Goede middag Brigitte, Morgen ben ik 39 weken zwanger van ons derde wondertje. Vannacht amper geslapen door buik voorweeen, die als een heuze golf kwamen om de 3-4 minuten en 1-2 minuten aanhielden. 30 minuten na nemen paracetamol zijn ze opgehouden. Maar vannacht hield mij ook wakker, een hele erge scherpe pijn in mijn rechterbovenbeen. In combi ook met alsof er een zenuw beknelt zit. Uiteindelijk wel gestopt, maar nu is het er weer. De pijn is niet constant. Wat zal dit kunnen zijn? Ik ben wel bekend met reuma, maar de pijn in mijn been beschouw ik als veel ergere pijn dan bij de reuma aanvallen die ik heb. Lopen lukt als de pijn optreed nagenoeg niet, zitten voelt niet fijn, liggen is geen pretje. Eigenlijk is niks fijn. Alvast bedankt! Groet, Koningsgezin
Hoi Koningsgezin, nou, dat kun je nou net niet gebruiken zo op het laatst van je zwangerschap en met die warmte. Dat je door zo'n klacht ook nog niet lekker slaapt... Het klinkt mij met name als indalen (door voorwerk). Als het hoofdje dieper in je bekken wordt gedreven door die rommelende baarmoeder, kan er echt een zenuw knel komen te zitten. Vaak voel je deze vanuit je lies je been intrekken of juist richting je knieholte via je bil, maar dat laatste is weer vaak gerelateerd aan de stand va je bekken. Vaak maar aan één kant. We weten ook dat een tweede/derde/enz kindje weer een stukje uit je bekken kan wippen waardoor je straks weer minder last kunt hebben. Of het varieert gedurende de dag.... Geen gouden tip helaas. Kussen tussen je benen, douchen voor je gaat slapen en je buik even een warme laatste straal water geven ter ontspanning. Zet 'm op! Groetjes Brigitte
Goede morgen/nacht Brigitte, Dank je voor je uitgebreide antwoord. Wilde net typen dat het antwoord niet meer nodig was. Gister om 20:06 is na een turbo bevalling van 3 uur onze zoon geboren. Had met persen dezelfde krampen als maandag. Zenuw knel gezeten verwacht ik dus ook. Groetjes, Koningsgezin