Wij hebben sinds kort een ford galaxy. Een hele fijne wagen, maar als nadeel dat hij in het midden geen driepuntsgordel heeft. Nu hebben we onze zoontje in een maxi cosi rodi in het midden zittren, omdat het met een maxi cosi echt niet gaat en het andere stoeltje ook met een 3 puntsgordel vast moeten zetten. Mijn vraag aan jullie hoe hebben jullie dat met 3 kinderen en dan maar 2 driepuntsgordels achter. Echt veilig voelt het niet en ik ben nog steeds opzoek naar een andere oplossing. We hadden het er over om nu de maxi cosi priori in het midden te zetten en dan met een spanband vast te zetten, maar is dit wel veilig? Maar hoe hebben jullie dat dus met meerdere kinderen in een auto en wat voor steoltje of welke oplossing hebben jullie hiervoor gebruikt?
De maxicosi van de baby zou je in het midden vast kunnen zetten met zo'n easyfix of easybase, tenminste, als je een maxicosi cabriofix hebt, geloof dat die opvolger ook zo'n systeem heeft waar je hem op vast klikt, dan heb je geen riem nodig. Met spanbanden ofzo zou ik niet gaan werken, als je een ongeluk krijgt en het gaat mis, ik denk dat je je het jezelf niet vergeeft. Die stoeltjes zijn veilig getest MITS ze volgens de gebruiksaanwijzing worden bevestigd, ze zijn niet gebouwd om met spanbanden ofzo vast te zetten of alleen met een heupgordel.
er is maar 1 autostoel die mag in een 2puntgordel en die is van römer ga niet zelf vogelen met spanbanden want dan ben je ten eerste onverzekerd en ten tweede strafbaar
Wij hebben ook een ford galaxy met 7 stoelen en zodra nr 3 er is gaat mn oudste van dan bijna 6 jaar een rij naar achteren dat ze wel in een 3 punt gordel kan....en haal dan de middelste stoel eruit dan we een looppad er tussen krijgen... Bij een volgende kleinere auto (als we nog kleiner willen haha) is mn eis dat er achter 3, 3 puntsgordels zitten vind dat zelf veel veiliger voor mn kids...
Ik zou dan 2 kids achterin zetten en de derde voorin (maxicosi dus voorin) En dan een volwassene achterin met de heupgordel. Zo doen wij het ook als er kinderen van anderen mee rijden.
Tegenwoordig zit ik achterin...... veel makkelijker met vastmaken... (het ging wel... maar geklooi..) (we hebben trouwens wel 3 3punstgordels) verder mag ik nu niet eens meer voorin zitten... van de oudste..
Hier zit de oudste gewoon op een verhoger met de heupgordel vast. Kan ook niet anders want ook wij hebben maar 2 3 punt gordels en een babyautostoel en een priori erbij... Een volwassene past met geen mogelijkheid daar nog tussen. De kleine billetjes van de oudste wel haha. Dus de enige mogelijkheid.
Levensgevaarlijk in ieder geval om nu je zoon met alleen een heupgordel te hebben zitten. Die vliegt bij een ongeluk zo door de auto. Dat zou ik in ieder geval absoluut niet meer doen. En inderdaad ofwel een 3-p. gordel laten installeren en anders een volwassene achterin en een kind voorin.