Hoi meiden, We zijn een paar maanden geleden verhuisd (nieuwbouwhuis) en willen nu de tuin gaan ontwerpen. De tuin heeft niet vier rechte hoeken, het loopt iets schuin uit aan de zijkant. Wie kent een online tuinplanner waarbij je zelf de maten kan instellen? En dan graag eentje die makkelijk werkt. De tuinplanners waar je via google op uitkomt, die werken niet fijn. Of er ontbreekt zelfs de mogelijkheid om gras toe te voegen (die van Eigen Huis en Tuin). Wie o wie kent een goede? En kan die dan ook in 3D laten zien? Of weet iemand een site met mooie 2D en 3D-tuinontwerpen? En we hebben een probleem met onze trappen binnen: ze zijn door de aannemer geverfd en ze leken mooi, maar de verf bladdert nu al af op de plekken waar we lopen. We zijn dus op zoek naar verf die goed dekt en die slijtvast is. Iemand?
Wij hebben onze trappen geverfd met een speciale verf van Sigma Coatings. Was duur spul maar redelijk slijtvast. We zijn nu zo'n 6 jaar verder en het is nu wel weer tijd om het echt bij te werken. Was volgens mij S2U Nova verf van Sigma. Tuinplanner weet ik niet.
Ik heb zo'n 5 jaar geleden bij mijn moeder de trap wit geverfd. Dit hebben we gedaan met speciale slijtvaste verf, die hebben we gehaald bij een verf speciaal zaak. Daar zou ik heen gaan om je te laten adviseren.
Goed idee, dankjewel! En weet iemand waar je strips kan halen die je op de trap kunt plakken waardoor je niet (of minder gauw) uitglijdt? Ik zie bij veel trappen zwarte strips met ribbels, maar niemand weet waar ze vandaan komen. (We hebben de plakstrips van de ikea gehad, maar die zijn heel vervelend met sokken aan (en de blote knietjes van ons zoontje hebben we er liever ook niet op, dat schuurt zo)).
Wij hebben metalen (alu) profielstrips gekocht bij Praxis en die zelf op maat gezaagd en erop geschroefd. (hahaha, ik zeg 'wij' maar m'n vriend heeft dat gedaan). Zijn niet superfijn met blote knietjes, maar beide kinderen komen heelhuids en zonder gemopper naar boven. Op één trap hebben we van die metalen halve maantjes met zwarte rubber strips erin, volgens mij bij Leen Bakker gekocht, maar daarmee is het nog net zo glad als zonder, misschien nog wel gladder. Zou ik noooooit meer kopen dus.
Die halve maantjes zijn inderdaad niet best... die hebben we gehad. Kent iemand nog een online tuinplanner?
Ik heb deze gebruikt: http://www.woningplan.nl/klanten/bijbart/opening.html Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik hem eerst helemaal niet snapte, en het maar een rotprogramma vond. Als je eenmaal alles snapt, is het wel een mooi programma.
Deze halve maantjes zijn van soort kunststof en stroef. Blijven ook goed zitten. Daarnaast ook niet zo knetterduur ... - Micostep Anti-slip trapmat / trapmatten kunststof, trapbekleding, traploper, traplopers, trapneuzen, trap bekleding trap bekleden trap verven trapmaan maan trapneus bekleding bekleden trappen trede mat matten anti slip traanplaat veilig duurzaam mo