Hallo meiden. Onze eerste is nu 1 jaar. Mijn man is al een tijdje helemaal klaar voor de tweede, maar voor mij is het net anders omdat ik natuurlijk ook weer 9 maanden zwanger moet zijn. Dan begint de heftige periode gewoon wat eerder voor mij. Daarnaast gaf ik 6 maanden borstvoeding. Dus ik ben nu pas 7 maanden weer helemaal van mezelf. Inmiddels ben ik wel zover dat ik deze of volgende maand zou willen beginnen met de eerste ronde. "Helaas" zou de tweede vlak voor kerst uitgerekend zijn als ik meteen zwanger zou worden en we deze week zouden beginnen. Dat lijkt me voor een kindje niet zo leuk. December zit al vol met leuke dagen met cadeaus. Zelf ben ik van januari en dat heb ik nooit erg gevonden, maar tussen sinterklaas en kerst jarig zijn lijkt mij minder leuk. (Wij doen aan cadeaus met kerst en sinterklaas.) Daarnaast zou ik dan dus al in november 2014 met verlof gaan. Het lijkt me ook wel leuk om weer eens een kalenderjaar onafgebroken te werken. Dat lijkt me ook beter voor mijn beoordeling enzo. Aan de andere kant: Voor hetzelfde geld is het niet raak en maak ik me druk om niks. Of is het in de derde ronde raak en raak ik na 5 maanden zwangerschap arbeidsongeschikt. Dan heb ik nog steeds een gebroken kalenderjaar. Daarnaast zijn er vast mama's van kindjes die jarig zijn tussen sinterklaas en kerst (of die zelf dan jarig zijn). Hoe ervaren jullie dat? Wat zouden jullie doen? Ik ben zo in dubio!
Mijn eerste reactie is: gewoon proberen en het lot laten bepalen. Maar aan de andere kant, als je zo veel twijfels hebt dan is 1 maand wachten met beginnen ook geen ramp toch?
Zoals je al zei het moet ook maar net de eerste keer raak zijn, je moet natuurlijk doen wat goed voelt maar het zou mij niet weerhouden. Als ik nu zwanger blijk te zijn ben ik ook uitgerekend op 5 December maar het lijkt in mijn omgeving wel vrij uniek te zijn om op de uitgerekende datum te bevallen.
Ja dan zou je ook nog rekening moeten houden met het feit dat je mogelijk eerder kunt bevallen.... dus dan zou je al 2, misschien zelfs 3 maanden moeten wachten Mijn zusje was oorspronkelijk 2e helft januari uitgerekend, maar door HELPP is ze alsnog tussen sinterklaas en kerst ingeleid. Zo is er toch altijd wel wat... verjaardagen van jezelf en je partner, opa en oma of broertje of zusje.... Wij hebben in ons gezin 4 verjaardagen in 6 weken tijd... zijn we er wel lekker snel van af
Tja, zo dacht ik ook. Niet deze maand, niet die maand... En toen duurde het ineens toch een jaar voordat we zwanger waren. En hebben we hulp nodig gehad. Toen interesseerde het me echt niet meer wanneer... Ik was uitgerekend van mijn dochter op 5 dec (uiteindelijk 9 dec geboren) en ze is precies een week na mijn man jarig. Als dat het ergste is, dat ze in haar leven mee moeten maken, dan ben ik best tevreden
Als jij het een probleem vind dat hij/zij in dec geboren wordt, dan zou ik wachten als ik jou was. Mij zou het helemaal niks uitmaken. Zou er alles voor over hebben om weer zwanger te zijn en dan maakt de maand van geboorte niets meer uit.
Hay, Ach ik denk er ook wel eens aan, maar het kan natuurlijk ook zijn dat je niet meteen zwanger wordt en denkt "was ik maar wat eerder gestopt met anticonceptie". Ik heb nog geen kindje, maar had wel altijd dezelfde mening als jij en nu zit ik in ronde 4 en denk ik, ik ben ontzettend blij als het deze maand komt!! Ook al wordt het dan geboren in december... Terwijl ik dat dus ook altijd minder leuk vond. Maar je hebt wel gelijk. Mijn vriend is 25 dec jarig en zijn verjaardag gaat altijd zomaar voorbij... Natuurlijk denken mensen er wel aan maar leuk is t niet. Iedereen is met Kerst bezig. Mijn nichtje is overigens begin december jarig en dat is ook wel lastig. 4 dec jarig, Sinterklaas, dan weer Kerst en de rest van t jaar geen feest. Maar m'n zus combineert t dan wel weer goed door Sinterklaas uit te nodigen op haar verjaardag enzovoorts.... Ook al ben ik nog maar pas begonnen met proberen, ik zou enorm blij zijn om nu zwanger te worden!!! Heb ook kennissen waar het helemaal niet meer bij lukt, dus plannen wanneer, hoe en wat is voor mij helemaal niet meer belangrijk.
