Ik durf het niet te geloven

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door WomanP, 12 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WomanP

WomanP Lid

12 mrt 2013
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben nieuw op dit forum, hallo allemaal!

Mijn man en ik proberen al een jaar zwanger te worden.
    We hebben afgelopen 6 maart gevreeën, volgende dag ging ik voor de grap mijn eisprong/ovulatie berekenen. Dit was dus op 6 maart.
    Gister een test gehaald en gedaan. Heel licht roze streepje, licht maar wel te zien. Ik dacht nee toch? Wow....me moeder kwam later en die zag hem ook heel duidelijk. Ik denk twee streepjes is tóch zwanger.
    Nog een test gehaald, zelfde verhaal alleen íetjes lichter, maar wel twee streepjes. Volgens internet en de gebruiksaanwijzing is streepje een streepje. Ongeacht hoe licht gekleurd ook. Dus ben ik zwanger?

Overigens, bij de tweede test is het streepje nu niet meer te zien.
    Bij de eerste wel. Ik had vlak voor de tweede test heeel erg veel gedronken.

Ter info, ik verwacht mijn menstruatie pas rond de 16de dus vandaar dat de streepjes licht zijn. Maar wat moet ik nu denken? Het waren vrij dure testen van Predictor Early. Ik wil het zo graag, zó graag het zou geweldig zijn.

Voor de zekerheid nog een test doen? OF bij de huisarts laten testen?
    Ik heb sinds 2 dagen zo'n vervelend gevoel in mijn onderbuik (als vlak voor ongesteld) en pijnlijke borsten. Verder heb ik twee keer uit het niets een bloedneus gehad.

Wat denken jullie ?

Bedankt!

Groetjes WomanP

2. toekan

toekan Fanatiek lid

5 sep 2011
    3.702
    0
    36
    NULL
    België
    Predictor vind ik zelf rommel testen ( mijn excuses) ik zou even langs het kv gaan voor de 2/5 testen.... Maar als het streepje er binnen afleestijd stond, lijkt mij de kans groot dat je zwanger bent.. Ik zou dus nieuwe testen halen en blijven doortesten een paar dagen en kijken of het donkerder wordt! Veel succes! :)

3. WomanP

WomanP Lid

12 mrt 2013
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Trouwens, de tweede test zag ik zelf het streepje niet zo licht was hij.
    Mijn moeder, de buurvrouw en een tante zagen hem wel.
    Nu zie je helemaal niks meer. Ik word er zo onzeker van...

Eerst test zie je het streepje nog wel een beetje, lichtjes, maar aanwezig. Tweede wás er wel en nu niet. Wat raden jullie mij aan? :)

4. sietsie

sietsie Bekend lid

13 sep 2012
    615
    0
    0
    Voormalig kraamverzorgende, nu VIG-er op een PG af
    Het lijkt me erg vroeg om nu al positief te testen. Ook al is het moeilijk, ik zou over een paar dagen pas weer testen om het echt zeker te weten. Het zou natuurlijk prachtig zijn, maar een teleurstelling is zo vervelend!

5. WomanP

WomanP Lid

12 mrt 2013
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja de streepjes waren binnen de afleestijd. Er stond ook op dat het nog binnen 15 minuten kon komen. De eerste test was meteen en de tweede binnen 10 minuten. Kan het niet geloven hoor....dat kan toch niet...

6. WomanP

WomanP Lid

12 mrt 2013
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    dat dacht ik dus ook ja. Alleen hoe komt dat dan dat er wél streepjes te zien zijn? Morgen breng ik urine langs de huisarts. Weet niet of zij betere tests hebben eigenlijk.

7. Letty26

Letty26 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.163
    1
    0
    Ik zou even een kuidvat 2v5 halen want ik heb vaak vals positief getest met predictor early.

8. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

OJEEEEE! De zeer onbetrouwbare Predictor Early. Laten ze die ondingen svp zo snel mogelijk uit de handel halen!

Hier is iemand die zwanger kraanwater had volgens Predictor Early.
    Iemands man bleek zwanger met Predictor Early.
    Vrouwen die NIET zwanger zijn, krijgen twee streepjes te zien.
    Vrouwen die WEL zwanger zijn, krijgen slechts een streepje te zien.

Kortom: je weet totaal niet waar je aan toe bent met deze testen.

Streepjes op deze testen zeggen helemaal niks, mits je met een andere test ook duidelijk positief test.

Ga alsjeblieft met een ander merk testen: Kruidvat/Etos 2 voor 5 euro, een DA eigen merk test, Clearbleu of Apothekerstest, maakt niet uit, als er maar geen Predictor op staat!

Je zit overigens nog maar 6 dagen na je vermoedelijke eisprong, dat is sowieso al veel te vroeg voor een positieve zwangerschapstest. Ik ga er dan in eerste instantie ook van uit dat Predictor Early weer iemand blij zit te maken met een dooie mus! :x Valse streepjes dus.

