vragen/raarigheden antwoord zoeken op een forum. Kan je er wel vannuit gaan dat op een forum een hogere concentratie is van dit soort gevallen. Maar bedenk ook dat het over de gehele wereld zooooooooooo vaak goed gaat en dat je daar nooit iets van hoort ;)

8. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

12 okt 2007
    1.460
    0
    0
    Als je dat helpt moet je dat gewoon doen. De meeste vrouwen zijn onzeker hoor, vooral zo in het begin.
    Mijn vk zei tegen mij, zolang je geen bloed en krampen hebt moet je er vanuit gaan dat het goed gaat. Maar ja verstand en gevoel lopen niet altijd samen.

Wat beastie zegt is natuurlijk helemaal waar. Het gaat vaker goed dan fout!

9. petty

petty Actief lid

10 jul 2007
    451
    0
    0
    nee dat is waar, ach ik kijk het nog even aan, ik had al wel contact gehad met de verloskundige en ze zei hetzelfde..ik moest ook meer vertrouwen hebben in mijn lichaam en me niet te veel zorgen maken.

ik ga denk ik volgende week een afspraak maken voor een echo ach die 2 weekjes kunnen er ook nog wel bij...hihihi

10. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

12 okt 2007
    1.460
    0
    0
    In ieder geval succes met afwachten. Ik mag over 2 weken eindelijk de 20 weken echo, vind het ook allemaal heel spannend. Ik heb er nu 2 gehad, 1 termijn en 1 nekplooimeting.
    Als alles goed is, is het ontzettend leuk om te zien. Vooral als ie wakker is, haha. De eerste keer was ie helemaal aan het "springen".
    Dus alvast heel veel plezier!

Laat je nog even weten hoe het was over een paar weekjes?

11. petty

petty Actief lid

10 jul 2007
    451
    0
    0
    oh wat leuk joh, spannend weer he!
    veel plezier, en ik zal jullie zeker laten weten hoe het verlopen is de eerste echo! ;)

12. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    ik heb dit ook gehad. Het was net rond een bezoekje aan de vk. dus ik vroeg het maar direct. maar ik hoefde me geen zorgen te maken. en inderdaad een paar dagen daarna kwamen alle klachten weer terug... :S

13. Niet meer actief

het is volstrekt normaal hoor dat de kwaaltjes minder worden of weg gaan, ik ben nu bijna 12 wkn en van de ene op de andere dag voel ik me veel beter, nog wel vlug moe maar de misselijkheid en overgeven is nu over, wat wel een hele opluchting is hoor ik was al bang dat ik het 9 maanden lang zou hebben : ;)

het blijft stress vind ik, ik ben nu bijna 12 weken volgens de 1ste echo volgens mijn berekening bijna 13 maar goed, ik mag volgende week weer voor echo en ben nu al nerveus, want bij de eerste echo was mijn kleintje zo stil, we zagen hem niet bewegen,het was dat we het hartje goed zagen kloppen maar anders had ik echt gedacht dat het niet leefde, ik was zo ongerust maar die echoscopiste zei dat bij een zwangerschap van (toen ruim 10wkn)het normaal is dat ze nog niet zo vaak bewegen af en toe een momentje zei ze maar toch maak ik me ongerust hoe het volgende week zal zijn, ik zou zo graag hebben dat we hem/haar goed zien bewegen ook al klopt het hartje, je wilt toch meer zien, ik zal paar keer op en neer springen misschien helpt het. ;)

14. petty

petty Actief lid

10 jul 2007
    451
    0
    0
    ooh wat is het toch spannend he, moet wel zeggen dat mijn borsten weer steeds gevoeliger zijn geworden gedurende de dag, en ben echt heel moe..total loss hahaha..maar ik merk dus dat de misselijkheid waar ik de eerste 9 weken heel erg last van had veel minder is, bijna niet meer..en dat vind ik wel heel fijn hoor! lijkt ook alsof ik weer wat meer trek krijg in eten, al ben ik wel heel kieskeurig geworden, ik heb gewoon niet overal meer trek in haha..

nou ik hoop maar dat het goed zit...ik zou het verschrikkelijk vidnen als er geen hartje klopt..

maar wat ik dan niet begrijp, als het niet goed zit, dan heb je toch geen zwangerschaps verschijnselen? ik bedoel dus stel de zwangerschap is beindigd..want ik voel ook steeds mijn banden trekken als ik hoest of moet lachen en bij opstaan dat is toch alleen maar een teken dat het nog volop aan de gang is?

15. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Aan- of afwezigheid van klachten hoeven niks te zeggen over de zwangerschap hoor. Ik heb me bijv erg goed gevoeld in de zwangerschap...ja in het begin vooral moe en nooit last gehad van mijn borsten. Moet ook zeggen dat een echo met 12 weken 'leuker' is om te zien...je ziet dan al veel meer mensje, want in die 2 weken veranderd er al heel veel.
    Snap dat het nu een erg spannende tijd is voor je, maar hoop dat je straks weer wat meer gerustgesteld bent..helemaal na de echo en dat alles er prima uitziet!

Eva.

16. Chantico

Chantico Niet meer actief

Dit herken ik helemaal. Bij mij werden de kwaaltjes ook minder, bij 10 weken al geloof ik. Ik dacht dat m'n lichaam aan de hormonen gewend was geraakt, maar dat van die placenta klinkt ook heel aannemelijk.

17. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    fijn om te lezen dit!
    ik maakte me sinds gister wat zorgen omdat ineens mijn urine helder is ipv troebel en omdat ik gewoon moe ben en niet meer totaal energieloos.
    ik ga nu weer gewoon genieten!

18. petty

petty Actief lid

10 jul 2007
    451
    0
    0
    nou dat heb ik dus ook! tis wel donker maar eerst had ik veel van die witte vlokjes en nu niet meer lijkt het..? :rolleyes:

tjah laten we maar gewoon positief blijven en hopen dat het goed zit.. ;)

19. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    De kwaaltjes zeggen niets over de zwangerschap. De ene dag heb je ze wel en de andere dag niet.

Deel Deze Pagina