Ik zou me daar dus echt niet door laten leiden.. Ik dacht zelf eerst van ohh ik wil niet 5+ maanden zijn tussen mei en augustus want ik woon in een warm land en hing vorig jaar al lamlendig rond te hangen tussen 11 en 17 maar zelfs dat zou me nu niet meer tegenhouden hoor! Zelfs bevallen in die hitte, kom maar op
Heerlijk om al die nuchtere reacties te lezen! Thnx! Er is ook altijd wel wat. Aan de andere kant kan een maand wachten ook geen kwaad. Zo lastig.
Was met mijn oudste na 2 maanden dat ik gestopt was met de pil al zwanger. Toen de oudste begon te stappen zijn we begonnen voor de 2e, want als het weer zo snel zou gaan, dan kon de oudste goed lopen. Helaas was ik met de 2e niet zo makkelijk zwanger! Na een jaar eindelijk zwanger, maar dat werd een mk. Helaas na een paar maanden weer een mk en bijna 2 jaar later mocht ik eindelijk weer zwanger zijn! Je hebt het helaas zelf niet in de hand. Je bent misschien meteen zwanger, maar het kan ook langere tijd duren. Ga vooral voor je eigen gevoel! Als je liever niet de kans wilt lopen dat je in december bent uitgerekend, wacht dan een maandje.
Ik zou er gewoon voor gaan. De kans dat je gelijk zwanger raakt is meestal niet zo groot. Ik was 5 dec. Uitgerekend en ik hoopte zo dat hij nog in november zou komen want ik wou absoluut niet op 5 dec. Bevallen. Het is 6 dec. geworden dus dat doel was gelukt haha, en nu hij er is kan het me geen bal schelen welke datum het zou zijn. Ik zou alleen wel rekening houden als het een schrikkeljaar betreft, je zou maar op 29 februari bevallen...
Dat hoop ik ook, maar is zo moeilijk te voorspellen van tevoren. En aan de andere kant, wat Kris81 ook zegt: wat is nu een maandje wachten? Maar ja, stel het gaat een stuk moeilijker dan bij de eerste dan vind ik het achteraf erg verwend van mezelf om geen decemberbaby te hebben gewild. Ik weet namelijk dat je dankbaar moet zijn dat je überhaupt zwanger kunt raken. Dat zie ik om ons heen ook wel.
ik zou me er ook niet druk om maken, wie weet duurt het wle 9 maand voordat je zwanger bent ?? je hebt het niet in de hand. En als het wel gelijk raak is is het mooi en dan maar in december. Als je het echt niet wil dan kan je een maand wachten maar dan ben je in januari uitgerekend? en dan komt het misschien wel 1 januari ?? Nee ik zou me er echt niet druk om maken hoor! zou er gewoon voor gaan wanneer jullie het willen. Je kan namelijk niet kiezen wanneer je zwanger bent en wil bevallen dat heb je allemaal niet in de hand
Mocht het deze ronde raak zijn dan ben ik uitgerekend op 5 december, een dag voor mijn verjaardag. Heb het daar wel eens met mijn moeder over gehad, en die gaf aan dat ze van mijn broer uitgerekend was in december en dat werd een begin november kindje, van mij was ze uitgerekend in november maar ik werd een december kindje, ik ben met 41 en een paar dagen geboren en mijn broer met 35 of 36 weken. Ik en Vl hadden in eerste instantie bij voorbaat gezegd volgende ronde over te slaan omdat ik dan uitgerekend zou zijn rond de sterfdag van zijn moeder, Vl komt er nu op terug want het zou ook wel iets heel moois zijn... Het verdrietige met het mooie! Maar hoop uiteraard dat het deze ronde raak is!
Ik zou er gewoon voor gaan... Zie t probleem niet zo. Als ik vorige maand zw was geweest was ik precies op de verjaardag van mijn dochter uitgerekend en deze maand 5 dec. Zou het gewoon doen en je daar niet druk om maken
Onze jongste is jarig op 4 december en dat vind ik toch wel heel lastig. Het is normaal al een drukke maand, maar nu ook nog eens zijn verjaardag erbij. We gaan nu voor een derde, maar wachten bewust nog anderhalve maand, zodat we niet nog meer drukte hebben in december.