9. toekan

toekan Fanatiek lid

5 sep 2011
    3.702
    0
    36
    NULL
    België
    Ow je bent nog maar zes dagen na je ei??? Ik las 16e ongi verwacht en dacht dus dat je op 10dpo zat....
    Jeetje meid, wat verwacht je nu op 6 dpo?? Vroeg testen oke, maar zoo vroeg.... Wacht nu nog maar een paar dagen :)

10. Be Happy

En dan ook al gelijk 7 dagen na eisprong urine naar de huisarts brengen....Grote kans dat daar niks uit komt!
    Veel te vroeg!

Maar wellicht heeft ze een goede reden om zo vroeg na eisprong, waarop je eigenlijk niet tot nauwelijks positief kunt testen op zwangerschap, een zwangerschapstest te doen?

11. Palmboompje

Palmboompje Actief lid

16 jan 2013
    364
    0
    16
    Die stomme predictor early testen ook altijd; die werken inderdaad voor geen meter. Ik heb er zelf hele negatieve ervaringen mee. Koop inderdaad clear blue of kruidvat 2 voor 5 euro als je wenst te testen.

Sorry om je teleur te stellen maar je kan helemaal geen positieve test hebben als je op 6 maart (= 6 dagen geleden) je eisprong had.

Je schrijft dat je je eisprong hebt berekend dus ik neem aan dat je dan een regelmatige cyclus hebt? En heb je ook een positieve ovulatietest gehad op 6 maart? Mijn ervaring met het berekenen van je ovulatie is dat het zelden klopt. Tenzij je echt altijd dezelfde lengte hebt van je cyclus. Ik zelf ga alleen uit van een positieve ovulatie test en daarna wacht ik 2 weken met testen.

Ik zou als ik jou was over 8 dagen pas weer gaan testen met clear blue of kruidvat indien je nog niet ongesteld bent geworden.

12. BellaNoa

BellaNoa Niet meer actief

Ik zou eigenlijk niet naar de huisarts gaan dat is veel te vroeg. De testen van de huisartsen zijn namelijk niet zo heel gevoelig, dus dan eigenlijk 80% kans dat je test daar negatief zal zijn.

Dat de predictor early testen niet zo betrouwbaar zijn is hier al verteld, maar ik zou dan een kruidvat test 2v5 kopen, of etos 2v5 maar je kunt ook op zwangerenkids.nl testen kopen die 6 dagen voor NOD kunnen en ik vond die zelf wel erg fijn. Worden discreet opgestuurd en zijn hartstikke goedkoop.

Veel succes en ik hoop dat je streepje steeds duidelijker zal worden!

13. WomanP

WomanP Lid

12 mrt 2013
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik heb goede redenen om vroeg te testen.
    het is belangrijk voor mij om te weten of ik zwanger ben of niet i.v.m zware medicatie die ik gebruik voor mijn gezondheid.
    Dit kan écht niet samen met zwangerschap en moet van mijn arts ook altijd zo vroeg mogelijk testen. Dat is de reden.

Vandaag zit ik 3 dagen voor de 16de en dan kun je in principe normaal gesproken wel al testen. Ik vermoed ook dat er bij de huisarts niks uit mijn urine komt ( die vandaag getest wordt) maar het maakt me onzeker aangezien er twee streepjes waren bij beide tests door meerdere mensen waargenomen. Ook had ik gisteravond opeens (beetje vies) last van bruine afscheiding wat ik echt nooit heb. Uberhaupt amper last van afscheiding. Ik had opgezocht of dit kon in een eerste week en het kan te maken hebben als ik het goed heb met de innesteling.

Bij het opvangen van urine voor de HA heb ik ook voor mezelf een potje bewaard vanmorgen. Ik ga een ANDERE test halen zometeen om 9 uur en dan eens kijken wat eruit komt. Loop ook constant met zo'n zeurderig gevoel in me onderbuik. Vergelijkbaar als dat je menstrueren moet maar dan minder pijn, en meer zeurdend.

Ik blijf het lastig vinden. Twee tests waarop staat dat betrouwbaar zijn - en twee streepjes aangeven - en hier lees ik weer een ander verhaal. Ik laat me niet gek maken en ga zelf gewoon een ándere goedkope test halen die ook een aantal dagen voor de menstruatie kan. Toch vermoed ik dat de huisarts zegt dat er nog niks te zien is. Spannend, of ik overtijd raak of niet. Dat weten we met een paar dagen.

Normaal heb ik deze dagen al hoofdpijn en enorme krampen voor me menstruatie, nu heb ik nergens last van wat op menstruatie lijkt. Behalve het zeurderige gevoel in me onderbuik en de afscheiding.

Ik ga zo een test halen om 9 uur en dan laat ik de uitslag direct weten.

