Hi, Wie van de dames kan met mij wat positieve verhalen delen betreffende IUI en een slechte sperma uitslag. Bij ons is het de afgelopen rondes flink verlaagd. Dit keer 1.8 miljoen na bewerken waarvan 56% snel zwemmend. (1.08 miljoen dus maar) net over de ondergrens. Wie is zwanger geraakt met lage aantallen? Dit zijn de staaltjes tot nu toe, zoals je ziet wisselend maar weinig geluk gehad tot dusver met lage aantallen. Feb 2021: 24 miljoen (ZWANGER) Nov 2021: 3.4 miljoen (niet zwanger) Jun 2022: 2.7 miljoen (niet zwanger) Okt 2022: 0.55 miljoen Okt 2022: 4.9 miljoen (biochemisch) Dec 2022: 68.8 miljoen (ZWANGER) Maart 2023: 20.35 miljoen (niet zwanger) Apr 2023: 11.05 miljoen(niet zwanger) Mei 2023: 1.08 miljoen IUI 4 ?
Hier een succesverhaal! Onze vcm kwam na bewerken nooit hoger dan 1. En voor bewerken is het hoogste 5,6 geweest. Wij mochten 2 keer wel IUI proberen, want de arts wilde niet al aan het eindstation beginnen. Van die tweede keer is het alleen nooit gekomen want wonder boven wonder was ik na de eerste poging zwanger! Onze vcm was na bewerken 0,5 die ronde. Voor bewerken 5,6 (zo hoog hadden we hem nog niet gehad). Na bewerken was 34% goed zwemmend. Het voelt echt als een wonderbaby, maar het kan dus wel!
Wauw. Gefeliciteerd! Geeft een beetje hoop. Hier zie ik alleen maar vcm <1 staan. Voor bewerken geen vcm score zie alleen dat daarvan wel 7.5 miljoen goed zwemmend was en na bewerken bleef er maar weinig over...ooknz Ja zoals ik nu zie was het gewoon ook super weinig. Normaal zit hij rond de 1.5 tot 2 ml. En nu was er maar 0.1 ml! Vanaf augustus is mn vriend heel gezond gaan doen dus toen ging die score ook ineens super hard omhoog...nu dus alleen weer terug bij af. Hij heeft wel 2/3 mnd terug een dag of 2 koorts gehad dus wellicht dat het daarom is gezakt. Geen idee. Verder doet hij hetzelfde als bij de hoge uitslag namelijk.
Koorts heeft zeker effect. In principe is alles mogelijk natuurlijk. Laagste wat wij hebben gehad is 300 duizend. Maar weed gewoon doorgezet. Met de theorie dat er maar 1 nodig is. Ik hoop dat dat voor jullie ook geldt.
Ja die theorie werd ook ff flink onderuit gehaald door de arts van er is er maar 1 nodig want ja een man heeft niet voor niets zoveel miljoen per ejaculaat en iui doen ze minstens met 1 miljoen. Komt volgens haar omdat er dus zoveel nodig zijn om bij het eitje te komen (ze helpen elkaar als het ware) en daarbij moet de eicel nog doorboord worden en dat gebeurd alleen maar doordat er miljoenen spermacellen tegenaan beuken waardoor er uiteindelijk 1 doorheen kan komen en dat kan dus alleen met een soort teamwork van zoveel miljoen haha. Klinkt op zich welnl logisch. En in theorie is er uiteindelijk dus maar 1 nodig, maar voor de weg ernaar toe is meer dus wel belangrijk. Er sneuvelen er ook nog genoeg onderweg...dus mijn hoop is 0
Ik zie dat je ook meerdere miskramen hebt gehad, wellicht dat dan het dna ook gefragmenteerd is in het zaad . Ik zou hem echt aan de supplementen zetten (je hebt bijv proxeed plus maar je kunt ook los vit.C, folaat, zink, selenium, omega 3, b12, E, ubiquinol geven). Bij mijn man ging het van 63% naar 34% (20% is eigenlijk max) in 6mnd en werden toen zwanger van zoon. Ook had hij een ab kuur genomen omdat er best wat witte bloedcellen gevonden werden. Zijn hoeveelheden waren wel enorm altijd en werden ook natuurlijk zwanger binnen enkele rondes maar de miskramen kwamen waarschijnlijk wel daardoor
Hi, Wij staan onder strenge behandeling dus hij zit al langere tijd aan al het bovengenoemde in speciaal voor hem bepaalde dosissen. Ook is er al dna fragmentatie en verdere onderzoeken gedaan. Bij de iui waar het hier om ging wel nog een gesprek gehad en achteraf bleek dat er maar 0.1 ml in het potje zat. Mijn vriend heeft telkens te weinig maar in verhouding zou het met genoeg ML ruim gemiddeld zitten momenteel. Hij mag voor de volgende iui 1 zaadlozingen in het potje doen om de kans op meer cellen te vergroten. Ben benieuwd hoe de uitslag dan is. Zaterdag hebben we de volgende IUI.
Ah dan lopen jullie in Duitsland of België, dat is fijn want daar wordt het idd goed in de gaten gehouden.
Ja klopt die verdere onderzoeken idd in Duitsland bij C&C laten doen. Mag in NL na deze lopende IUI nog 1x IUI en dan gaan we over op ICSI bij c&c mocht hetnnog nodig zijn dan