Hallo dames, ik schrijf al een tijdje mee op zp, maar ken intussen ook wat dames persoonlijk hier, dus ik heb de beheerders gevraagd of ik een tweede naam op hetzelfde ip mocht, dan blijf ik nog even anoniem... Ik heb namelijk een vraagje: afgelopen zondag was mijn nod. Ik weet ook vrij zeker dat twee weken daarvoor mijn ei was en we hebben daarna ook geen sex meer gehad, dus ik zou nu wel een positieve test moeten hebben als ik zwanger ben. Nu heb ik zondag getest (test van testpoint, bij etos vandaan) en kreeg ik een heel vaag lijntje. Binnen de 5 minuten zag ik nog niet echt een lijn, maar ik zag wel waar het lijntje zou moeten komen, een half uur later of zo was het een heel licht lijntje. Maar ja, dat mag je eigenlijk niet meer positef rekenen na 15 minuten. Dag later weer hetzelfde verhaal, weer een dag later met kv 2v5 weer. Ze zijn dus niet wit, en ik voel me ook heel erg zwanger (en ik ben 4 keer eerder zwanger geweest, dus zou het moeten herkennen). Nu heb ik woensdag getest met een predictor, ook weer niet binnen de 5 minuten een posi test, maar wel na 10 of zo en bij deze test staat in de handleiding dat je tot een half uur na testen nog mag kijken. Volgen jullie het nog een beetje? Ik ben er zelfs mee naar de ha geweest en die zegt: "Een positieve test is een positieve test, dus ja, je bent zwanger. TEst over een week nog maar eens" Maar nu komt mijn vraag: ik heb gisteren een kv 2voor 5 gehaald en vanochtend getest en wéér een vage test uitslag... Weer een heel licht streepje na ongeveer 5 minuten. Maar het zou intussen wel een knaltest moeten zijn, toch? Vorige zwangerschappen had ik altijd binnen de minuut een positieve uitslag, zij het in het begin een heel lichte... Wat denken jullie? Late innesteling, geen innesteling, het heeft niet doorgezet of moet het nog komen?
hoi hoi meid wat verveelend zeg . heb je ook een foto van de test en ben je nou al overtijd of dat nog niet . ja eigelijk zegen ze streep is een streep en je hebt bij verschilende testen een streep dus ik zecht toch heel voorzichtig gefeelie .
oeps ik was net iets te snel hahah nou zo op de fotos te zien zie ik toch echt bij alle 3 een streep hoor meid
Ik heb trouwens dinsdag ook een kv2voor5 gedaan en die zag er precies zo uit als die van vanmorgen. Het is ook niet lichter geworden dus (kan ook bijna niet, haha, maar goed). Heb intussen deze week al meer dan 30 euro uitgegeven aan tests, en de onzekerheid blijft...
ja meid dat geloof ik best . hier word je ook heel ontzeker van . ik zou nog een weekje wachten en als je nog niet ongsteld bent geworden ( ga ik niet van uit ) dan anders nog een keer testen en als die weer zoo is een bloed test aan vragen om te kijken naar je hcg . hoe lang ben je nu overtijd groetjes
Moeilijk zeg... Ik zie op alle testen duidelijk een tweede streep, maar zou zelf ook niet gerustgesteld zijn, omdat ze inmiddels toch wel donkerder zouden moeten zijn... En ook binnen de tijd zouden moeten komen... Lijkt mij... Maar niet elke vrouw/zwangerschap is hetzelfde, dus het kan natuurlijk ook heel goed dat het hcg deze keer gewoon minder snel groeit. En de streepjes komen toch binnen redelijke tijd en zijn echt duidelijk. Zucht... Het kan dus alle kanten nog op... Geen bloed geeft moed, zeggen ze toch?! Ik zet mijn duimen aan het werk voor je en hoop dat je snel weet waar je aan toe bent...
Hoe weet je trouwens zeker dat je je ei gehad hebt twee weken voor afgelopen zondag? Temp je of gebruik je testen oid?