Bedankt voor het lezen en jullie reacties tot nu toe, doet me goed want ben erg onzeker.

groetjes WomanP

14. WomanP

WomanP Lid

12 mrt 2013
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Trouwens, ik heb op 8 maart een bloedtest laten doen voor me medictatie en ze prikte ook HCG mee geloof ik. Altijd voor de zekerheid doen dat we dat. Toen had ik nooit al zwanger kunnen zijn twee dagen na de 6de natuurlijk. Gister hoor ik dat de uitslag van ''iets'' en zij weten niet wat 0,1 was. Degene die de testuitslagen voor zich hield was een psychiater dus die snapt dat blijkbaar niet haha. Maar wat is 0,1 dan?

Tuurlijk was ik toen nog niet zwanger maar ben wel heel benieuwd waar die 0,1 voor staat.

15. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Ik zelf gebruik ook zware medicatie die niet samen mogen met zwangerschap ( chronische ziek)

Maar ik heb het toch echt moeten bespreken met mijn arts of ik kon stoppen met die medicijnen want die mogen ook niet bij proberen zwanger te worden. Weet je zeker dat je wel zwanger mag worden met die medicijnen ? Soms zorgen die medicijnen juist voor een vroege mk Ofzo en dan kun je maar beter al van die medicijnen afzijn denk ik ? Maar goed je zult het vast besproken hebben met je arts en goede afspraken over gemaakt hebben !

Wat betreft de 0,1 dat is hcg ... Iedereen heeft wel iets van hcg in het lijf en onder de 0,5 beschouwen ze als niet zwanger

16. Be Happy

In elk geval niet voor een zwangerschap.
    Alles kleiner dan 1 is NIET zwanger helaas.
    Artsen rekenen pas een zwangerschap als de waarde hoger is dan 5 overigens, aangezien vrouwen, hoe vreemd ook, altijd wel een zeer klein percentage HCG in hun lichaam hebben zitten.

Ik zou inderdaad een ander goedkoop merk doen, of nog beter, wederom een bloedtest aanvragen via de huisarts. In bloed is HCG veel eerder op te sporen dan in urine namelijk.

Van Predictor Early (de gewone is wel goed overigens) zou ik niet uitgaan. Die geeft ontzettend vaak vals positief. En om te voorkomen dat je straks teleurgesteld bij de verloskundige voor een echo ligt, waarop vervolgens niks te zien is, is het zeer raadzaam even met een ander merk te testen.

Succes! Hoop dat een ander merk ook twee zichtbare streepjes laat zien. Als je dat andere merk hebt gedaan, kom je dan even je foto showen?
    Wij zijn hier namelijk nogal gek op foto's kijken van zwangerschapstesten.

17. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Oohja zo zat het is Indd pas van een waarde vanaf 5 ! Klopt be happy my bad !! Maar ik bedoelde het zelfde haha

18. WomanP

WomanP Lid

12 mrt 2013
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    oke bedankt allemaal voor jullie reacties.
    Ja de medicijnen daar is al over gesproken hoor met de arts, maar een te persoonlijk verhaal om hier neer te zetten.
    Nog een half uurtje en dan ga ik naar de overkant een test halen (woon aan overkant van centrum) en dan om 9:15 weet ik meer. Spannend! Het verbaast me niks als er niks te voorschijn komt.
    Alleen, gister bij mijn tweede test had ik heel veel water en thee gedronken om het plassen om te wekken. Niet wetende dat dit beinvloedbaar is voor het streepje. Dit streepje was dan ook lichter dan de eerste test, maar kwam wel binnen 10 minuten tevoorschijn.

daarom maakt het me zo onzeker. Twee testt met twee streepjes en toch zegt iets in mij dat het niet klopt. Ik heb last van obstipatie sinds een dag of 2 (heb ik heel zelden) een loopneus/bloedneus en dat rare vervelende gevoel in me onderbuik. Ik ga me even klaarmaken voor de winkel zo en dan zet ik zeker een foto erop. Mits het het waard is natuurlijk. Duim voor me!!

19. WomanP

WomanP Lid

12 mrt 2013
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik word hier zo moe van he...
    ze hadden geen huismerken meer en heb toch predictor als enige goedkoopste early gehaald. Nu lijkt de test niet goed uitgevoerd te zijn omdat het streepje bij de C maar voor de helft roze is. bij de T lijk ik een lijntje overdwars te zien, vreemd he? maar die verdwijnt nu ook.

zou ik de test verkeerd geddaan hebben? Het is ochtendurine van 6 uur vanmorgen en heb net het staafje erin gehouden een tijdje. Normaal gesproken zuigt het de urine echt zo op en wordt het heel roze, nu ging dat erg langzaam en is de C niet compleet roze. Waar kan dit aan liggen?

Ik heb nog een test bij me...die kan ik misschien wel doen of niet?
    radeloos....kan pas na 2 uur de dokter bellen vanmiddag en die vinden toch niks terwijl ik gewoon voel dta het zo is...

20. xxisoldexx

xxisoldexx Fanatiek lid

1 apr 2009
    1.538
    4
    0
    Als je niet te veel gedronken hebt en al ff niet geplast heb kan je nu een test doen. Succes!

Deel Deze Pagina