Kan dit nog goedkomen?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Jolo, 13 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jolo

    Jolo Fanatiek lid

    29 mrt 2017
    2.931
    2.167
    113
    Vrouw
    Hallo iedereen,

    Vorige week heb ik een eerste echo gehad op 5,1 weken (gyn telt om 1 of andere reden 2 dagen minder op zijn kalender dus eigenlijk 4,6 weken. Daar was een vruchtzak te zien van 4-5 mm en een wit puntje (dooierzak).
    Vandaag ben ik 6,1 weken (kalender gynaecoloog 5,6 weken) en is de vruchtzak gegroeid tot 1 cm ong en is de dooierzak ook mooi gegroeid en zichtbaar. Het vruchtje zag hij niet liggen. Hij denkt dat deze verstopt zit bovenaan tegen de wand van de dooierzak, want daar zag hij een verdikking. Hij heeft deze zo goed mogelijk proberen opmeten en was 1,5 mm. Ik vind dit echter enorm klein voor de termijn dat ik zou zijn... ik ben via IUI zwanger geraakt, dus weet wanneer mijn eisprong is geweest.

    In bijlage foto's van echo vorige week (2eerste) en echo van vandaag (2 laatste.

    Ik weet niet goed wat ik moet denken hier om eerlijk te zijn... voel mij zo ongelukkig vanbinnen. Na alle ellende die we al hebben meegemaakt wil ik gewoon dat het eens 1 x goed mag gaan.

    Wat denken jullie? Kan dit toch nog goed lopen? Gyn zegt dat alles goed gegroeid is en nog helemaal geen reden is voor onrust, maar in mijn achterhoofd kan ik er niet kalm in blijven.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.609
    15.072
    113
    Nabij Utrecht
    Ja hoor, dit kan zeker nog goedkomen :).

    Ik had met exact weken zelfs niet eens een dooierzak. De vruchtzak was helemaal leeg toen en was zelfs 1 week kleiner gemeten.
    Een week later weer een echo en toen zat er een vruchtje met kloppend gartje en een dooierzak.
    Alles was toen netjes 7 weken groot :)
     
  3. Jolo

    Jolo Fanatiek lid

    29 mrt 2017
    2.931
    2.167
    113
    Vrouw
    Dankjewel voor je reactie !
    Ook al blijft het afwachten tot de volgende echo dinsdag, toch stelt het mij al wat meer op mijn gemak dat het zeker nog in orde kan komen en niets slechts hoeft te betekenen ! :)

    Je ziet altijd prachtige echo's voorbij komen op internet en dat maakt mij erg onzeker. Stom internet :o:
     
  4. Loes23

    Loes23 Actief lid

    23 jul 2013
    410
    365
    63
    Dit kan zeker nog goedkomen. Ik had hetzelfde bij die termijn.. maakte me ook een beetje zorgen. Maar de echo daarna was eener ook bij mij een mooi kloppend hartje te zien. Vertrouw maar op wat de gyn zegt.. maar ik weet dat is soms makkelijker gezegd dan gedaan....
     
  5. Jolo

    Jolo Fanatiek lid

    29 mrt 2017
    2.931
    2.167
    113
    Vrouw
    Dankjewel voor je geruststellende antwoord ! :thumup:
     
  6. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Dat is t nadeel van hele vroege echo's, baak brengt t alleen maar meer onzekerheid :(
    Heb je evt bloed laten priken om stijging van hcg te zien?
     
  7. Jolo

    Jolo Fanatiek lid

    29 mrt 2017
    2.931
    2.167
    113
    Vrouw
    Ja, maar vanwege mijn mola-zwangerschap is het wel belangrijk dat alles goed opgevolgd wordt. Anders waren de echo's ook nog niet nodig.

    Ik heb bloed laten trekken op 14 dpo (180 hcg), 16 dpo (580 hcg) en 21 dpo (4900 hcg). Daarna niet meer bloed laten trekken. Sinds eergisteren doen mijn borsten ook pijn bij drukken, dus dat zit wel ok denk ik :)
     
  8. Krily

    Krily VIP lid

    20 jul 2017
    5.036
    3.776
    113
    Vrouw
    Wanneer heb je weer een echo? Volgens mij kan het nog wel goed komen hoor, duim voor je :)
     
    Jolo vindt dit leuk.
  9. Jolo

    Jolo Fanatiek lid

    29 mrt 2017
    2.931
    2.167
    113
    Vrouw
    Dinsdag ! Fingers crossed maar...
     
    NatasjaaD vindt dit leuk.
  10. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.284
    1.491
    113
    Vrouw
    Wat spannend, geen verstand van maar wil je veel succes wensen!!
     
    Jolo vindt dit leuk.
  11. Jolo

    Jolo Fanatiek lid

    29 mrt 2017
    2.931
    2.167
    113
    Vrouw
    Wat lief, dankjewel !
     
