verschil polyester of dons/veren

Discussion in 'De lounge' started by Florida13, Sep 9, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Florida13

Florida13 Fanatiek lid

Feb 25, 2008
    1,485
    2
    0
    Hallo, ik ben aan het kijken voor een nieuwe winterjas.
    Soms staat er bij: gevuld met 100% polyester , en soms staat er 30 % dons en 70% veren of 50/50 dons veren.
    Wat is het verschil, en wat is aangenamer/warmer??

2. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Ik vind dons/veren aangenamer en warmer en wel omdat het beter om je lichaam valt en dus beter afsluit. Polyester vind ik wat stijver. Vooral als je niet tegen elkaar aanligt, dan komt er bij polyester vaak zo'n luchtgat tussen en bij dons/veren heb je dat niet. Misschien dat het ook wel aan het soort ligt hoor, ik heb maar 1 dekbed met dons/veren en 1 dekbed met polyester om te vergelijken...

Maar wat ik me ook wel kan herinneren van vroeger... Bij mijn ouders had ik ook veren en soms kwam er dan een scherp uiteinde van zo'n veertje door het dekbed heen. Maar ook dat is - neem ik aan - wel verbeterd de afgelopen jaren...

3. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

Mar 9, 2009
    2,953
    0
    0
    tilburg
    ik zou gaan voor veren/dons omdat dit een natuurproduct is... houd je ook goed warm en is niet zwaar in het dragen!

4. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Hmmm, ik kan me vergissen, maar volgens mij is een donzen dekbed wel zwaarder dan polyester?

5. laravelk

laravelk Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,970
    2
    38
    bij een jas met dons en veren willen de uiteinden van de veertjes nog wel eens door de buitenkant heen steken. Ik vind dons/veren wel warmer en minder zweterig dan polyester.

Share This Page