Bedankt dames, voel me al weer iets minder onzeker. Kensho: ei weet ik niet 100% zeker, maar ik voelde het en had heel veel afscheiding. Bovendien hebben we daarna geen sex meer gehad, dus als het toen mijn ei niet was, dan ben ik sowieso niet zwanger (mijn naam is namelijk niet Maria!).
Bij je eerste foto's zie ik de streep wel..bij de kruidvat test zie ik eerlijk gezegd niks op het eerste gezicht..maar als ik echt langer ga kijken zie ik iets heel vaags. Dit is dus wat ik ook vanmorgen had bij mn kv 2v5 test..meer een schaduwstreep. Maar ik vind het eigenlijk te onduidelijk om echt een streep te noemen. Misschien maak je dit keer gewoon minder snel hcg aan..? Snap wel dat je in onzekerheid blijft zitten, misschien over een paar dagen nog eens proberen..dat het dan wel beter zichtbaar is?
Ok, dus het is wel mogelijk dat je ei een aantal dagen later is gesprongen, al heb je het wel gevoeld... Zaad leeft 2-3 dagen, maar er zijn verhalen bekend over zaadjes die het veel langer hebben overleefd, dus je kan wel degelijk zwanger raken een aantal dagen nadat je sex hebt gehad. Daar hoef je geen Maria voor te heten.
Kensho: Oh ja, dat is waar. En dan heb ik geloof ik ook meer kans op een meisje, he (Aangezien x/y sperma sneller zwemt en x/x langer leeft)? Wel leuk, want ik heb al twee jongetjes. En dan noemen we haar Maria, haha (jokato loopt ineens heel erg op de zaken vooruit!)
de ronde dat ik zwanger raakte van mijn dochter hebben wij geklust op dag 7 en 10 verder niet meer wegens ziekte... later bleek mijn ei op dag 15 te zijn geweest en ja hoor was zeker zwanger.. dus het is idd goed mogelijk!! ligt ook beetje aan de kwaliteit van zaad en zuurgraad van je slijm enzo..
MissieJ: vijf dagen later, dat kan dus nog. En inderdaad een meisje! Ik vond het wel een leuk idee dat het een paasei was, haha, maar dat is het dan dus niet. Kensho: Natuurlijk houd ik jullie op de hoogte, ik ben benieuwd hoe lang ik me in kan houden om te testen, haha. We gaan morgen naar mijn ouders in Spanje voor een week en daar is ook een groot feest, dus ik hoop in ieder geval voor die tijd duidelijkheid te hebben. Ik vind het niet heel erg om niet te drinken, maar vind een glaasje wijn ook wel weer lekker! Ik vind het wel vervelend om het mijn ouders te gaan vertellen terwijl het niet zeker is, maar ja, ik ga ook niet iets verzinnen over waarom ik niet drink...
@jokato jij heb drie verschillende testen gebruikt hierdoor kan je de streepjes niet gaan vergelijken want elke test reageert en kleurt anders ! daarom is het ook eigelijk verstandig als je doortest dat je altijd de zelfde soort test gebruikt zodat je de testen goed kan vergelijken ! tevens vind ik op de eerste 2 testen wel duidelijk een streepje te zien alleen op de van de kv zie ik vrij weinig ! moht dit zo blijven even bloed laten prikken bij je huisarts om te kijken over hcg in je lichaam zit en zoja als dat zo is of hij past bij het termijn en dan 2 dagen erna nog is prikken om te kijken of hij goed stijgt !
missymaaike: ja, dat heb ik al aan de ha gevraagd, maar dat vond ze niet nodig . "Test volgende week maar weer," zei ze. Ik heb trouwens al 4 kv 2 voor5 gedaan en ze blijven gelijk (allemaal heel licht, maar in het echt zie ik het wel iets beter dan op de foto).
een test hoort echt in de loop der tijd wel donkerder te worden , voor een goede zwagershap, hcg stijging is nodig om de zwangerschap in stand te houden . ik vind het vaag dat ze niks wil doen . van predictor weet ik dat je soms streepjes kan plassen maar zo donker weet ik niet !