  12. Pinguinkje

    Pinguinkje Bekend lid

    10 sep 2018
    798
    695
    93
    Vrouw
    Ik zou zeker ook hoop houden hoor! Je ziet in elk geval iets zitten en bij deze termijn is dat echt nog heel moeilijk... Ik had bij mijn vorige zwangerschap een windei (lege vruchtzak) en toen zag je bij 7 weken echt helemaal niets in de vruchtzak zitten. Persoonlijk wil ik nooit meer een echo voor 8-9 weken, omdat er dan nog zo weinig te zien is dat het je inderdaad alleen maar onzeker maakt... Ik duim voor je in elk geval!
     
  13. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.112
    113
    Vrouw
    Ik had met 5+6 een echo en t was dat je het hartje heel goed zag kloppen want die veredelde stip dat het kindje was, was nou niet bepaald duidelijk. Ze heeft het kindje opgemeten maar was ook zeer onnauwkeurig. Kwam op 2 mm uit en ik snap ook heel goed dat iets van zo'n minuscuul formaat niet altijd te zien is nog op de echo. Ik ging van te voren uit dat nog niets te zien was, op de dooierzak na. Gaf de gyn ook aan voordat ze begon. Ik had mazzel gehad dat er al zo vroeg goede hartactie te zien was, maar in jouw geval kan het prima goedkomen hoor :) t is echt zo minuscuul allemaal! Dooierzak is al een mooi teken.

    T is dat ik een bbz heb gehad en dus vroege echo moet want de geruststelling duurde welgeteld 3 dagen na de echo. Was nog zo mini en kwetsbaar dat de zorgen weer terugkwamen. Hoort erbij!
     
  14. Jolo

    Jolo Fanatiek lid

    29 mrt 2017
    2.931
    2.167
    113
    Vrouw
    Goed dat je dat van dat windei zegt... ik begon al allemaal doemscenario's te bedenken waaronder ook een windei o_O
    Nuja, niets is voorspelbaar en het kan altijd he.

    Nee, begrijpelijk dat je liever zolang wacht voor een eerste echo hoor ! Helaas heb ik een mola-zwangerschap gehad en zit de schrik er enorm in om dit terug te krijgen (ook al is de kans maar 1%). Vorige keer hebben ze dit gezien rond 7 weken en heb ik een curretage gekregen.
    Ergens zou ik ook graag gewacht hebben tot 8-9 weken, maar langs de andere kant ben ik ook blij met mijn wekelijkse opvolging en dat ze mij goed opvolgen. De gyn zei zelf dat hij mij wekelijks nu laat terugkomen omdat hij beseft dat het vanwege mijn voorgeschiedenis niet makkelijk is om stressloos door de eerste weken van de zwangerschap te gaan. Dat geeft toch een fijn gevoel ergens :)

    Ik probeer mij nu maar veel bezig te houden met activiteiten en heb sinds kort een trucje om de stress los te laten als het weer opkomt. Gewoon een halfuurtje een fake glimlach opzetten (klinkt onozel, I know :roflmao:), maar je lichaam begint dan te denken dat je gelukkig bent en het stress niveau daalt. Het werkt alleszins echt voor mij :p
     
    lovejay vindt dit leuk.
  15. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.112
    113
    Vrouw
    Als aanvulling; op mijn vroege echo was de dooierzak niet eens te zien. Alleen de stip met hartje. Dus zo makkelijk 'verdwijnt' iets op de echo
     
  16. Jolo

    Jolo Fanatiek lid

    29 mrt 2017
    2.931
    2.167
    113
    Vrouw
    Ja, volgens de kalender van mijn gyn was ik ook 5,6 weken bij de laatste echo. Hij zei zelf dat hij geen hartactiviteit kon zien omdat het gewoon nog zo klein is en het goed verstoppertje aan het spelen is. Als alles goed komt, dan weet ik nu al dat het een deugniet gaat zijn, haha ! :roflmao:

    Fijn dat je nu toch een goede zwangerschap hebt, proficiat !! :)
     
  17. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.112
    113
    Vrouw
    Dank je! :)

    Wij waren ook verbaasd dat er al zo'n sterke hartactie was haha maar de gyn had maar haar cursor gezet daar waar het kindje zat, want zonder bewegend beeld was t echt lastig om op de foto anders te laten zien hihi
     
  18. Gootje1988

    Gootje1988 Fanatiek lid

    5 apr 2017
    4.844
    2.838
    113
    Heel veel succes vandaag, ik wens je een mooie echo!
     
    Jolo vindt dit leuk.
  19. Jolo

    Jolo Fanatiek lid

    29 mrt 2017
    2.931
    2.167
    113
    Vrouw
    Een kloppend hartje ❤
    Ik ben wel wat terug gezet dus de innesteling zal wat later geweest zijn en dat verklaarde de vorige echo met het verstopte vruchtje langs de rand van de dooierzak.

    Ik hoop dat dit echt een plakkertje mag zijn en dat we eindelijk ons eerste wondertje in april mogen verwelkomen ❤
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Daschaaa, mimi1988, JosjeM en 7 anderen vinden dit leuk.
  20. Gootje1988

    Gootje1988 Fanatiek lid

    5 apr 2017
    4.844
    2.838
    113
    Wauw gefeliciteerd! Wie weet word je over 2 weken wel weer vooruit gezet. Alles is zo klein en zo lastig om te meten.

    Volgende week weer een echo?
     

Deel Deze Pagina