kan dit nergens vinden.

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door senna999, 26 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    ik heb sinds 2002 een wao uitkering, 35-45%.
    ik werk daarnaast 20 uur per week.
    heb nu ouderschapsverlof en werk nu 12 uur.
    maar zit regelmatig in de ziektewet omdat het lichamelijk allemaal te veel is.
    als ik nu zelf ontslag zou nemen bij mn werkgever.. behoud ik dan mn wao uitkering? of komt die te vervallen omdat ik zelf wil stoppen met werken en het uwv juist motiveert om te blijven werken (moeten blijven werken voor behoud van uitkering?)

ik zou mezelf ook ziek kunnen melden en thuisblijven maar eerlijk gezegd heb ik niet al te veel zin in weer die keuringen en alles uitleggen etcc.
    zie helaas al veel te veel doktoren.

kan overal vinden op de site wat te doen als je naast je uitkering gaat werken maar niet als je werk hebt en zelf wilt stoppen wat er dan met je uitkering gebeurd.

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Senna999,

Je wilt weten wat er met je uitkering gebeurt als je zelf ontslag neemt.
    UWV stimuleert werken. Maar je werkzaamheden mogen niet ten koste gaan van je gezondheid.
    Als je het werk lichamelijk niet vol kan houden overleg dan met je arbeidsdeskundige van UWV.
    De arbeidsdeskundige beoordeelt of je toestemming krijgt om ontslag te nemen.

Je bereikt de arbeidsdeskundige via UWV Telefoon Werknemers 0900 – 92 94.

Het is belangrijk dat je veranderingen in gezondheid en werk schriftelijk doorgeeft aan UWV.
    Je kunt hiervoor gebruik maken van het formulier wijzigingen doorgeven.

Actuele informatie vind je hier.

Ik wens je sterkte met je gezondheid.

Met vriendelijke groet,

Mariëlle
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina