Hoi, Gisteren voor het eerst een miskraam gehad. Ik was precies 7 weken onderweg van onze tweede. Nadat we donderdagavond gemeenschap hebben gehad, had ik wat kleine vlekjes in mijn ondergoed de volgende ochtend. Ik maakte me daar nog geen zorgen om. Toch een maandverbandje voor gedaan om het in de gaten te houden. Verloskundige geïnformeerd, ook die zeiden dat dat normaal kan zijn na gemeenschap. Twee uur na dat telefoontje kwam het goed los en begon het maandverband nu wel redelijk vol te raken, vergelijkbaar met een eerste dag menstruatie. In de uren erna verloor ik ook wat grotere en kleinere stolsels. Verloskundige weer gebeld, en die beaamde dat dit geen goed nieuws was. Het vloeien was niet heel hevig, eerder een heftige menstruatie zoals ik die ken. Ik schrok dus ook niet heel erg van de hoeveelheid. Rond 18u gisteravond (nadat ik in de tussentijd natuurlijk maandverband heb gewisseld na toiletbezoekjes) had ik ineens een redelijk schoon maandverband en ook vanmorgen vond ik de hoeveelheid minimaal. Kan het zijn dat, gezien de 'vroege' miskraam, het bloeden nu ook echt klaar is? Ik bel dinsdagavond weer met de verloskundige en wil eigenlijk wel aansturen op een controle echo om te zien of ook echt alles weg is. Maar had het gewoon erger verwacht, meer vloeien en vooral langer vloeien. Ik ben benieuwd naar andere ervaringen rond dit termijn.
Controle echo al gehad, baarmoeder was al zo goed als leeg. De miskraam heeft dus wel goed doorgezet. Ergens blij met die bevestiging, kan ik het afsluiten.
Wat verdrietig. Maar fijn dat het zichzelf goed heeft opgelost. Ik was wat vroeger, 5+1 En heb maar 2 dagen bloedverlies gehad, voor mij hetzelfde als een normale menstruatie (1e dag gemiddeld en 2e dag weinig bloedverlies). Dus het hoeft niet veel te zijn.